וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניראון: "סלמי הולך לתת עונה גדולה"

מאמן הפועל פ"ת החמיא לשחקן שלו, שסידר לו 1:2 על נצרת. שחקנים: "קשה להכניע אותנו". מחפוד: "זה הפסד כואב ואכזרי"

סוף סוף זה קרה. עונת 2009/10 של ליגת העל יצאה הערב (שבת) לדרך עם המשחק בעילוט, שהפגיש את מכבי אחי נצרת והפועל פתח תקוה. העולה החדשה קיוותה להשיג ניצחון ראשון במפגש שביעי בין שתיהן, אך הקבוצה של דני ניראון סיימה לבסוף עם ניצחון דרמטי ביותר 1:2, משער של אלנתן סלמי בדקת הסיום.

שיטת 16 הקבוצות של אבי לוזון חטפה הרבה מאוד ביקורות, אנחנו ניתן לה בימיה הראשונים עוד קצת ימי חסד, ולא נשפוט אותה על פי המשחק הראשון והמחזור הראשון, אבל נבחן אותה כדי לוודא האם אכן הכדורגל הישראלי אכן ישתפר בדרך זו.

הקבוצה של אלי מחפוד, שפגש את האקסית המיתולוגית בה שיחק שנים רבות ואותה אימן אשתקד, עדיין נשארת ללא ניצחון בתולדותיה על המלאבסים. שתי הקבוצות הגיעו למספר הזדמנויות במחצית הראשונה, אבל השחקנים לא היו מספיק חדים. במחצית השנייה, השערים החלו ליפול, ואנחנו קיבלנו תוך כחצי שעה שלושה שערים ואפילו דרמה לא קטנה.

ניראון קיבל מחמאות, סלמי חגג בחדר ההלבשה

המאמן המנצח, דני ניראון, אמר בסיום: "לא שיחקנו הכי טוב, אבל אי אפשר לבקש יותר מאשר ניצחון במשחק קשה מול קבוצה ביתית כמו נצרת. היה לנו הרבה מזל, אנחנו צריכים להיראות הרבה יותר טוב, אבל אסור לשכוח שאנחנו קבוצה חדשה, צריכים להגיע מספר שחקנים, ואז ניראה הרבה יותר טוב. הניצחון בנצרת הוכיח בעיקר שאנחנו קבוצה עם אופי". על כובש השער אמר ניראון: "אלנתן סלמי הבקיע בכל משחק ששיחקנו עד היום. אין לי ספק שאלנתן הולך לתת עונה גדולה".

כובש שער הניצחון, אלנתן סלמי: "זה היה שער חשוב וניצחון חשוב, שהושג בזכות הלב והנשמה. לא שיחקנו משחק גדול, אבל נלחמנו במשחק חוץ קשה וידענו לחזור הביתה עם ניצחון. אני פחות מתעסק בעצמי ובכמה שערים אבקיע, ומאמין שאם כל הקבוצה תהיה טובה, גם אני אהיה טוב".

בהפועל פתח תקוה היו מרוצים מאוד בסיום. חבר ההנהלה, דני לוי, נראה מאופק דווקא, אולי לאור הציפיות הגבוהות שהציב בתחילת העונה. בהנהלה ובצוות המקצועי זקפו את הניצחון לזכות דני ניראון, שערך שני חילופים מנצחים, כשהחליף את שחר בלילטי, שכבש את השער הראשון ואת איימן אבו סלאח שבישל. בפתח תקוה אמרו על ניראון: "נכון לעכשיו, אנחנו מאוד מפתיעים וזה הרבה בזכות המאמן. הוא יודע בדיוק איך להציב אותנו נכון על המגרש ולהפיק מאיתנו את המקסימום".

בפתח תקוה מרוצים גם מההשתלבות של השחקנים הזרים ובמיוחד מעמנואל מתיאס וג'ורג' גברו, שעושים עבודה טובה בהגנה. "קשה מאוד להכניע אותנו", אמרו שחקנים בקבוצה, שחגגו בחדר ההלבשה יחד עם סלמי, שאמר: "אני מאושר להצליח. הכי חשוב זה שניצחנו".

מאמן מכבי אחי נצרת, אלי מחפוד, סיכם: "זה הפסד כואב ואכזרי, אבל אני לא מודאג. הייתי מודאג אם היינו משחקים גרוע, אבל אני מעודד מהיכולת שלנו. שלטנו במשך 90 דקות, הגענו להמון מצבים, אבל הכדורים לא נכנסו. אם נמשיך לשחק באותה נחישות, אין לי ספק שהניצחונות עוד יגיעו".

כובש שער השוויון לנצרת, יקיר שינה: "שם המשחק היה חוסר ניסיון בליגת העל. פעם ראשונה בחיים שאני רואה שקבוצה מגיעה לשני מצבים מצחיקים וכובשת אותם. אני יוצא מעודד מהמשחק, עמדנו טוב על המגרש, נראינו כמו קבוצת כדורגל, ואני מאמין שהנקודות עוד יגיעו". קפטן נצרת, בראכאת ווהב: "סבלנו מחוסר מזל משווע, אבל אני לא מודאג. הוכחנו שאנחנו קבוצה טובה ואני מאמין שיהיה לנו מה להגיד בליגת העל. כשנתחיל להבקיע שערים, גם הניצחונות יגיעו".

מהלך המשחק

שתי הקבוצות פתחו בהיסוס, ורק אחרי כרבע שעה הגיעה אחי נצרת למצב ראשון, אלא שחמד לא הסתדר מול השער והחמיץ. אחי עוד המשיכה לשלוט, אבל גם בן נעים הגיע להזדמנות משלו (27) וגם לא מצא את השער. בדקה ה-38 קיבלו המקומיים כדור חופשי, עאמר עקף יפה את החומה אבל דורי היה במקום כדי להדוף מצוין, ובסיומה של המחצית הראשונה נרשם תיקו 0:0.

האורחים פתחו את המחצית השנייה טוב, כשהגיעו להזדמנות כבר בדקה הראשונה, ברלצ'אי החמיץ, אחרי מסירה של דורי. שלוש דקות אחרי שנכנס כבש שחר בלילטי (61) את שער הבכורה בליגה לעונת 2009/10. גם הבישול היה שייך למחליף, איימן אבו סלאח, העביר כדור רוחב, ניגמטולין הדף לא טוב את הכדור שפגע בבליליטי ונכנס. בדקה ה-75 איזן יקיר שינה את התוצאה, כששלח כדור שטוח וחזק מכ-16 מטרים לשער של דורי. בדקה ה-79 הייתה אחי יכולה להפוך את התוצאה, אך ג'ידה החטיא.

סמוך לשריקת הסיום, היה זה שוב המחליף אבו סלאח, שהעביר כדור רוחב, אלנתן סלמי היה במקום כדי לקבוע את תוצאת המשחק ולתת לפתח תקוה שלוש נקודות ראשונות.

הרכבים:

מכבי אחי נצרת: רוסלאן ניגמטולין, איסמעיל עאמר, יקיר שינה, מג'ד יונס, שלומי חנוכה, וואהב ברכאת, חאיר סספדס (יניב לוזון, 60), אדהם האדיה, טצ'ם נ'טויה, תומר חמד, איב ג'ידה.

הפועל פתח תקוה: שניר דורי, אלי אברבנל, גל כהן, עמנואל מתיאס, ג'ורג' גברו, כפיר דר (איימן אבו סלאח, 52), קובי דג'אני, תומר בן חיים, טומו ברלצ'אי (שחר בלילטי, 58), ארמון בן נעים (מארק גורמן, 80), אלנתן סלמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully