וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למצוא את אלירן עטר הבא

18.8.2009 / 15:40

אחרי שהימר על הצעירים הנכונים שיעשו את 2008/9, אורן קורנפלד יצא לחפש את הילדים שיפרצו ב-2009/10. ויש הרבה

שחקן בני יהודה אלירן עטר. אדריאן הרבשטיין
יש עוד כשרונות שיכולים להקסים אותנו כמוהו. אלירן עטר/אדריאן הרבשטיין

ברק משה – בית"ר ירושלים

גיל: 18.5

תפקיד: קשר אחורי

כשתגדל תהיה: אולי יעקב שוורץ

ברק משה כבר מסומן כמה שנים כמי שהולך להיות הדבר הגדול הבא של בית"ר ירושלים. אחרי שביסס את מעמדו כקפטן נבחרת הנוער של ישראל, משה אמור לקבל השנה הזדמנות רצינית ראשונה אצל יצחק שום. משה גדל באקדמיה של בית"ר ירושלים אצל איתן מזרחי, שמספר עליו: "הוא מקצוען לכל דבר. זה ילד עם יכולת גבוהה ומרשימה מאוד. הוא פוטנציאל אדיר ואני מקווה שהשנה הוא יעשה את הפריצה. היום יותר מתמיד יש צ'אנס ענק לכל השחקנים הצעירים ובמיוחד לשחקן כמוהו. הוא ילד שצופים לו עתיד ורוד מאוד כבר כמה שנים, יש לו בעיטה טובה בשתי הרגליים וראיית משחק, ואני משוכנע שהוא יכול להצליח גם בבוגרים". בשנה שעברה היה שותף משה ל-21 משחקים של קבוצת הנוער.

פיראס מוגרבי – מכבי נתניה

גיל: 18

תפקיד: חלוץ

כשתגדל תהיה: אולי עודד מכנס

פיראס מוגרבי כבר קיבל הזדמנות אחת העונה במשחק גביע הטוטו נגד הפועל תל אביב. וזה לא ייעצר שם. מכבי נתניה הולכת השנה להתבסס חזק על שחקני הבית שלה, ובראשם פיראס מוגרבי, שכבר כמה שנים מדברים עליו כחלוץ העתיד של המועדון. מוגרבי, שאפילו כבש בשנה שעברה נגד בית"ר ירושלים בגביע הטוטו אחרי שעלה כמחליף בדקה ה-63, אמור השנה לקבל הרבה יותר ה הזדמנויות מנתי עזריה. המאמן, שראה את השחקן כובש שמונה שערים בכל המסגרות אשתקד, סיפר: "זה שחקן צעיר שבא להתאמן אצלי בנערים ב'. קלטנו אותו, הוא התקדם לאט לאט והפך להיות בורג מרכזי בקבוצה. הוא בלט עם הזמן וכשהוא צבר ביטחון וראינו את הפוטנציאל שיש לו, העלינו אותו לבוגרים. יש לו שליטה טובה בכדור, הוא מאוד מרוכז במשחק, הפס שלו מדויק וגם אם הוא מאבד, זה לא משפיע עליו. מבחינת אחוזים, 85 עד 90 מהמסירות שלו מגיעות לכתובת. הוא קר רוח מול השוער, לא נבהל. השנה זו שנת הפריצה שלו, הוא יקבל את הזמן והדקות שלו, ובסופו של דבר לא מעט יהיה תלוי בו".

חנן ממן – הפועל חיפה

גיל: 20

תפקיד: קשר התקפי

כשתגדל תהיה: אולי ג'ובאני רוסו

מי שעדיין מתגעגע לברוך ממן, יוכל לקבל השנה את ממן ג'וניור אצל היריבה העירונית של מכבי. אחרי שאת אבא שלו לא ממש אהבו האדומים, בלשון המעטה, על הבן שלו הם בונים, במיוחד אחרי שבשנה שעברה הוא כבר הוכיח שיש לו מה לתת. חנן כבש בשנה שעברה תשעה שערים בכל המסגרות אחרי שהוא הספיק לשחק בליגה ובנוער לסירוגין. "הוא ילד מתוק, זהב, הוא רציני ואחד שאף פעם לא מתלונן", מספר אורן שטרלינג, יו"ר מחלקת הנוער של חיפה. "הוא עובד קשה באימונים, נרתם לעזור לחברים שלו, ממש ילד של אמא פולניה. אבא שלו היה חוטף ממני דברים לא נעימים ביציעים כשהייתי ילד וחסר לו את הרעות של אבא שלו, אבל זה עוד יגיע". שלומי דורה, מאמנו: "יש לו יכולת טכנית טובה ובעיטה קדמית טובה. כדי לקבל מושכות הוא צריך להוכיח. יש לו פוטנציאל טוב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

מוחמד זבידאת – בני סכנין

גיל: 17.5

תפקיד: מגן ימני

כשתגדל תהיה: אולי עלי עותמאן

בשנה שעברה הייתה זו הפריצה של עלי עותמאן, השנה כולם בסכנין מדברים על מוחמד זבידאת. בחור צעיר שאמור להתמודד על חולצת ההרכב הראשון עם עותמאן עצמו. אחרי שקיבל את ההזדמנות בשני משחקי גביע הטוטו השנה, נראה שערן קוליק יודע היטב שמדובר בשחקן שיכול להצעיד את הקבוצה קדימה ולייצב את החלק האחורי של סכנין. בשנה שעברה הוא היה שותף ל-29 משחקים עם הנוער ומהר מאוד נלקח לבוגרים. "כל החיים הוא שיחק קשר ימני, אבל כשהוא בא אליי לנוער, קלטתי שיש לי פה שחקן מהיר עם שליטה בכדור ועם הרמה טובה ובעיטה טובה", מספר מאמנו בנוער בשנה שעברה, רזק גנאים. "חסר לו אמנם את הכוח, אבל כשאמרתי שהוא מתאים להיות מגן ימני, הוא ואבא שלו לא אהבו את ההחלטה. לאט לאט הוא השתפר, הגיע לנבחרת הנוער וכמובן שהוא יכול להצליח. עבודה טובה עם מאמן הכושר יבנו אותו להיות מגן ימני מוביל".

ניצן אהרונוביץ' – בני יהודה

גיל: 20

תפקיד: בלם

כשתגדל תהיה: אולי גיא שרעבי

את השם אולי אתם לא מכירים, אך כבר כמה שנים מבשלים טוב טוב את ניצן אהרונוביץ' כדי להיות בלם ראוי בבני יהודה. בשנה שעברה הוא עוד שיחק עם הנוער, אך הוקפץ לכמה משחקי גביע הטוטו כדי להראות מה הוא יודע. כעת נראה שאם הוא יקבל את ההזדמנות, הוא יפרוץ על אף העובדה שצפוף אצל הזהובים במרכז ההגנה. "כבר אצל ניצן שירזי הוא שיחק בכמה משחקים", מספר יו"ר מחלקת הנוער של בני יהודה, שמעון קורק. "יש לו את כל הנתונים לפרוץ. הוא שחקן מצוין, הוא שקט וקר רוח מול השחקנים שמשחקים מולו. מעבר לזה שהוא בחור לעניין, לא מרים את האף, צנוע ובעיקר רעב להצליח. אם יש לו את הפוטנציאל להצליח? הוא רק צריך לקבל את הצ'אנס. ליגה זה דבר ארוך, יש פצועים, אדומים ואני חושב שבקלות הוא יוכל להשתלב". אהרונוביץ' כבר פתח בהרכב במשחק גביע הטוטו נגד הפועל תל אביב ובעקבות העומס האירופי, זה ודאי יקרה שוב.

ציון צמח – מכבי תל אביב

גיל: 19.5

תפקיד: קשר קדמי

כשתגדל תהיה: אולי איציק זוהר

כמה שנים מחכים במכבי תל אביב לפריצה הבאה? הרבה זמן, בעיקר אחרי שלא מעט צעירים של הצהובים בשנים האחרונות לא בהכרח ידעו לנצל את הבמה שנתנו להם. מי שינסה לעשות את זה השנה הוא ציון צמח, שכבר נתן איתות ראשוני במחנה האימונים של הקבוצה בהולנד שיש לו מה להראות. בשנה שעברה הוא כבש 14 שערים עם הנוער וללא ספק אבי נמני יסתפק גם בחצי כמות אצלו בבוגרים. "הוא יכול למעשה לשחק בכל התפקידים בחלק הקדמי", מספר מאמנו בנוער, איציק עובדיה. "הוא מרבה לחפש את השער, יש לו טכניקה מצוינת, כוח פיזי טוב ומהירות טובה. יש לו יכולת מצוינת באחד על אחד ובקיצור כל מה שמבקשים מקשר קדמי. למרות זאת, הוא חייב מאוד לשפר את משחק ההגנה שלו. יש לו חוצפה חיובית במובן ההתקפי. מבחינה הגנתית הוא יהיה חייב להיות נייד יותר. כשהוא משחק הוא משפיע על המשחק ומשפיע על היריב. הכישרון שלו לא מוטל בספק, אבל השאלה אם הוא יהפוך להיות שחקן טוב במכבי או לא תלויה ברמת ההתמדה וההשקעה שהוא יהיה מוכן לתת מעצמו".

רועי גורדנה – הפועל תל אביב

גיל: 19

תפקיד: קשר אחורי-קדמי

כשתגדל תהיה: אולי יוסי אבוקסיס

מי שראה את המשחקים של הפועל תל אביב בגביע הטוטו, הבין שלאלי גוטמן יש הזדמנות טובה להצליח עם רועי גורדנה, שחקן צעיר שעלה השנה מהנוער של הפועל תל אביב. אחרי ששימש כקפטן קבוצת הנוער, גורדנה, שהוא בנו של יוסי, מקווה לקבל את ההזדמנויות ולנצל אותן. תומר קשטן, שאימן את גורדנה בשנה שעברה, מספר: "יש לרועי כוח מתפרץ יוצא מן הכלל, הוא מהיר מאוד ויש לו בעיטה טובה וטכניקה טובה. אני מקווה שהוא ימשיך את ההתפתחות וההתקדמות ומקווה שגוטמן ואבוקסיס יובילו אותו לרמות הגבוהות שרק אפשר. באופן טבעי התחרות בהפועל תל אביב היא לא פשוטה, אבל ראיתי שהמאמנים שלו ראו שהוא מתאים להיות בהרכב הפותח בגביע הטוטו וכל מה שנותר לו עכשיו זה להוכיח את עצמו".

רפי דהאן – הפועל פתח תקוה

גיל: 20

תפקיד: קשר קדמי/ חלוץ

כשתגדל תהיה: אולי מוטי קקון

אחרי שבשנה שעברה הוא כיכב בקבוצת הנוער של בית"ר נס טוברוק, החליטו בהפועל פתח תקוה לצרף את הקשר-חלוץ הכשרוני ולטפח אותו בתקווה ליצור את שמעון אבוחצירא הבא. דהאן כבר הספיק לשחק בדרבי נגד מכבי ולמרות שלא ברור עדיין עד כמה הוא יוכל להשתלב ולקבל הזדמנויות, יש מי שמשוכנע שהשחקן, שכבש בשנה שעברה 12 שערים, יעשה את הפריצה שלו.

"הוא לא היה אצלי בנבחרת, אבל ראיתי אותו בשני משחקים והוא עשה עליי רושם טוב", מספר זאב זלצר. "הוא קצת עצבני, אבל ראיתי שחקן עם יכולת אישית טובה, הוא משחק לעומק ויש לו ראיית משחק טובה". מי שכן אימן את דהאן הוא אורן מוחרר: "הוא טכני מאוד ומבין מאוד את המשחק. הוא מאוד בוגר למרות שהוא ילד צעיר. אם יידעו איך להתנהג איתו ואיך לתפוס אותו, ירוויחו שחקן מצוין. הוא גם אחד שיודע לקחת הזדמנויות. גם על המגרש, כשהוא מקבל הזדמנות, הוא מעניש. היכולות שלו באות לידי ביטוי כשהוא עם הפנים לשער, והפלוס שלו זה שגם כקשר קדמי הוא מבקיע, מבשל ומניע את המשחק כמו שצריך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully