וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בייסבול: זה חזק ממני

אריאל גרייזס

21.8.2009 / 16:30

"עשר של שבוע": דווקא מאז שרמירז חזר, קולורדו הופכת את ה-NL מערב למעניין, ואיך תרוויח סט. לואיס מצירופו של סמולץ

1. אם הייתם אומרים חודש בתוך העונה שקולורדו תגיע לפלייאוף, הייתי אומר שאין סיכוי שבעולם. אם הייתם אומרים לפני חודשיים שיש סיכוי שהם ישיגו את הדודג'רס בראשות הבית בכלל הייתי צוחק עליכם. אבל לבייסבול חוקים משלו, והרוקיז נמצאים היום מרחק שלושה משחקים וחצי מהדודג'רס וגם מובילים את הווילד קארד עם יתרון שני משחקים על סן פרנסיסקו. המקום של הרוקיז בפלייאוף רחוק מלהיות מובטח (ויש להם סדרה של ארבעה משחקים מול הג'איינטס להוכיח שהם ראויים בסוף השבוע הזה), אבל מה שהם עושים השנה הוא לטעמי אחת ההפתעות היותר גדולות בשנים האחרונות, כמעט כמו אז, כשהקבוצה מדנבר הגיעה עד הוורלד סירייס.

כריס יאנטה שחקן קולורדו רוקיז. AP
יש מצב לעבור את הדודג'רס? וואלה?/AP

2. ההצלחה של הרוקיז נראית מפתיעה, בעיקר בגלל שסקירה של הסגל לא מגלה אפילו שחקן אחד שאפשר לקרוא לו סופרסטאר. לאולסטאר השנה, למשל, הם שלחו את ג'ייסון מארקי. דווקא מארקי הוא אולי חלק מההסבר להצלחה שלהם השנה – הרוטציה של הרוקיז לא זוהרת, אבל חוץ ממארקי, גם אהרון קוק, חורחה דה לה רוסה, ג'ייסון האמל ואובלדו חימנז עושים את העבודה באחד הפארקים הקשים להגשה בליגה. האם הם יצליחו להשיג את הדודג'רס? לא הייתי שם את הכסף שלי על זה, אבל כמו שהרוקיז הראו השנה, במקרה שלהם אול בטס אר אוף.

3. ואם מדברים על הדודג'רס, נדמה שמאז החזרה של מני הם רק נהיו פחות טובים, ולראיה צמצום הפער בינם לבין הרוקיז והג'איינטס. לא מני אשם באותה הידרדרות (אם כי התוצרת שלו רחוקה מלהרשים. קשים החיים בלי סטרואידים), אלא בעיקר ההגשה שנפגעה מפציעות שונות ומשונות. עד כדי כך היו הדודג'רס נואשים שהם החתימו את וינסנט פאדייה ששוחרר השבוע על ידי טקסס.

4. גם הבולפן של הדודג'רס הוא סיבה לדאגה אצל ג'ו טורה, במיוחד ג'ונתן ברוקסטון (השמן, בבטן יש לו בן), שבזמן האחרון נראה פגיע מאוד והצליח לשבור שמירה בשלושה מתוך חמשת ההזדמנויות האחרונות, והפסיד עוד משחק. במבט מהצד, נראה שברוקסטון סובל מפציעה כלשהי שגורמת לירידה באפקטיביות של הפאסט בול הקטלני שלו, ואולי עדיף לדודג'רס להתחיל לתת לו לנוח, במקום להחמיר את הפציעה לפני אוקטובר.

5. קבוצה נוספת שסובלת מבעיה קשה בבולפן היא פילדלפיה. לבראד לידג' יש מנהג בשנים האחרונות לעשות שנה כן, שנה לא, ואחרי שנה מופלאה (אף שבירת שמירה ואליפות עולם), הגיעה עונה מזעזעת בה לידג' הספיק לשבור שמירה כבר שמונה פעמים וה-ERA שלו עבר את ה-7. מאז אריזונה של 2001 (עם ביונג יונג קים האגדי) אני לא זוכר קבוצה שהצליחה לזכות באליפות עולם עם קלוזר כל כך גרוע, ואם לידג' לא יתחיל להראות סימני שיפור אני לא אופתע לגלות את ג'יי איי האפ הצעיר עושה אדם וויינרייט לקראת אוקטובר ולוקח את משימות הסגירה מידיו של לידג'.

ג'ונתן ברוקסטון שחקן לוס אנג'לס דודג'רס. Tom Mihalek, AP
בזמן האחרון הוא נראה כאילו הוא מסתיר פציעה. ברוקסטון/AP, Tom Mihalek

6. בסופו של דבר, ג'ון סמולץ מצא קבוצה לאחר ששוחרר מהרד סוקס, אצל הקרדינלס של סט. לואיס, ועל פניו זאת נראית החתמה מצוינת. הקרדינלס נהנים מהרוטציה אולי הטובה במייג'ורס עם קרפנטר, ויינרייט וג'ואל פיניירו המפתיע לטובה, כך שעל סמולץ לא יופעל הלחץ שהופעל עליו בבוסטון. ואם הוא לא יצליח בתור פותח, הרי שטוני לה רוסה יישמח לחזק את הבולפן המצוין גם ככה שלו, בעוד רליבר עתיר ניסיון פלייאוף.

7. רבים בבייסבול קיוו בסתר ליבם שהדד ליין שהיה לוושינגטון להחתים את הבחירה הראשונה שלהם בדראפט האחרון, סטיבן שטרסבורג, יעבור בלי החתמה, על מנת שתהיה להם סיבה לדרוש שינוי של חוקי הליגה כך שיגבילו את שכר הרוקיז (כמו ב-NBA, למשל). לצערם, וושינגטון הצליחה לכופף את סטרסבורג וסוכנו האימתני סקוט בוראס, וחתמה על חוזה שנראה רציונלי של 15 מיליון דולר בלבד. אבל אל תדאגו, בשנה הבאה אמור להבחר ברייס הארפר, שתואר כבר כ"א-רוד הבא" (תחליטו אתם אם זה טוב או רע) על ידי אותם נשיונלס, וקרוב לודאי שנשמע את אותן קינות פעם נוספת.

8. טרייד שעבר די בשקט השבוע הוא זה שבו פאדג' רודריגז עבר מטקסנית אחת (יוסטון) לטקסנית אחרת (ריינג'רס), ובעצם חזר הביתה למקום שבו התחיל את הקריירה ואף זכה ב-MVP בשנת 99'. פאדג' אמור כרגע להיות הקאצ'ר המחליף בלבד, ואולי אף התופס השלישי בסגל ברגע שסאלטלמקיה יחזור, אבל הניסיון שיש לו (כולל אליפות במדי המארלינס ב-2003) לא יסולא בפז, במיוחד לסגל ההגשה הצעיר של הריינג'רס.

9. ולא נשכח את דרק ג'יטר, שהשבוע שבר את שיא החבטות לשורטסטופ ורק חיזק בבטון את המקום המובטח לו בהול אוף פיים. האמת, מה כבר עוד יש להגיד על ג'יטר שלא נאמר? טוב, חכו לפסטיבל על שמו עוד שנה וחצי-שנתיים, כשיגיע ל-3,000 חבטות.

10. בטח גם אתם חשבתם ש:

• האם סוף סוף נראה סדרה דו-צדדית בין הרד סוקס ליאנקיז בסוף השבוע?

• איך קורודה אמור לחזור להגיש אחרי הבומבה שהוא חטף בראש?

• עכשיו שבילי ווגנר חזר, כמה זמן ייקח עד שנראה אותו מחליף את קיי-רוד בתור הקלוזר של המטס?

• והנה, הצלחנו להגיד משהו על המטס

דרק ג'יטר שחקן ניו יורק יאנקיז. AP
חכו בעוד שנתיים, כשהוא יגיע ל-3,000 חבטות. ג'יטר/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully