וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זן באדיר

פרשת שכטר? "כשהראש עובד אין על מה להצטער". לקחים מהשנה שעברה? "בלי גישת 'יהיה בסדר'". טדי? "בית"ר קבוצה טובה, אבל אנחנו קבוצה מצוינת". וואליד באדיר פותח את העונה ה-17 שלו במטרה להשלים את הדבר היחיד שחסר לו: אליפות עם הפועל ת"א

מי כמו ווואליד באדיר, קבלן אליפויות ואחד השחקנים מועטרים בעשור הזה, יכול לזהות את ההבדלים בין הפועל תל אביב של העונה שעברה לעונה הזו. הבדל בין קבוצה שאף אחד לא ספר והפתיעה את כולם, אך נחנקה ברגעי האמת, לבין קבוצה שכולם כבר סימנו אותה כמועמדת בכירה מאוד לאליפות 2009/10. באדיר מודע לכל המשמעויות האלה, ורוצה לראות ששאר שחקני הפועל תל אביב מבינים זאת הערב בטדי (20.30, ערוץ 1). "בעונה שעברה אף אחד לא ממש ספר אותנו והפתענו את כולם", אומר בלם הפועל תל אביב. "בשביל להצליח גם העונה הדבר הכי חשוב הוא שיהיה שינוי בגישה. אסור לבוא למשחקים ולא משנה איפה ולצאת מנקודת הנחה שיהיה בסדר, כמו שקרה בשנה שעברה בקרית אליעזר מול מכבי חיפה. אנחנו חייבים להגיע לכל משחק במטרה לנצח אותו ולהאמין שזה אפשרי. זה חלק מהניסיון שהקבוצה רכשה ואני מאמין שאם השחקנים יבואו אם הגישה הזו נוכל לעשות דברים יפים העונה".

וואליד באדיר קפטן הפועל תל אביב מברך את כובש השער גילי ורמוט. AP
עבר את שלב ההפתעות וה"יהיה בסדר". באדיר עם גילי ורמוט בצ'כיה בשבוע שעבר/AP

באדיר (35) יחל מול בית"ר את העונה ה-17 שלו בקבוצת בוגרים, כולן בליגת העל, למעט עונה בווימבלדון האנגלית. למרות אופיו המופנם, באדיר הפך לאחד השחקנים הכי משפיעים, עם תרומה מכרעת על במות כמו מכבי חיפה ונבחרת ישראל. בינתיים, חסר לו רק דבר אחד – אליפות עם הפועל תל אביב. העונה זו אולי ההזדמנות האחרונה שלו לעשות זאת, אבל מבחינתו הוא יודע שהסתכלות כזו קיצונית היא מכשול אדיר בדרך למשימה. הוא יודע שציפיות שמכתיבות את סדר היום כבר הפילו סגלים טובים יותר מהפועל תל אביב 2009/10. "אני זוכר הרבה שנים שכבר בקיץ הכתירו את מכבי תל אביב או מכבי חיפה בתור אלופות ובפועל הדברים היו רחוקים מהמציאות והקבוצות התפרקו במהלך העונה. כך שזה לא יהיה רציני מבחינתי לעשות זאת. אסור לנו להשתגע".

שחקני הפועל תל אביב. איתי חסיד
הציפיות קיימות, הדריכות שם - אבל אסור להשתגע/איתי חסיד

"שחקן צריך להפעיל את השכל"

באדיר יודע שהפועל תל אביב החדשה תנוע על הגבול הדק בו כל אחד במערכת יודע שחוץ מאליפות בעונה הזו ועם הרכש הזה יהיה כישלון, אך מצד שני לא לתת לידיעה הזו להלחיץ את המערכת. בתור הקפטן, הוא מצפה מהרבה אנשים להתבגר והוא מדגיש את זה לא מעט כשהוא נזכר בפרשת שכטר ודה סילבה עם הבחורה השבדית. "זה נכון שאנחנו חוגגים יותר מדי מהר ואסור שזה יקרה. אני אישית לא מאמין בלצאת בחגיגות לפני הזמן. בכל משחק אני רוצה לתת את המקסימום ולכן אני דואג למנוחה. ככה לימדו אותי בבית, לתת את כל כולי למקום העבודה שלי. כשהראש עובד אז אין אחר כך על מה להצטער. זה מה שצריך ללמד את השחקנים - להפעיל את השכל ולהתנהג בצורה מקצוענית. אני מקווה שהם למדו את הלקח ובפעם הבאה הם יחשבו לפני שעושים דברים כאלה".

- אתה הקפטן שלהם היום. זה אומר לך משהו נוסף להיות קפטן ערבי בקבוצה יהודית, הקפטן הערבי השני של הפועל תל אביב אחרי רפעת טורק?

"אני לא מסתכל על העובדה שאני קפטן ערבי כמשהו חריג. בעיני, הכל נראה רגיל ונורמלי. אני מקצוען ונאמן למקום העבודה שלי וזה בכלל לא משנה אם אני ערבי, יהודי או כל דבר אחר. אני חושב שעל כולם צריך לחשוב קודם כל כבני אדם ורק אחר כך על האמונות. זה כבוד גדול בשבילי להיות קפטן בקבוצה הזו, אבל אני לא מסתכל על זה דרך הקטע הדתי אלא רק המקצועי".

חלוץ הפועל תל אביב איתי שכטר. איתי חסיד
למדת את הלקח? איתי שכטר/איתי חסיד

"לעובדה שאני ערבי שמגיע לטדי אין משמעות"

כשבאדיר הגיע ממכבי חיפה ("היה בי משהו כבוי בחיפה, לא הרגשתי את אותו חשק, הייתי חייב להתרענן") החיים בהפועל תל אביב לא נראו לו קלים בכלל. אלא ששינוי תפקיד אחד, מהקישור להגנה, נתן לו מרחב פריחה מחודש שקשה למצוא בשלב כזה בקריירה. "אני מודה שלקח לי זמן להתרגל לתפקיד והיה לי מאוד קשה לפני שנתיים להתאקלם לשינויים. עד שהבנתי בדיוק מה אני צריך לעשות ואיך לעמוד טוב על המגרש. היום אני מרגיש מאוד טוב בתפקיד הזה. נכון, היו תקופות גם בהפועל וגם במכבי חיפה שהייתי מבקיע ומעורב יותר בהתקפה. היום אני מוצא את הסיפוקים בהגנה, שאחרים יבקיעו".

- אתה לא חושש מנפילה נוכח העומס שמצפה לכם באירופה ובליגה?

"אם לא הייתי יכול, הייתי לוקח את עצמי ופורש. אני תמיד דואג לעשות מנוחה טובה ואני מרגיש פיזית מצוין. יש לי עוד הרבה מה לתרום למועדון בכל המסגרות ואם לא הייתי מרגיש ככה לא הייתי נשאר בכוח. אני אוהב את הפועל ונהנה כל כך לשחק בשביל המועדון הזה ואלה הדברים שמוציאים ממני עוד יותר. לי לא תהיה לי בעיה ללכת לעונה שגם תכלול את אירופה. אני חושב שהכל תלוי בראש ובמנטליות. אם אתה עושה הכנה נכונה ומגיע לכל משחק במטרה לנצח את הקבוצות הגדולות, העייפות לא תשפיע. זו הגישה שאני דובק בה".

- עד שהפועל תל אביב תצרף בלם, משחק ההגנה תלוי המון בך ונדמה שהתיאום בינן לבין דגלאס דה סילבה עדיין לא מושלם?

"זו דעתך בלבד. תראה, אין פיקס בכדורגל ובכל קבוצה עושים טעויות. גם דגלאס, גם אני וגם שחקנים אחרים בקבוצה עושים טעוית. אני יכול להגיד שבכל אימון אנחנו שמים דגש מאוד גדול על הטעויות שלנו ומנסים לא לחזור עליהם".

משחק מול בית"ר עדיין עושה לך משהו?

"הפועל תל אביב היא ההפך מבית"ר. מייצגת דברים אחרים ולכן המשחק היום מאוד חשוב לנו. אנחנו יודעים מה חשיבות שלנו עבור האוהדים שלנו וכל השבוע דיברתי עם השחקנים על המשחק ועל זה שחייבים לבוא בכדי לנצח. בשבילי המשחק הוא כמו כל משחק חשוב, אין לזה משמעות מיוחדת בגלל שאני ערבי שמגיע לטדי. אני יכול להגיד לקראת המשחק שבית"ר היא קבוצה טובה אבל הפועל קבוצה מצוינת. יש לנו הזדמנות לעשות דברים נפלאים העונה וצריך להתחיל את זה כבר היום".

וואליד באדיר בלם הפועל תל אביב מנסה לעצור את ברק יצחקי חלוץ בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
בשנה שעברה הלך לו מצוין בטדי. באדיר והפועל תל אביב מנצחים 0:2 את בית"ר בנובמבר האחרון/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully