וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תהילה מאוחרת

22.8.2009 / 20:06

אינדיאנה הודיעה כי תכניס את בובי נייט להיכל התהילה של המכללה, תשע שנים לאחר שפיטרה אותו בבושת פנים

מכללה אינדיאנה הפתיעה הערב (שבת) כשהודיעה על בחירתו של בובי נייט להיכל התהילה של המכללה, במה שמסתמן כצעד הראשון בדרך לסיום אחד הסכסוכים החריפים בכדורסל המכללות. בין נייט לבין ראשי ההוז'רס קיים נתק מוחלט מאז שנת 2000, אז פוטר נייט אחרי 29 שנים כמאמן הקבוצה, והוא טרם אישר האם יגיע לטקס לכבודו שייערך בקמפוס המכללה בשישה בנובמבר.

במשך שלושת העשורים בהם אימן נייט את אינדיאנה היא הפכה לאחת המכללות הבולטות והיוקרתיות ב-NCAA וזכתה בשלוש אליפויות (1976, 1981 ו-1987), אך במקביל הסתבך הגנרל באינספור שערוריות הודות לפה הגדול והפיוז הקצר שלו. לפני תשע שנים קצו ראשי המכללה בסערות שהוא חולל, ואחרי תקרית בה טען אחד התלמידים שנייט ניסה לחנוק אותו הם הודיעו לו על פיטוריו, בהחלטה שהרתיחה את נייט וגרמה לפילוג בקהל האוהדים של ההוז'רס בין תומכיו למתנגדיו.

נייט הפגוע מונה כעבור שנה למאמן טקסס טק הצנועה, אותה הוליך לארבע הופעות בטורניר המכללות בשש עונות, וב-2007 הוא רשם את ניצחונו ה-880 בקריירה וחלף על פני דין סמית' בדרך להיות המאמן עם מספר הניצחונות הגדול ביותר בהיסטוריה. בשנה שעברה הוא פרש במפתיע מאימון במהלך העונה, כשלזכותו 902 ניצחונות בקריירה, אך הקיץ צצו לא מעט שמועות על האפשרות שהוא יחזור לקווים בגיל 68, כשמכללת ג'ורג'יה הייתה המחזרת העיקרית שניסתה לפתות אותו לבצע קאמבק.

אינדיאנה איבדה מאז פיטוריו של נייט את יוקרתה, ופרט להופעה מפתיעה בגמר טורניר המכללות ב-2002 תחת מייק דייויס, עוזרו של נייט שירש את מקומו, לא הצליחה לשחזר את ההצלחה לאורך זמן. בשלוש העונות הבאות לא העפילו ההוז'רס לטורניר וב-2006 התפטר דייויס באמצע העונה. מחליפו היה קלווין סמפסון, שהגיע עם ציפיות עצומות מאוקלהומה ונזרק כעבור שנה כשחקירה של ה-NCAA גילתה כי גייס תיכוניסטים באופן לא חוקי באופן שיטתי.

ב-2008 מינתה אינדיאנה את טום קריין המוערך, שסבל בעונתו הראשונה מההגבלות שהוטלו על המכללה בעקבות העבירות של סמפסון והוליך אותה למאזן איום של 25:6, שכנראה שכנע את ראשי ההוז'רס שהגיע הזמן לצאת לדרך חדשה, שתכלול גם פיוס עם נייט. עכשיו רק נותר לגלות מה תהיה תגובתו של הגנרל הזועף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully