וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלישע לוי: "הסגנון שלנו הוא לתקוף"

24.8.2009 / 17:30

אלישע לוי וחיפה דרוכים לקרב הגורלי מול רד בול זלצבורג בגומלין על ההעפלה לליגת האלופות (21:45, ערוץ 10 ו-5 HD)

יותם רונן

צילום ועריכת וידאו: איתי חסיד

מכבי חיפה תארח מחר (שלישי) את רד בול זלצבורג באצטדיון רמת גן למשחק על כל הקופה בפלייאוף העלייה לשלב הבתים בליגת האלופות (21:45, שידור ישיר בערוץ 10). עם יתרון מצוין של 1:2 מהמשחק הראשון באוסטריה בשבוע שעבר, תספיק לאלופת ישראל גם תוצאת תיקו ואפילו הפסד מינימלי של 1:0 כדי להעפיל בפעם השנייה בהיסטוריה שלה לשלב הבתים ולתפוס מקום של כבוד עם הקבוצות הטובות באירופה.

מאז הניצחון המרשים בזלצבורג הספיקו הירוקים לפתוח את ליגת העל עם ניצחון דחוק 1:2 על הפועל עכו, במשחק בו זכו רק ולדימיר דבאלישווילי בירם כיאל ומוחמד גדיר למנוחה, אך לקראת הגומלין הגורלי מאמינים בחיפה שהעייפות של יתר השחקנים לא תשפיע עליהם והודות לגודל המעמד הדריכות בכרמל נשארת גבוהה.

באימון שערכה חיפה אחרי מסיבת העיתונאים תירגל לוי עשרה שחקנים בלבד בהרכב הפותח, שהיה זהה לזה שפתח בזלצבורג (פרט להחלפתו של דקל קינן המוצהב בז'ורז'ה טשיירה במרכז ההגנה), כשאייל גולסה היה השחקן החסר, ככל הנראה על מנת להשאיר סימן שאלה בנוגע לאפשרות שליאור רפאלוב יועדף על פניו.

הרכב משוער: ניר דוידוביץ', אייל משומר, שי מימון, ז'ורז'ה טשיירה, פיטר מסיללה, בירם כיאל, ג'ון קולמה, מוחמד גדיר, אייל גולסה, יניב קטן, ולדימיר דבאלישבילי.

לוי: "לא נשתמש בעומס כתירוץ"

"עשינו תוצאה טובה בזלצבורג, אבל ברור שזה הטוב משניים", פתח אלישע לוי את מסיבת העיתונאים לקראת המשחק. "נבוא מוכנים, ונעשה כל מה שצריך ונדרש כדי לעבור לשלב הבתים בליגת האלופות. אנחנו לא חושבים על עומס, גם לנו וגם לרד בול יש שלושה משחקים בשישה ימים כך שאין שום יתרון להם, ואנחנו לא נשתמש בזה כתירוץ. יש לנו בסך הכל שלושה ימים מלאים לבוא ברמת מוכנים מאוד גבוהה. זה המשחק הכי חשוב לנו".

כשנשאל האם חיפה תנסה להסתגר על מנת להשיג תוצאה שתספיק לה כדי לעבור אמר לוי: "מי שמכיר את הקבוצה שלנו יודע שיש לה סגנון מאוד מיוחד, הסגנון שלנו הוא תמיד לבוא ולשחק התקפה. אבל אנחנו צריכים לדעת לעשות גם הגנה. נדרשת מאיתנו אחריות, נעשה הכל כדי לתקוף מבלי להיפגע בהגנה. הרצנו את טשרייה עם מימון, אבל אני חושב שמה שיקבע זה משחק ההגנה של כל הקבוצה, בזלצבורג הראנו שאנחנו יכולים לעשות הגנה כמו שצריך, נעשה הגנה עם כל הקבוצה וברור שלא נוותר גם על התקפה".

לגבי האפשרות ששלומי ארבייטמן יפתח הפעם בהרכב אמר לוי: "לא יהיו שינויים גדולים אבל תמיד יכול להיות שינוי כזה או אחר, נראה את השחקנים מקרוב ומחר נחליט לגבי ההרכב". כשנשאל לגבי התחושה האישית שלו על סף ההעפלה לליגת האלופות אמר: "זה לא הזמן. אני לא חושב על עצמי בכלל. מועדון כמו מכבי חיפה עוזר למאמן, זה מנגנון מאוד משומן, ומה שמנחה אותי זה לא המחשבה לגביי אלא איך אנחנו מצליחים במשימה הקרובה".

הקפטן יניב קטן אמר: "יש התרגשות גדולה מצד השחקנים, גם הצעירים וגם היותר ותיקים ומנוסים. יש לפנינו משימה מאוד חשובה, אני מקווה מאוד שנעשה אותה על הצד הטוב ביותר. השחקנים כבר מחכים למשחק הזה מחר ונעלה במטרה אחת - לעשות את מה שאנחנו צריכים. יש לנו קבוצה מספיק טובה ומספיק חזקה".

סטיבנס: "מקווה שמחר מצב הרוח שלי יהיה יותר טוב"

גם זלצבורג ערכה הערב מסיבת עיתונאים לקראת המשחק, והמאמן הוב סטיבנס ניסה לשדר כמה שיותר אופטימיות לשחקניו, ולהעביר להם מסר ברור כי עדיין קיים סיכוי למחיקת היתרון של חיפה מהמשחק הראשון. אלופת אוסטריה יודעת שהמשימה שלה תהיה קשה אף יותר מול עשרות האלפים שימלאו את אצטדיון רמת גן, אבל מסרבת להרים ידיים מראש.

"זה יהיה מאוד קשה לאחר ההפסד בבית", הודה סטיבנס במסיבת העיתונאים. "אבל מצפות לנו 90 דקות ואולי גם מעבר לכך, כבר הייתי בסיטואציה הזאת כשחקן, זה היה לפני המון זמן. אחרי המשחק הייתי מאוכזב אבל זו לא סיבה להיות מאוכזב עכשיו, מקווה שמחר המצב הרוח שלי יהיה יותר טוב. אני מכיר את הצעירים של מכבי חיפה, את ציקלר החלפתי במשחק הראשון כדי שיהיה לו כוח".

על השאלה אם חום הכבד תהיה השפעה שלילית על שחקניו אמר המאמן: "גם בזלצבורג היה חם וזה דבר שמשפיע על שתי הקבוצות"

אלכסנדר ציקלר הוותיק, שהבקיע את שער השיוויון הזמני בזלצבורג, אמר: "הסיטואציה מאוד קשה, אבל אם לא היה סיכוי היינו נשארים באוסטריה ושולחים קבוצה אחרת, כבר הוכחנו שאנחנו יודעים לשחק כדורגל".

משורות זלצבורג ייעדרו המגן השוויצרי כריסטיאן שווגלר והקשר הדני תומאס אוגוסטינוסן, שספגו במשחק הקודם את הצהוב השני שלהם במפעל. מי שיחזור להרכב הוא הבלם איברהים סקאגיה, הבוס של זלצבורג במרכז ההגנה, מה שאומר שמילאן דודיץ' יוסט לעמדת המגן הימני כדי למלא את מקומו של שווגלר. סיימון צ'יומר הגרמני יחליף את אוגוסטינוסן ומארק יאנקו אמור לפתוח בחוד לצד אלכסנדר ציקלר, מה שישאיר את רובין נליסה על הספסל.

בינתיים, ללא קשר למשחק מול מכבי חיפה, החתימה זלצבורג את הקשר הקרואטי ניקולה פוקריבאץ. המאמן הוב סטיבנס קיבל המלצות חמות מעוזרו לשעבר, ניקו קובאץ' ששיחק עם פוקריבאץ בן ה-23 בנבחרת, והחליט לצרפו בתקווה שיוכל להיעזר בו בשלב הבתים של ליגת האלופות, אם יעבור את חיפה. בתקשורת האוסטרית, אגב, לא ממש מאמינים שזה יקרה, ונותנים לכך סיכוי של כ-30 אחוז.

הרכב משוער: אדי גוסטפסון, מילאן דודיץ', איברהים סקאגיה, פרנץ שימר, אנדראס אולמר, סומן טצ'וי, כריסטוף לייטגב, סיימון צ'יומר, דושאן סבנטו, אלכסנדר ציקלר, מארק יאנקו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully