וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רומן אמיתי

12.8.2009 / 10:00

בזמן שלא מעט אוליגרכים בורחים מהכדורגל, רומן אברמוביץ', האיש שהמציא את המונח, מוכיח הקיץ שהוא אוליגרך מסוג אחר. מהסוג הנאמן, המסור, האוהד ולא רק זה האינטרסנט. היציבות תביא אליפות?

באמצע יוני האחרון הוציא ה"טיימס" הודעת התנצלות בזו הלשון: "ב-18 בינואר פרסמנו כתבה שכותרתה הייתה 'אברמוביץ' רוצה למכור את צ'לסי'. אנחנו מקבלים את העובדה שזה לא היה נכון ושמר אברמוביץ' לא מעוניין למכור את המועדון... הסרנו את הכתבה מאתר האינטרנט שלנו והתנצלנו בפני מר אברמוביץ' וצ'לסי".

נדמה שההתנצלות הזו, כחצי שנה אחרי פרסום הכתבה המקורית, לא יכולה הייתה להגיע בזמן מתאים יותר כדי להוכיח שלפחות כרגע ראשו של האיש שהכיר לעולם הכדורגל את המונח "אוליגרך", עדיין עמוק בתוך קבוצת הכדורגל הלונדונית שלו.

רומן אברמוביץ' הואשם בשנתיים האחרונות באיבוד עניין בתחביב שפיתח משנת 2003. התחינות של מאמנים לרכש נפלו על אוזניים ערלות, הכסף הפסיק לזרום כבעבר, רוביניו נחת במנצ'סטר ולא בסטמפורד ברידג', ואלכס פרגוסון השתלט שוב על הליגה. באותם ימים חשדו האנגלים שלאברמוביץ' כבר לא אכפת.

אלא שבקיץ הנוכחי הזמירות בכלי התקשורת הבריטיים כבר נשמעות אחרת. "הקיץ הקרוב יוכיח כמה אברמוביץ' התאהב מחדש בכדורגל", כתבה איימי לורנס מ"גרידאן" בתחילת יוני ודומיניק פיפילד, מאותו עיתון, הוסיף על הבוס של צ'לסי שהוא "כבר לא נראה כמו המשקיע המרוחק שהעניין שלו דעך אחרי עידן ז'וזה מוריניו". באנגליה טוענים בקיץ האחרון שאחרי תקופה של שקט יחסי, אברמוביץ' חזר לעניינים.

למה אתה לא ביציע?

לאורך שנותיו של אברמוביץ' במועדון ממערב לונדון, האנגלים עקבו בעניין רב אחר כל צעד ושעל של המיליארדר, ניסו לפרש את צעדיו העכשוויים ואת מהלכיו העתידיים. מאז שרכש את צ'לסי ופתח עידן חדש בכדורגל העולמי, בממלכה ליוו את הרוסי בחשדנות וכבר ב-2006, כשהבוס הדיר את רגליו ממספר משחקים בתקופה קצרה, נטען כנגדו שהוא מאס בשעשוע. וזאת למרות שהאמת סיפרה שעליו היה להעביר זמן ארוך בסיביר מטעמים פוליטיים.

הדברים כאמור הגיעו לשיא בינואר האחרון, אותו חודש בו נרמז או פורסם במפורש על כך שצ'לסי תעמוד למכירה. שנת 2008 האיומה מבחינה כלכלית בדיוק הגיע לקיצה ואיתה הדיווחים על הפסדים של מיליארדים שספג האוליגרך, הכחולים לא הניפו ולו תואר אחד בעונה הקודמת וכעת דשדשו בטבלה, כשנדמה שלבוס לא איכפת. אבל ההפך היה הנכון.

בסוף אותו חדש בילה מנכ"ל המועדון, פיטר קניון, בחופשה בברבדוס, בזמן שקיבל שיחת טלפון חשובה, על הקו היה הבוס שהודיע שצריך לדון בעתידו של פליפה סקולארי. מאז שקניון נכנס לתפקידו בפברואר 2004 הוא ביקש להנחיל למועדון יציבות. לפיכך כשבועיים לפני שיחת הטלפון מאברמוביץ', עוד הצהיר בראיון למגזין עסקים אמריקאי, שמקומו של המאמן הברזילאי בקבוצה מובטח. כעת שוחח פעם נוספת עם אותו מגזין ונאלץ לספר למראיינו מדוע סקולארי איבד את משרתו.

אחרי עונה ללא תארים ופתיחה לא טובה ל-2008/9, שכללה בעיקר הפסדים לכל הגדולות, הבעלים הוכיח שאכפת לו ועוד איך, גם אם פיטוריו של סקולארי לא היוו קונצנזוס בקרב הפרשנים או חלק מאנשי צ'לסי. אברמוביץ' הגיע למתקן האימונים ומיד זימן אליו את פרנק למפארד, ג'ון טרי ודידייה דרוגבה כדי לשמוע מה לא דופק. כשהתקשר לקניון ששהה בברבדוס, הוא כבר החזיק בהחלטה. המקורב חוס הידינק הגיע כדי לייצב את השורות, צ'לסי התנחמה בגביע יוקרתי ואז הגיע הקיץ הנוכחי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

איפה החוזה של טרי?

לא מזמן סיפר יורי ז'ירקוב שאברמוביץ' נכנס לחדר ההלבשה של צסק"א מוסקבה אחרי שזו זכתה בגביע ב-2006 כשלפתע הוא פנה אליו והורה לו: "יורי, תתחיל ללמוד אנגלית". אחרי שלוש שנים ארוכות, הגיע הקשר הרוסי, שאגב לא שעה לעצה שקיבל, לצ'לסי של אותו אברמוביץ'. על פי הדיווחים גם על קאקה הוגשה הצעה מכובדת וכשבועיים לפני תום מועד חלון ההעברות בהחלט ייתכן שהקבוצה ממערב לונדון תנחית רכש ראשון מזה למעלה משלוש שנים שיעלה לה יותר מ-20 מיליון ליש"ט. אבל כשבאנגליה אומרים שהבוס רומן חזר לעניינים, מדברים שם דווקא על ג'ון טרי.

הקפטן הכחול העביר קיץ מעניין של פזילות הדדיות בכיוונה של מנצ'סטר סיטי, אבל את מה שקרלו אנצ'לוטי לא יכול היה לעשות - לשכנע את אחד משני הסמלים הגדולים של צ'לסי בעידן הנוכחי להישאר, עשה הבעלים. אברמוביץ' דחה מעט את התכניות שהיו לו בכדי להמריא לארצות הברית, שם עשתה צ'לסי במסע משחקי הכנה, וישב לשיחה צפופה עם הבלם. כשטרי הודיע שהוא נשאר, באחד מכלי התקשורת הבריטיים דיווחו במהרה: "אם היו ספקות לגבי הלהט של רומן אברמוביץ' בכל הנוגע לצ'לסי, הרי שעכשיו ניתן להשתיק אותן".

טרי, שבממלכה יש הטוענים היום כי הוא הכדורגלן האנגלי בעל ההשפעה הגדולה ביותר, קיבל מהבוס הבטחה לרכש ובעיקר להארכת חוזיהם של שחקנים כג'ו קול, אשלי קול ודידייה דרוגבה. "מה שברור לי לאחר השיחה בינינו זה שלמועדון עדיין יש שאיפות גבוהות. דבר נוסף שהיווה פקטור בהחלטה שלי להישאר היא הידיעה שצ'לסי תבטיח את הישארותם של שחקני מפתח. על ידי חיזוק הסגל נוכל לשאוף להצלחות", נכתב בהודעה הרשמית של הקפטן באתר הרשמי של המועדון.

"ההחלטה של טרי להישאר מאשרת על חזרתו של אברמוביץ' לתמונה", פירש הבלוגר איאן ווינרו ודומיניק פיפילד כתב: "אברמוביץ' שלח הצהרה נחושה: צ'לסי רחוקה מלאבד את כוחה ומנצ'סטר סיטי עדיין משחקת תופסת". מסתבר אם כן, שבמידה מסוימת מאוד מירוץ החימוש של הקבוצה מאיסטלנדס תרם לא רק לה, אלא גם לכחולים מלונדון.

מי זה גאידמק?

לאברמוביץ' ישנם החסרונות שלו, אבל גם הם מבטאים היטב את השליטה שלו במועדון. כשמוריניו נחת בגשר והבעלים הציג בפניו רשימה של שחקנים אותם הוא יהיה מוכן להביא, המאמן השיב לו ש"לא צריך כוכבים, אני אהיה הכוכב היחיד". במשך שנתיים תמימות השתלטה צ'לסי על הפרמיירליג ומוריניו באמת היה הכוכב, אבל אז אברמוביץ' הנחית את אנדריי שבצ'נקו והשאר היסטוריה.

כתבו שאברמוביץ' השתעמם מהקבוצה של מוריניו, אחר כך אמרו שהוא מתקשה בגלל המשבר הכלכלי, יכול להיות שחלק או הכל היה נכון. חוסר היציבות בצוות המקצועי זיכה אותו בביקורות, סקולארי כנראה מתלונן עד עצם היום הזה על כך שהוא לא קיבל את רוביניו, אבל בשורה התחתונה הבעלים הרוסי תמיד היה כאן ובעולם הכדורגל זה דבר חשוב לכשעצמו. "מי שיראה את אברמוביץ' מסתובב במתקן האימונים של צ'לסי, הקומפלס המדהים שהוא סייע להקים, יבין מיד שמדובר באדם שהתאהב בצ'לסי", כתב הנרי ווינטר ב"טלגרף".

ממקום מושבנו לא צריך ללכת רחוק כדי למצוא דוגמאות של בעלים קבוצות שקפצו לרגע, אבל גם בסביבה הקרובה יותר למערב לונדון ניתן למצוא חוסר יציבות. טקסין שינווטרה התאילנדי החזיק במנצ'סטר סיטי קצת יותר משנה, אלכסנדר גאידמק קנה ומכר את פורטסמות' בתוך שלוש שנים, מייק אשלי מחפש בנרות (או לפחות מצהיר כך) רוכש לניוקאסל עליה השתלט לפני קצת יותר משנתיים, וקבוצות אחרות התרסקו בחסות ניהול קלוקל.

הוא פרץ בסערה לעולם הכדורגל, השקיע מאות מיליונים ברגע וסגר את הכיס רגע לאחר מכן, חלק מהתסמינים הצביעו את כך שהוא בדרך החוצה, אבל רומן אברמוביץ' עדיין כאן והוא שוב ייצר קצת רעש בחודשים האחרונים. אין לדעת מה יילד יום, אבל קיץ מעניין ושש שנים של בעלות על קבוצה כמו צ'לסי הם דברים כלל לא רעים במצב העניינים הנוכחי של הכדורגל העולמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully