וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולסה וגדיר יפתחו הערב נגד זלצבורג

19.8.2009 / 11:25

חיפה מוכנה למשחק הראשון בפלייאוף האלופות (21:45, 2 ו-5 HD). אלישע לוי: ”מקווה שנעשה הגנה והתקפה כמו שצריך”

"היום אין סודות בכדורגל. כפי שידענו הכל על אקטובה האלמונית, אנחנו יודעים הכל על זלצבורג. אין פרט שאנו לא יודעים עליה ועל שחקניה. אני מקווה שזה יבוא לכלל ביטוי במשחק", כך אמר הערב (שלישי), מאמן מכבי חיפה, אלישע לוי, לקראת 90 הדקות הראשונות בצמד המשחקים נגד רד בול זלצבורג (רביעי, 21:45, שידור חי בערוץ 2 ובספורט 5 HD), בסיומן, אחת מהשתיים, אלופת ישראל או אלופת אוסטריה תעפיל לשלב הבתים של ליגת האלופות. המפסידה, תסתפק בשלב הבתים של הליגה האירופית.

"יש לנו שלד טוב, תלכיד קבוצתי מצוין, שילוב בין ותיקים וצעירים הרצים יחד הרבה זמן. אנו מאמינים בעצמנו ונעשה הכל כדי לנצח את זלצבורג", המשיך לוי. "הוכחנו במשחק החוץ באקטובה כי אנו יודעים לעשות הגנה כמו שצריך, בגומלין הראינו שאנו יודעים לתקוף כמו שצריך. אני מקווה שהפעם נעשה במשחק אחד גם הגנה וגם התקפה כמו שצריך".

באימון הערב תרגל לוי לסירוגין את אייל גולסה וליאור רפאלוב בהרכב, כשבסופו של דבר החליט המאמן לפתוח עם גולסה. על פי האימון, נראה היה כי המאמן מעדיף את מוחמד גדיר על חשבונו של גוטסבו בוקולי וזו גם הייתה ההחלטה שלו בסופו של דבר. בחיפה מצפים לאחריות משיתוף הפעולה בין הבלמים שי מימון ודקל קינן. הצוות המקצועי שוחח לאחרונה מספר פעמים עם מימון ועודד אותו לקראת המשחק. גם ליניב קטן יש חלק לא קטן בנעשה סביב הבלם. בחיפה מאמינים שמימון, שהציג יכולת סבירה במשחקים בהם שותף בעונה שעברה, יוכיח כי הוא ראוי לחולצת ההרכב. אביו של מימון שוהה אף הוא בזלצבורג עם הקבוצה.

הרכב מכבי חיפה: ניר דוידוביץ'; אייל משומר, שי מימון, דקל קינן, פיטר מסיללה; ג'ון קולמה, בירם כיאל, אייל גולסה, מוחמד גדיר, יניב קטן; ולדימיר דבאלישווילי.

סטיבנס: "חיפה טובה מדינמו זאגרב"

רד בול זלצבורג ערכה הערב את האימון המסכם לקראת המשחק מחר נגד מכבי חיפה בסיבוב הפלייאוף של מוקדמות ליגת האלופות. השחקנים התאמנו עם כדורי ליגת האלופות. התכונה בשורות האלופה האוסטרית ניכרת היטב. המשחק זכה לכינויים: "משחק השנה" ו"משחק המשחקים" באתר הרשמי של המועדון ו-25 אלף צופים כבר הבטיחו את מקומם באצטדיון.

מי שמנסה לשמור על קור רוח הוא המאמן הוב סטיבנס. "עבורי, זה משחק כמו כל משחק. אני מקווה שיהיו לנו עוד משחקים חשובים כאלה בהמשך ולא בליגה האירופית", אמר סטיבנס במסיבת העיתונאים וערך השוואה בין חיפה ליריבה הקודמת של זלצבורג, דינמו זאגרב: "חיפה טובה מדינמו זאגרב. יש לנו מספיק חומר עליהם. הם לא יוכלו להפתיע אותנו".

סטיבנס התייחס לעובדה שרד בול כבר פתחה את העונה בליגה, אך לא סבור שזה יהווה יתרון: "הם בדיוק באותו מצב כמונו מבחינת קצב משחק. חיפה קבוצה חזקה עם התקפה מצוינת. השחקן המסוכן הוא במיוחד ולדימיר דבאלישבילי. חיפה היא גם קבוצה עם לב גדול. הם הפכו פיגור 3:0 לניצחון 3:4 על אקטובה וזה מראה על היכולת המנטלית שלהם".

לותר מתיאוס, מאמנה לשעבר של רד בול זלצבורג ומאמנה של מכבי נתניה בעונה החולפת, העריך שהעדיפות לקראת המפגש הכפול תהיה של האוסטרים. "לדעתי היתרון הוא של זצלבורג", אמר מתיאוס. "הם מגיעים עם יותר כושר משחק, כי הם כבר בעיצומה של הליגה האוסטרית, בעוד שבישראל הליגה עדיין לא נפתחה". כשהתבקש למנות את השחקנים המסוכנים ביותר של חיפה ציין מתיאוס את יניב קטן, פיטר מסיללה וג'ון קולמה.

זלצבורג מתגאה ברצף של משחקים ללא הפסד ביתי במוקדמות ליגת האלופות, מאז השתלטות רד בול על המועדון. בשלוש השנים האחרונות, הקבוצה לא הפסידה בביתה וספגה שני שערים בלבד במפעל. "בבית, הם צריכים להיות אלה שירדפו אחרינו ולא אנחנו אחריהם", אמר הבלם, פרנץ שימר, שיחליף את איברהים סקאגיה המוצהב. גם רנה אפהאוזר הפצוע ייעדר מצמד המשחקים.

העונה, אגב, רד בול שיחקה פעמיים בבית את המשחק הראשון נגד בוהמיינס האירית ודינמו זאגרב וסיימה בתיקו. הקשר כריסטוף לייטגב לא מוכן להתפשר על תיקו: "הפעם אנחנו ממש חייבים ניצחון".

הרכב משוער: אדי גוסטפסון, מילאן דודיץ', פרנץ שימר, אנדראס אולמר, כריסטיאן שווגלר, סשה איליץ' (תומאס אוגוסטינוסן), סומן טצ'וי, דושאן סבנטו, כריסטוף לייטגב, רובין נליסה, מארק יאנקו.

עדכון ראשון: 18/8 22:35
עדכון אחרון: 19/8 11:25

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully