וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריצת המאה

16.8.2009 / 23:18

אם לא היה מאט לפני קו הסיום בבייג'ינג, יוסאין בולט היה אמור לקבוע כבר אז 9:58. לברלין הוא כבר הגיע עם זינוקים משודרגים ופגש יריב אידיאלי שהוציא ממנו את הכל ואת השיא הענק ב-100 מטר. דני בורשבסקי מנתח את הריצה המדהימה בהיסטוריה

המלכה כבר לא יודעת אם לצחוק או לבכות. מצד אחד, זה רשמי - אין יותר מאבק נוצץ ומתוקשר ראש בראש במקצוע שמהווה את הדובדבן שבקצפת שלה. מצד שני, יש שם "איש ביוני" אחד שהפך לספורטאי הנדיר בעולם, פלא תבל שהתברכנו להיות עדים לו. יוסאין בולט פשוט לא נראה אמיתי, וההגדרה הזאת, איש ביוני, נאמרת ספק בצחוק ספק בחשש. אחרי הכל, הרבה מומחים בתחום כבר ניבאו בעבר שההתקדמות המטאורית של הביו-טכנולוגיה בעולם תגרום בסופו של דבר לייצור גיבורים על-אנושיים. אמרו שזה כבר לא קשור לחומרים אסורים, אלא להרבה יותר מזה. דברים שקשורים לתאי דם וכו', אבל חבל להיכנס לכל זה ביום כל כך חגיגי לאתלטיקה ולספורט בכלל. יוסאין בולט קבע 9:58 שנ' ב-100 מטר, ואם הייתם אומרים את זה למישהו לפני שנתיים, הוא היה אומר שאתם דיסלקטים ולא קראתם נכון את הלוח. אז, טייסון גיי ניצח בגמר אליפות העולם בזמן של 9:85 שנ'.

לגיי יש חלק ענק בערב העצום הזה. הספרינטר היחיד מהצמרת העולמית שנשאר שפוי (ככה זה לפחות נראה בהצגת הרצים) עשה מעל ומעבר, וזה היה כל כך רחוק מלהספיק. לזכותו יאמר שיש לו חלק חשוב בשיא של בולט, כי הוא הלחיץ אותו. סוף סוף מישהו גרם לבולט לרוץ 100 מטר כמו שצריך, בלי דאווינים על קו הסיום ועם ניצול מקסימלי של היכולות הבלתי מוסברות שלו.

מבט חטוף בדיוק שנה אחת אחורה, מגלה שהתוצאה של בולט לא מפתיעה בכלל. לפי הניתוחים של הריצה שלו במשחקים האולימפיים, אם לא היה מאט לפני קו הסיום הגמר ה-100, הוא היה עוצר את השעון באותה תוצאה בדיוק, 9:58 שנ'. גיי הצהיר לפני האליפות שהוא יכול לרוץ 9:60 שנ', אבל גם אם היה מזנק כמו גדולי המזנקים והיה מגיע לתוצאה כזאת, הוא עדיין היה מסיים שני.

אפרופו זינוקים, כאן מגיעה ההשתפרות הגדולה ביותר של בולט, ששיפר פלאים את היציאה שלו מהאדנים. הוא עשה את זה שש פעמים באליפות הזאת (בגלל שתי פסילות בחצי הגמר) וזמן התגובה שלו רק הלך והשתפר. אני באופן אישי חשבתי שגיי יוכל לנצל זינוק ממש גרוע של בולט כדי לנסות ולהפתיע, אבל מסתבר שלמרות התאונה ההזויה בג'מייקה והפתיחה המאוחרת של העונה, בולט עבד קשה מאוד על טכניקת הזינוקים שלו ושיפר אותה באופן משמעותי.

זה אומר שאולי הוא היה הערב אפילו איטי יותר מאיך שהוא רץ בבייג'ינג, וזה רק מלמד שאי אפשר להעריך את קצה גבול היכולת של האדם הזה. ביום שישי הקרוב הוא יחגוג רק 23 קייצים, ולכו תדעו לאן הוא יגיע? עכשיו כבר מדברים על זמן של 9:40 שנ', ועכשיו אנחנו נמצאים במצב ששום דבר לא יכול להפתיע אותנו. מצד אחד חבל, כי אנחנו אוהבים הפתעות. מצד שני, בולט הופך אותנו ממכורים למותחנים, למכורים לסרטי פעולה - ואפשר לחיות עם זה מצויין.

ואיזה כיף שההצגה הזאת רחוקה מלהיגמר, וביום חמישי מחכה לנו הפרק הבא. זה כבר יהיה די טפשי לקרוא לזה בולט נגד פאוול - פרק 2. אז תקראו לזה איך שאתם רוצים, אבל אל תשכחו שאתם הולכים לקבל עוד סרט פעולה מדהים. ולמי שבכל זאת מעדיף להתעקש על טייסון גיי. ההגיון אומר שבמרחק הכפול ההשפלה שלו תהיה גדולה יותר כי בולט מתקדם טוב יותר ככל שהמרחק גדול יותר. מצד שני, אפילו בולט מודה שמבחינה טכנית גיי הוא רץ הקשת הטוב ביותר בעולם. לכו תדעו, אולי עוד לא ראינו הכל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully