וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסיללה עולה על הפסים

19.8.2009 / 16:36

הביטחון חזר מול ברזיל וספרד, הבדידות נעשתה נוחה יותר בבית החדש והנתונים הפיזיים הנהדרים באים יותר לידי ביטוי. האם פיטר מסיללה סופסוף מתחיל להצדיק את ההשקעה של מכבי חיפה בו?

בכל פעם שהוא מפעיל את מכשיר הסוני, כל שכונת ורדיה היוקרתית עומדת על הרגליים. "תפסיק כבר עם הרעש הזה, אני לא יכול לישון", מתלונן באופן קבוע השכן ממול. אבל לפיטר מסיללה לא אכפת. בכל פעם שהוא מבקיע גול הוא מתחיל להשתולל. הופך כריות, רץ בחדרים וצועק כדי שכל השכנים יידעו שהוא הבקיע גול עם ברצלונה. לשכן שגר ממול ומתלונן קוראים ג'ון קולמה, אבל הוא לא משתתף במשחק הזה כי רציני מדי. מסיללה מנסה להסביר לו שהסוני הוא המשחק של החיים, שלפעמים צריך להוציא קצת אנרגיות כדי לשחרר את הדיכאון, כי המשפחה רחוקה, כי האימא נמצאת בבית חולים ביוהנסבורג וכי הוא כבר לא יכול לחכות למונדיאל ולקריירה המפוארת שהוא הולך לפתח באירופה. "אז", הוא מסביר, "אראה לכולם מי זה פיטר האמיתי".

שחקן מכבי חיפה פיטר מסיללה. יותם רונן
בדרך להראות לכולם מי זה פיטר האמיתי. מסיללה/יותם רונן

בעבר, לא בטוח שהייתם מוצאים את פיטר מסיללה (24) במצב רוח דומה. הוא היה כבוי, עצור, מדוכא – גם מקצועית וגם רגשית. הקליטה שלו בארץ היתה קשה – בטח מקצועית ובטח רגשית. אלא שהמשחקים האחרונים של מכבי חיפה, במיוחד זה מול אקטובה, הראו מסיללה אחר. עם יכולות התקפיות והגנתיות משודרגת ועם אמונה שאולי הכישרון הענק שלו בסוף יתממש. מסיללה המשיך את ההצטיינות שלו במדי דרום אפריקה בגביע קונפדרציות לתוך העונה החדשה שלו עם מכבי חיפה. האם פצצת הכישרון שהבטיחו לנו כשנחת בישראל סופסוף מקיימת?

אם כבר לבד

"מאז שחזר מגביע הקונפדרציות", מסכימים שחקנים במכבי חיפה, "הוא שחקן אחר. משקיע, רץ כמו מטורף ומשחק עם כל הלב". מסיללה הרוויח בטורניר היוקרתי את הביטחון מחדש, את האמונה שהוא באמת כזה מוכשר וגם את המעמד שלו לקראת הדבר האמיתי – המונדיאל בדרום אפריקה. הוא שיחק 90 דקות בכל אחד מחמשת משחקי נבחרת דרום אפריקה בגביע הקונפדרציות וההצלחה שלו בלטה במיוחד בשני משחקים. הראשון מול ניו זילנד, שם רשם שני בישולים לברנרד פארקר בניצחון 0:2, ובשני הוא הציל בתיקול מושלם שער של דוויד וייה במשחק נגד ספרד. גם מול ברזיל, מסיללה שיחק לא רע בכלל והבין שלא סתם דיברו עליו, לפני שהגיע לחיפה, כשחקן שצריך לשחק מדי שבוע מול שחקנים ברמה הזו. "אני מרגיש נפלא", אמר המגן אחרי שנבחרתו הפסידה לסלסאו בחצי הגמר. "תמיד נחמד לבחון את עצמך נגד השחקנים הטובים בעולם".

תחושת הביטחון של מסיללה זכתה גם לרוח גבית מהתקשורת. תמיד טוב לדעת שיש עוד מישהו שחושב כמוך. האתר "קיק-אוף", שמסקר בין היתר את הכדורגל בדרום אפריקה, נתן למסיללה את הציון 9 על הופעותיו בטורניר, ציון שהיה הגבוה מבין שחקני הנבחרת בצוותא עם סטיבן פינר מאברטון. "גביע הקונפדרציות הוכיח שמסיללה התבגר", נכתב שם, "מהמשחק הראשון נגד עיראק הוא הראה רצון ולא הפסיק לתמוך בהתקפה, אבל המשחק שלו לא הסתכם רק בלעלות למעלה".

בנוסף על כך, מסיללה מרגיש לאחרונה הרבה פחות בודד. מכבי חיפה למדה לעבוד איתו טוב יותר. כדי להבין זאת, צריך לעבור ברחוב התאשור בחיפה, שם גרים לא מעט שחקני מפתח. סיבוב קטן באזור יכול להפגיש אתכם עם אלון חרזי וז'ורז'ה טשיירה, ועד לא מזמן עם גוסטבו בוקולי. בעונה שעברה מסיללה עוד היה גר בשכונת ורדים, אבל הוא ביקש לעבור כי הרגיש לבד. אף אחד כמעט לא בא לבקר ומי שאמור היה להיות החבר הקרוב ביותר שלו, ת'מבינקוסי פאנטני, נטש אותו בכל פעם שהוא היה צריך אותו באמת. כשהאימון של חיפה היה נגמר, פאנטני היה הולך לשוחח עם האישה ומשאיר את מסיללה בודד.

"היו תקופות שהוא לא היה מרוכז בכדורגל", מעיד שחקן בקבוצה שמכיר אותו היטב. "לא היו לו חברים בשכונה ופנטאני התרחק ממנו כי רצה להיות עם האישה. בניגוד למה שכולם חושבים, הם היו רחוקים מלהיות החברים הכי טובים. בגלל זה הוא נשאר לבד. הבעיה הייתה שבכל פעם שביקש לעזוב לביקור מולדת הסבירו לו בקבוצה שזה לא הזמן, שיש מתח וצריך להתרכז באליפות. היה לו קשה לקבל את זה, הוא נכנס לדיכאון".

שחקן נבחרת דרום אפריקה, פיטר מסיללה, שומר על שחקן נבחרת ספרד, פרננדו טורס. Martin Meissner, AP
לא פחד להתעמת עם הגדולים ביותר. מסיללה מול טורס/AP, Martin Meissner

איזו מדינה

אבל מעבר להצלחה בדרום אפריקה, בחיפה טוענים כי השינוי של מסיללה נבע כתוצאה משהייה בחיק המשפחה. "אחרי שהוא חזר הבנו מה הייתה הסיבה האמיתית לדיכאון ומה הוציא אותו ממנו", סיפר השבוע גורם בחיפה. "אחרי שהוא היה בדרום אפריקה, ליד המשפחה, הוא חזר שחקן אחר. הייתה לו בעיית ריחוק, כנראה כי הוא הבן הבכור במשפחה. אחרי החזרה משם היה אפשר לראות את השינוי על כל נגיעה שלו בכדור".

"אימא שלי הייתה חולה, מאושפזת בבית חולים. הייתי גומר אימון ונוסע הביתה לשאול מה איתה. זה היה גומר אותי", סיפר מסיללה לחבריו לפני שנסע לטורניר. בינתיים מצבה של אמו השתפר ומסיללה שפגש אותה קיבל חיזוקים שעזרו לו לחזור למסלול. השחקנים מספרים שלאחרונה הוא החל לפלרטט עם בחורות ישראליות בחצאי משפטים בעברית והתחבר למנטליות הישראלית שלא היתה קלה לו. "כשהוא הגיע לכאן הוא נתקל בביורוקרטיה הישראלית שעצבנה אותו", מעיד שחקן בקבוצה. "אחרי שהוא קלט שבישראל תמיד מנסים לסדר אותך, הוא הפסיק לכעוס והתרגל למציאות כאן. הכל התחיל לזרום".

אלישע לוי, מצידו, עבר איתו לא מעט על החסרונות המקצועיים שלו. בחיפה מרוצים מאוד מהשידרוג במסירה האחרונה שלו, אבל סבורים שיש עוד הרבה מה לשפר בשביל להפוך אותו לשחקן מבוקש באירופה. גם הסגירה האלכסונית והתיאום עם הבלמים, עלו לא פעם במהלך האימונים. בעונה שעברה, למשל, המאמן כעס על המגן השמאלי שלו לאחר המשחק מול נתניה, במה שהוגדר אז כמשחק עונה בו הפסידו הירוקים 3:2. לוי היה סבור שהתיאום בינו לקינן היה לקוי ודרש ממסיללה לשפר זאת. ולא רק אז.

"כולם מודעים ליתרונות והחסרונות של מסיללה", אומר רוני גפני ששיחק עם הדרום אפריקני בעונה שעברה. "בגדול, מדובר בשחקן מצוין. היתרונות שלו הם המהירות בהתקפה, שגורמת לו לעבור שחקנים באין מפריע. בהגנה זה יתרון משמעותי משום ששחקנים לא מצליחים לעבור אותו בקלות. גם אם הוא טעה, הוא עדיין יכול לתקן. מצד שני, הוא אם הוא ישפר את המסירה בהתקפה ואת הסגירה בהגנה, הוא יגיע מהר יותר לליגות הבכירות באירופה".

מאמן מכבי חיפה, אלישע לוי. ברני ארדוב
כנראה שהשטיפה עזרה. אלישע לוי/ברני ארדוב

זה עכשיו או לעולם לא

כשאומרים שמסיללה אולי התבגר, מתכוונים לדבר נוסף. הקיץ הוא הבין שאם לא ייצא לאירופה, זה אולי יהיה מאוחר מדי והוא ייתקע בליגה הישראלית. במחנה האימונים הוא סיפר שיש לו הצעות מאנגליה וסוכנו כבר צוטט בתקשורת הדרום אפריקאית שהיכולת בגביע הקונפדרציות אולי תוציא אותו לפרמיירליג או לבונדסליגה. "פיטר מאמין שזה יקרה עד המונדיאל", אומר אחד מחבריו לקבוצה. "אם הוא יצליח בצ'מפיונס וישחק בדרום אפריקה, הוא לא יהיה כאן. חיפה תוכל להרוויח עליו לא מעט". בחיפה, אגב, היה גם מי שאמר שהעזיבה של רוני גפני רק תרמה לביטחונו העצמי והורידה ממנו לחץ מיותר.

השבוע נזכרו בחיפה למה יעקב שחר תכנן לעשות על מסיללה קופה נאה כשהביא את המגן הכישרוני. במהלך אחת מאסיפות הוידיאו, שחקני חיפה שמו לב שוב לנתונים הפיזיים הנהדרים של מסיללה, נתונים שלא באו כל כך לידי ביטוי בשנתיים במכבי חיפה. האם הדרום אפריקאי יוכיח במשחק העונה של חיפה בזלצבורג ובחודשים הבאים שסופסוף הנתונים האלה מתגשמים? "יש לו טכניקה שאין להרבה מגנים", מעיד גורם מקצועי בחיפה. "אני חושב שגם את העונה הוא פתח מצוין והוא מבשל יותר שערים. נגד גלנטורן היה לו בישול וגול ומשחק נהדר. הוא צריך להשתפר מעט במשחק ההגנה, אבל עושה רושם שגם כאן יש מגמה של שיפור. בשביל לצאת לאירופה הוא צריך להמשיך להוכיח שהוא מסוגל לכבוש יותר ולבשל מעל עשרה שערים בעונה".

שחקן נבחרת דרום אפריקה, פיטר מסיללה, מעל שחקן נבחרת ספרד, סרחיו בוסקטס. Paul White, AP
להצליח בחיפה - ויאללה, למונדיאל/AP, Paul White

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully