וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעניין זה לא בהכרח איכותי

אמיר ציפורי

11.8.2009 / 10:08

אחרי שאריזונה נישלה את סיאטל מהבכורה, השנה צפוי ה-NFC מערב להיות צמוד, אבל עדיין, אי אפשר לצפות לרמה גבוהה מדי

בעונה שעברה המדור היה בין היחידים שהימרו על אריזונה קרדינלס לקחת את בית המערב של ה NFC. אפילו את הפיטורים של מייק נולאן (יש!) מהפורטי ניינרס במהלך העונה חזינו בדייקנות. בעונה שעברה הושלמו חילופי המשמרות בבית עם העליה של הקרדינלס והנפילה של הסיהוקס. אלא שנתוני הפתיחה של השנה מרמזים דווקא על בית תחרותי (גם אם לא איכותי) יותר השנה כשכל קבוצה, אפילו סט. לואיס ראמס בקונסטלציה מסוימת, רואה עצמה מועמדת לעמוד בראשו בסוף דצמבר.

אריזונה קרדינלס

מאזן ב 2008: 7:9, הפסד בסופרבול לסטילרס

הצטרפו: בריאנט מקפאדן (DB), בריאן סנט פייר (QB)

עזבו: אדג'רין ג'יימס (RB), טראוויס לה-בוי (LB)

דראפט: ביני וולס (RB), קודי בראון (DE), ראשאד ג'ונסון (DB)

השאלה הגדולה: האם יצליחו הקרדינלס להיחלץ מהקארמה הרעה של מפסידות הסופרבול בעשור האחרון?


התקפה

טוב, קורט וורנר כבר בן 38. זה לא יכול להימשך לעד, נכון? המממ...
.
אם בשנה שעברה עוד היתה שאלה מי יפתח בעמדת הקוורטרבק, וורנר או מאט ליינארט, השנה חלוקת התפקידים ברורה. באופן מעורר השתאות, וורנר חזר להיות המוסר המדויק וקר הרוח שהיה לפני כמה שנים. זה כמובן עוזר כשיחד איתך משחק צמד התופסים הטוב בליגה, לארי פיצג'ראלד ואנקואן בולדין. השניים הופכים את משחק המסירה של הקרדינלס להצגה הכי טובה בליגה, פיצג'ראלד האתלט עם הידיים הבטוחות ובולדין המהיר והקשוח. הם כל כך טובים, שבעונה שעברה הפך סטיב ברסטון, התופס השלישי בקבוצה, למספר 3 החמישי בלבד בהיסטוריה עם מעל 1,000 יארד בתפיסה. למעשה, הם כל כך טובים, שאריזונה כמעט לקחה סופרבול עם משחק הריצה הכי גרוע בליגה. קן וויזנהאנט בוודאי לא מסתפק בכך, ולו רק בשל העבר שלו בארגון מבוסס ריצה כמו הסטילרס. משחק הריצה עבר שדרוג עם השחרור של ג'יימס המזדקן והבחירה בדראפט ברץ האחורי ביני וולס. וולס והייטאוור אמורים להוות דואו רצים בהתאם לטרנד שתפס את כל הליגה, למרות שבמקרה הזה לא ברור מי מהם ישחק בתפקיד הרץ המהיר והזריז.
הגנה

הגנה טובה יותר לא בהכרח היתה מביאה לקרדינלס תואר בשנה שעברה, אך היא הכרחית אם הקבוצה מעוניינת לחזור לפלייאוף. במהלך העונה שעברה חטפו הקרדינלס תבוסות מחפירות (בין השאר לג'טס, לאיגלס ולפטריוטס) וההגעה לפלייאוף התאפשרה בעיקר בזכות תחרות חלשה בבית. מתאם ההגנה הוחלף וההגנה חוזקה דרך הדראפט ושוק השחקנים החופשיים. את מעוז ההגנה מהווים הליינבקר דאנסבי והסייפטי אדריאן ווילסון. אלא שהבעיה העיקרית בהגנה היא לחץ על הקוורטרבק, היות שחסר שחקן דומיננטי בקו הקדמי. הקיצונים אוקאפור וברי נותנים הגנה סבירה כנגד הריצה, אך הם מבוגרים ואיטיים מדי מכדי לרדוף אחרי קוורטרבק היריב. ההגנה השנה צפויה להיות בסיסית יותר תוך חיפוי על הבינוניות בקו הקדמי עם הרבה בליצים. מתאם ההגנה החדש ביל דייוויס, יבנה על הקו האחורי שלו, בין הכשרוניים בליגה עם ווילסון, רוג'רס קרומרטי ואנטרל רול, לחפות על האנשים שישלחו קדימה.

תחזית: אם יש קבוצה אחת בליגה שהפרופיל שלה מנבא התפרקות בעונה שאחרי הגעה לסופרבול - זו אריזונה. אבל אנחנו שמים את הכסף פעם שנייה על וויזנהאנט, שעושה במדבר עבודה מצוינת. הבן אדם הביא את אריזונה עד תפיסה אחת מזכיה בסופרבול, פור קרייסט סייק! מבחינתנו זה אומר שהוא יכול לעשות הכל, כולל להגיע לפלייאוף אחרי עונת סופרבול. 6:10 מקום ראשון בבית.

קן וויזנהאנט מאמן אריזונה קרדינלס. AP
יחזור על הקסם? וויזנהאנט/AP

סן פרנסיסקו פורטי ניינרס

מאזן ב 2008: 9:7

הצטרפו: ברנדון ג'ונס (WR), דרה בליי (DB), דמטריק אוונס (DT)

עזבו: טולי בנטה-קיין (LB), ברייאנט ג'ונסון (WR), ג'יי,טי, אוסאליבן (QB)

דראפט: מייקל קראבטרי (WR), גלן קופי (RB)

השאלה הגדולה: מעבר לערכים, המוטיבציה והתשוקה העצומה למשחק, כמה חוכמת אימון יש לסינגלטרי?


התקפה

למרות החזרה לבסיס והאופטימיות שמביא איתו סינגלטרי, עדיין חסר לניינרס קוורטרבק איכותי שיוביל את הקבוצה להישגים. שון היל ואלכס סמית' יתחרו ביניהם על עמדת הפותח בהתקפה שממילא אמורה להיות מבוססת ריצה, הן בהתאם להשקפתו של סינגלטרי והן בהתאמה ליכולותיו של פרנק גור, אולי הרץ המוכשר ביותר שהיה לפורטי ניינרס אי פעם. המספרים של גור בשנים האחרונות מרשימים אף יותר אם לוקחים בחשבון שהוא השיג אותם כמעט בלי חיפוי אווירי ועם מתאם התקפה חדש מדי שנה. אם קראבטרי יצליח לתרום כבר בעונתו הראשונה ולתת אוויר ומרחב לרצים, הרי שגור והעזר כנגדו החדש, גלן קופי, יוכלו להכתיב קצב איטי יותר למשחק ולהשאיר את הניינרס קרובים כמעט בכל משחק, אספקט שהיה חסר מאוד בעונה שעברה.
הגנה

ההגנה של הניינרס אינה יחידה גרועה, וברוב הקטגוריות סיימה את העונה שעברה במקום טוב באמצע. אלא שכמו קבוצות אחרות עם התקפה אנמית, המגנים בילו הרבה יותר מדי זמן על המגרש. ההגנה בנויה סביב הליינבקר פטריק וויליס, שזו לו עונתו השלישית בקבוצה. וויליס מביא איתו אתלטיות וחוכמת משחק מהטובות בליגה. ביחד עם טקאו ספייקס הותיק ומני לאוסון, שעדיין לא הגיע למיצוי הפוטנציאל שלו, יש לניינרס חוליה אמצעית מצוינת. למרות זאת, הקו הקדמי בראשות ג'סטין סמית' חייב להצליח להגיע יותר לקוורטרבק היריב - הניינרס מחפשים כבר שנים שחקן הגנה עם מספר הפלות קוורטרבק דו ספרתי. בקו האחורי המצב סביר כשנייט קלמנטס מעגן חולית ותיקים וצעירים סולידית, גם אם הוא לא תורם מספיק כדי להצדיק את משכורת העתק שהוא מקבל. דרה בליי שהצטרף נמצא אמנם בנסיגה, אך בקבוצה מקווים שייתן מעצמו יותר מ 100% על מנת להחיות את הקריירה שלו.

תחזית: סינגלטרי יגרום לקבוצה הזאת לעבוד, אני חושב שזה מוסכם על כולם. אבל מאמן שנה ראשונה, עם ק"ב בינוני ותופס רוקי עם אגו מנופח זה אף פעם לא שילוב מנצח. 10:6 ומקום שלישי בבית.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
מייקל קראבטרי שחקן סן פרנסיסקו פורטי ניינרס. Craig Ruttle, AP
ניצוצות מהימים של ג'רי רייס? קראבטרי/AP, Craig Ruttle

סיאטל סיהוקס

מאזן ב 2008: 12:4

הצטרפו: טי.ג'יי. חושמנזדה (WR), קולין קול (DT), קן לוקאס (DB), רי רדינג (DT)

עזבו: ג'וליאן פטרסון (LB), רוקי ברנרד (DT), בובי אנגראם (WR), מוריס מוריס (מוריס. סתאאאם - RB)

דראפט: אארון קארי (LB), מקס אונגר (OL)

השאלה הגדולה: איך ייראו החיים בצפון מערב אחרי מייק הולמגרן?


התקפה

חסרונו של הולמגרן ישפיע אולי יותר מהכל על ההתקפה. מרבית ההתקפה האווירית של הסיהוקס היתה פצועה לאורך העונה שעברה. יחד עם משחק ריצה שהיה צריך להתעצב מחדש ללא שון אלכסנדר קיבלתם... טוב, ארבעה ניצחונות. אלא שמאט האסלבק נראה בפתיחת העונה הזו בריא והנשק החדש שלו, טי ג'יי חושמנזאדה, צפוי להרים את כל משחק המסירה של הסיהוקס לגבהים חדשים. דיון בראנץ' ונייט ברלסון, שאבדו על המגרש כמטרה מספר 1, ירוויחו מתשומת הלב שימשוך אליו החוש. ג'וליוס ג'ונס מקבל תפקיד סולו ואמון מלא אולי לראשונה בקריירה. לגבי היכולת שלו אין ויכוח, לגבי הדוראביליות... נו, נצטרך לראות אם ג'ונס מסוגל למשוך משא של עונה שלמה על גבו.
הגנה

כמו כל מערכי הקבוצה, גם ההגנה אכזבה מאוד בעונה שעברה ואפשר להניח שהאובדן של ג'וליאן פיטרסון (עבר בטרייד לליונס. מסכן) וברנרד מדיר שינה מעיניו של ג'ים מורה, מאמנה החדש של סיאטל. לנעליים הגדולות של פיטרסון אמור להיכנס היישר מהדראפט ארון קארי, שמומחים רבים מצביעים עליו כשחקן הכישרוני ביותר שיצא מהכיתה של 2009. לופה טאטופו היעיל ופטריק קרני יובילו את הלחץ בשביעייה הקדמית ששוב נראית אתלטית ומהירה. כל זה כמובן לא יעזור אם לא יחול שיפור מיידי בחלק האחורי, שדורג אחרון בליגה בעונה שעברה עם 260 יארדים למשחק ותשע חטיפות בלבד. בבית עם ההתקפה האווירית המאיימת ביותר בדמותם של פיץ' – בולדין, זו ססטיסטיקה שאינה מבשרת טובות.

תחזית: הסיהוקס אולי לא גרועים כמו המאזן של שנה שעברה, אבל גם לא שווים יותר משישה - שבעה ניצחונות ומקום שני בבית.

סט. לואיס ראמס

מאזן ב 2008: 14:2

הצטרפו: ג'ייסון בראון (OL), ג'יימס באטלר (DB), רונלד קארי (WR)

עזבו: טורי הולט (WR), אורלנדו פייס (OL), פיזה טינויסמואה (LB)

דראפט: ג'ייסון סמית' (OL), ג'יימס לאורינייטיס (LB)

השאלה הגדולה: האם השנה שעברה היתה תחתית החבית עבור הכבשים?


התקפה

הראמס ממשיכים להתדרדר, ובשנה שעברה גם לא נראה שאכפת למישהו בסט. לואיס. הקבוצה סיימה את העונה מדורגת בתחתית הליגה משני צידי הכדור. ההחתמה של סטיב ספאגנולו, מתאם מוערך שקרוב לחצי ליגה רדפה אחריו, מסמנת אולי את תחילת המפנה. הבשורה העיקרית בפגרה הייתה בניה מחדש של קו ההתקפה הרעוע, שתרם רבות לדיאטת הדשא של הקוורטרבק מארק בולג'ר בשלוש השנים האחרונות. בולג'ר ק"ב טוב כשהוא מקבל זמן, וצמד הג'ייסונים, הסנטר החדש בראון שהגיע מבולטימור וסמית' שגויס ממרומי הבחירה השניה בדראפט, אמורים להוביל קו שיספק לו הגנה ראויה. לא בטוח שזה יעזור, היות שבפעם הראשונה מאז סוף שנות התשעים לא יתפסו כדורים על הקווים הולט וברוס (שכבר עזב בעונה שעברה). חבורת התופסים הנוכחית צעירה וחסרת ניסיון, מה שיפיל שוב את עיקר הנטל על סטיבן ג'קסון המצוין, שאחרי הולדאאוט ופציעות בעונה שעברה מגיע הפעם בריא ובתקווה גם מפוקס לעונה הזו.
הגנה

פה, מן הסתם, תהיה עיקר העבודה של ספאגנולו. הבעיות שהוא יתמודד איתם הן בסה"כ עומק וכשרון. הכישרון שקיים בחוליה הזו מגיע בעיקר מהדראפט, כריס לונג בעונה שעברה ולאורינייטיס השנה. לונג קיצוני הגנתי מצוין שימשיך ודאי להתפתח בעונתו השניה בליגה. לאורינייטיס אמור לסגור את הריצה באמצע חולית הליינבקרים ולפנות את ווית'רספון, עוד ליינבקר סולידי, לתנועה חופשית יותר בצדדים. על המצב בחוליה האחורית אין יותר מדי מה להרחיב. התקווה היא שהסייפטי באטלר, שהגיע עם ספאגנולו מהג'איינטס, יצליח לייצב את ההגנה האחורית ולהשרות קצת מ"רוח המפקד" על עמיתיו. ככלל, האתגר של המאמן החדש יהיה לייצר יחידת הגנה מגובשת שטובה מסכום חלקיה.

תחזית: אחרי עונה של שני ניצחונות, ובמצב ברור של בניה מחדש, ארבעה ניצחונות יחשבו לעונה מכובדת. אם ספאגנולו יצליח להעמיד הגנה סבירה בבית יחסית חלש, זה גם מה שיקרה.

ג'יימס לאורינייטס שחקן פוטבול. Darron Cummings, AP
כישרון גדול ושידרוג להגנה. לאורינייטס/AP, Darron Cummings

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully