וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טו סמולר דה השפלה

12.8.2009 / 9:59

בלי הבטחות, בלי ציפיות ובלי סיכוי לגמר. המשלחת הישראלית לאליפות העולם באתלטיקה רק ממחישה את חסרונו של אברבוך

פרישתו של אלכס אברבוך ממחישה עכשיו, יותר מתמיד, את הבעייה הגדולה של האתלטיקה הישראלית. בפעם הראשונה אחרי יותר מ-10 שנים אין למשלחת הישראלית מועמד ראוי להשיג גמר באליפות העולם באתלטיקה, שתיפתח ב-15 לאוגוסט בברלין (שידורים ישירים בערוץ 1). יותר מזה, ארבעה אתלטים בלבד ייצגו את ישראל באירוע הספורט הגדול ביותר של קיץ 2009. שניים מחברי המשלחת כבר עברו את גיל 35, והשניים האחרים חסרי נסיון. אתלטי הדור הצעיר יותר, פרט לשניים, כשלו באליפויות העולם ואירופה לגילאים שהתקיימו ביולי. נכון לעכשיו, אפשר להתנחם רק בקופץ לגובה דימה קרויטר, אלוף העולם לקדטים. בכל מה שקשור למשלחת הנוכחית לברלין, נותר לנו רק להתפלל להתעלות של האתלטים עצמם ברגע האמת, וגם אז נהיה רחוקים מהצמרת העולמית.

אירנה לנסקי

גיל: 38

מקצוע: 100 משוכות

שיא אישי: 12:80 שנ' (מ-2002)

תוצאת השנה: 12:99 שנ'

תאריך התחרות: 18/8, 19:10 (שעון ישראל) - מוקדמות
19/8, 19:45 (שעון ישראל) - חצי גמר
19/8, 22:15 (שעון ישראל) - גמר

הספורטאית הבלתי נגמרת הזאת כבר נראתה בשלהי הקריירה שלה לפני 3-4 שנים, כשלא הצליחה להתקרב לשיאה הישראלי המרשים, ופציעה רצינית שלה באחת מאליפויות ישראל נראתה כמו סוף הדרך. אבל משהו ממש טוב עובר על אירנה לנסקי, שלא רק שמסרבת לפרוש - היא אפילו מכוונת למשחקי לונדון 2012. מרלין אוטי הישראלית ממוצא אוקראיני עברה להתאמן תחת שרביטו של מאמן האתלטיקה והכושר, פיליפ פיינגולד, ומאז השתפרה פלאים. בגיל 38 היא הצליחה לרדת מ-13 שניות במקצוע החזק שלה, לראשונה מאז 2003. אם תצליח לעשות זאת שוב בברלין, היא תוכל לעלות לחצי הגמר, בדיוק כפי שעשתה באליפות העולם בפריז ב-2003. כדי לנסות ולרשום גמר היסטורי, לנסקי תצטרך ככל הנראה לקבוע תוצאה טובה יותר משיאה הישראלי, ועם כל הכבוד לקאמבק שלה, קשה להאמין שזה יקרה בגיל 38.

ייבגני אולחובסקי

גיל: 25

מקצוע: קפיצה במוט

שיא אישי: 5.55 מ' (באולם)

תוצאת השנה באצטדיון: 5.48 מ'

תאריך התחרות: 20/8, 11:10 (שעון ישראל) - מוקדמות
22/8, 19:15 (שעון ישראל) - גמר

ייבגני אולחובסקי, שהעביר את השנים האחרונות במכללת וירג'יניה טק, נחשב להבטחה גדולה עוד בגיל 19, כשקפץ ל-5.20 מ'. בשנים האחרונות הוא רשם התקדמות, אבל יש כאלה שיגידו שאולי היא הייתה איטית מהמצופה. בתחילת חודש יולי, הוא קיבל את ברכת הדרך מאלכס אברבוך הגדול והפך ליורשו. אברבוך היה אמור להתחרות באליפות העולם בברלין, אבל החליט כזכור לפרוש. אולחובסקי זכה בכרטיס כדי לייצג את ישראל בקפיצה במוט.

לגבי גמר באליפות העולם - אל תצפו ליותר מדי. נכון שהתרגלנו לגמרים לא רק מאלכס אברבוך, אלא גם מקודמיו דני קרסנוב וקונסטנטין סמיונוב, אבל צריך לזכור שמבין 39 קופצים שמתחרים על 12 מקומות בגמר, אולחובסקי הוא בעל השיא האישי הנמוך ביותר. כדי להגיע לגמר הוא יצטרך לקפוץ לפחות 5.70 מ', הרבה מעבר שיאו.

וודג' זבדיה

גיל: 35

מקצוע: מרתון

שיא אישי: 2:16:04 שע' (מ-2004)

תוצאת השנה: 2:17:42 שע' (מרתון פריז)

תאריך התחרות: 22/8, 12:45 (שעון ישראל)

כמו אירנה לנסקי, מדובר בעוד אתלט ותיק שטעם כבר כמה אליפויות עולם ואירופה בקריירה שלו. בנוסף, מי שעקב אחרי היילה סטאין יודע שוודג' זבדיה נחשב לרץ צעיר כשמדברים על מרתון. מצד שני, הוא דורך במקום במקצוע הזה בשנים האחרונות, ככה זה כשמתקשים להשיג תמיכה בענף שמצריך מאות קילומטרים של ריצה מדי שבוע. בשתי אליפויות העולם האחרונות, זבדיה סיים במקומות 34 ו-37.

הישג שנחשב לטוב מהזווית הישראלית הוא לסיים בין השליש הראשון של הרצים המסיימים. למרתון בברלין נרשמו 101 משתתפים, ובהנחה ש-90 מהם יגיעו לקו הסיום, אנחנו מצפים ממנו להתברג בין 30 הראשונים.

יוחאי הלוי

גיל: 27

מקצוע: קפיצה משולשת

שיא אישי ותוצאת השנה: 16.65 מ'

תאריך התחרות: 16/8, 20:00 (שעון ישראל) - מוקדמות
18/8, 19:05 (שעון ישראל) - גמר

הדרך שלו לברלין הייתה דרמטית. ביום האחרון שבו יכול היה לקבוע את תוצאת הקריטריון, יוחאי הלוי טס לארץ אחרי נסיון כושל בהולנד והשתתף בתחרות מיוחדת שאורגנה עבורו. רק בקפיצה השישית שלו הוא הצליח לקבוע את התוצאה המיוחלת "על הסנטימטר", 16.65 מ'. הלוי אמנם בן 27, אבל חסר נסיון בזירה הבינלאומית ומעולם לא השתתף באירוע אתלטיקה גדול. עד לא מזמן הוא בכלל היה קופץ לרוחק, ולאחרונה העדיף להתמקד בקפיצה המשולשת. ההחלטה הזאת סידרה לו מקום באליפות העולם, אבל קשה להאמין שהוא יוכל להגיע לגמר. צריך לזכור, שיאו האישי של יוחאי הלוי רחוק ביותר מחצי מטר משיאו הישראלי העתיק של רוגל נחום. רוגל היה יכול לעלות לגמר עם תוצאה כזאת גם בברלין, אבל הלוי חייב להתקרב לאיזור 17 המטרים כדי להתחיל ולפנטז על גמר. מי שראה אותו קופץ יודע שמבחינת הטכניקה שלו הוא יכול להשתפר ובגדול, אבל ספק אם זה יקרה באירוע כל כך מלחיץ ומרגש כמו אליפות העולם, כשבמוקדמות הוא יזכה לשלוש קפיצות בלבד כדי לנסות ולהתעלות על עצמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully