וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדינת הכוכב הלא בודד

אריאל גרייזס

14.8.2009 / 17:35

"עשר של שבוע": ההגשה של טקסס גורמת לפרשנים שחזו נפילה לאכול את הכובע, והיאנקיז צריכים להתחיל להאמין בג'ובה

1. לפני שניגש למה שהיה השבוע, קצת ספיחים מהסוויפ של ארבעה משחקים שעשו היאנקיס לרד סוקס בסוף השבוע, סוויפ שהזכיר לחלק מאוהדי הרד סוקס את הסוויפ של חמישה משחקים מעונת 2006. ההבדל, אם אתה אוהד רד סוקס, הוא שבניגוד להוא מ-2006, שחיסל סופית את שאיפות הפלייאוף של הסוקס והדגיש את חוסר היכולת של אותה קבוצה, הרי שזה של השנה הגיע מוקדם מספיק, וכשבוסטון עדיין מובילה את תמונת הויילד קארד.

2. הבדל נוסף, אם רוצים להיות אופטימיים בבוסטון, הוא שהסדרה השנה לא הראתה הבדל עצום בין שתי הקבוצות, כמו שהתוצאה הסופית מרמזת. זה נכון שהתקפת בוסטון נראתה אבודה לעתים קרובות – עם או בלי ג'ייסון ביי – אבל ההגשה הפותחת תפקדה מספיק טוב (למעט השיהוק עם ג'ון סמולץ – עוד עליו בהמשך) כדי לתת תחושה שבפלייאוף – אם וכאשר – יש לה עם מה ללכת לקרב.

3. אז עם כל הכבוד ליאנקיז, הפוקוס כרגע בבוסטון מופנה כלפי הויילד קארד, ושם מצפה לה יריבה לא צפויה, אותה היא תפגוש לשלושה משחקים החל מהיום. כבר באמצע העונה טענו פה שטקסס לא הולכת לשום מקום, ולמרות שהאיינג'לס מזמן עברו אותם, הרי שההתפרקות של אחרי הפסקת האול-סטאר שמרבית הפרשנים חזו – לא הגיעה. למעשה, הנתון המדהים הוא שהפיצ'ינג של טקסס מוביל את הליגה ב-ERA מאז האול סטאר. אתם שומעים נכון – מוביל, כמו ב-הכי טוב. למעט קווין מילווד הותיק, הרוטציה של טקסס מורכבת מחבר'ה צעירים כמו סקוט פלדמן, טומי האנטר ודרק הולנד, שאליהם ייצטרף בשנה הבאה יקיר המדור נפתלי פליז המחשמל, ולריינג'רס נראה שיש עם מה ללכת למלחמה לא רק בצד שחובט בכדור.

4. ובואו לא נשכח שג'וש המילטון מתחיל סוף סוף לחזור לכושר ושאיאן קינסלר עדיין פצוע אבל צפוי לחזור בקרוב. בקיצור, אם הרד סוקס מצפים לטייל לויילד קארד, לדעתי מחכה להם הפתעה.

5. הבטחנו מילה על ג'ון סמולץ וכך נעשה. אחרי עוד אאוטינג גרוע מול היאנקיז, החליטו הרד סוקס לסיים את הניסוי (בערך דקה אחרי שכתבנו על זה פה) ולשחרר את סמולץ. יש עוד סיכוי מסוים שנראה את סמולץ במייג'ורס השנה – יש מספיק קבוצות שצריכות פיצ'רים לישורת האחרונה – אבל כרגע נראה שהקריירה של סמולץ הולכת להסתיים בקול ענות חלושה. אין ספק שמבחינה מקצועית הרד סוקס עשו את הדבר הנכון מבחינתם, אבל זה לא משנה את ההרגשה שזאת פשוט לא הדרך שבה קריירה כל כך מוצלחת הולכת להגמר לה.

סקוט פלדמן שחקן טקסס ריינג'רס. Pat Sullivan, AP
עם מגישים אובר-אצ'יברים כמו סקוט פלדמן, הריינג'רס לא מרימים ידיים כל כך מהר/AP, Pat Sullivan

6. ובצל השחרור של סמולץ, שחררה אוקלנד את ג'ייסון ג'יאמבי משורותיה, ואלא אם משהו לא צפוי יקרה, גם הוא כנראה סיים את התקופה שלו במייג'ורס. לצערו של ג'יאמבי, כתם הסטרואידים הולך לדבוק בו לשארית החיים שלו והוא עשוי להפוך, ביחד עם בארי בונדס, לאחד הסמלים הכי גדולים של העידן ההוא – שחקן שהצליח לקחת MVP, לחתום על חוזה של מיליונים ביאנקיז ואז להפוך לצל של עצמו ברגע שהליגה אסרה את אותם חומרים. אני בטוח שמאה פלוס המיליונים שהוא קיבל מהיאנקיז יהוו נחמה מסוימת

7. אבל לא הכל רע השבוע לשחקנים ותיקים, פדרו מרטינז חזר להגיש ועשה זאת בצורה לא רעה כשניצח את הקאבס עם פילדלפיה בפתיחתו הראשונה. מה שפדרו נתן השבוע – חמישה אינינגים, שלוש ריצות וחמישה סטרייקאאוטס – זה מה שהוא צפוי לתת לפיליז בהמשך הדרך, ולכן קשה לראות איך הוא יהיה פקטור משמעותי בריצת הפלייאוף שלהם, אבל מבחינתנו זה לא ממש משנה, כי כל פעם שפדרו עולה למאונד היא חגיגה, גם אם זה כבר לא פדרו של פעם.

8. היאנקיז הודיעו אתמול, למגינת ליבם של הרבה שחקני פנטזי, שבפעם השניה תוך שבועיים הם ידחו את הפתיחה של ג'ובה צ'מברליין במספר ימים על מנת להגביל את כמות האינינגים שלו. סביר להניח שאם היאנקיז היו מאחור במירוץ לפלייאוף הם לא היו שולחים את סרג'יו מיטרה לתלולית, אבל כך או כך, מדובר בצעד שהיעילות שלו מפוקפקת במקרה הטוב. ובכלל, ג'ובה שלנו הוא כבר לא ילד וזאת לו כבר העונה השלישית במייג'ורס, ולמרות שזאת הפעם הראשונה שבה הוא משחק בצורה קבועה בתור פותח, הגיע הזמן שהיאנקיז יפסיקו לעטוף אותו בצמר גפן. אפשר לחשוב מדובר פה בעילוי סטייל יוהאן סנטנה לפחות, שצריך אמא שתחזיק לו את היד כל פעם שהוא זורק פאסטבול.

9. ספיח אחרון מסוף השבוע הוא ההגעה של אלכס ריוס לוייט סוקס, שאמורה לתת להם, יחד עם חזרה אפשרית בספטמבר של ג'ייק פיבי, את הפוש האחרון לפלייאוף. אבל בניגוד למשה ברקוביץ' ידידי, אני לא חושב שהמהלך הזה יירשם כאחד ההייליטים בקריירה של קני וויליאמס – אלכס ריוס הוא אאוטפילדר בינוני לחלוטין והוא מגיע עם חוזה מפוצץ וכובל של עוד ארבע שנים ביותר מ-12 מיליון דולר לעונה, כשעם קצת מאמץ בשוק החופשי היתה יכולה שיקגו להחתים מישהו לא פחות טוב בהרבה פחות כסף. יש לי הרגשה שבשיקגו עוד יתחרטו על המהלך הזה הרבה זמן.

10. בטח גם אתם חשבתם ש:

• איזה כיף זה בייסבול, שעדיין אפשר לסגור בו דברים כמו שיוקיליס ופורסלו סגרו השבוע

• כבר אין מה להגיד על המטס, וזה באמת עצוב

• שאנחנו לא יודעים מה ברונסון ארויו לקח אתמול, אבל אנחנו רוצים גם מאותו דבר

• כנראה שהמצב של הקאבס באמת קשה, אם האוהדים שלהם נאלצים לבזבז בירה טובה על אאוטפילדר של היריב

• האם אחרי השחרור של ג'יאמבי, נומאר הוא הבא בתור?

• ומה זה אומר על בילי בין וכל תאוריית המאניבול שלו?

ג'ייסון ג'יאמבי שחקן אוקלנד אתלטיקס. Ben Margot, AP
הכתם כבר לא יימחה. ג'יאמבי/AP, Ben Margot

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully