וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נרוץ, נרדוף, לא בטוח שנשיגה

דור בלך

10.8.2009 / 14:48

היא צעירה, חסרת ניסיון ומשדרת הזנחה. האם יכול לצאת מכל זה משהו חיובי? 5 הדברים שיעשו את העונה של מכבי נתניה

דלה ימפולסקי (מימין) אובודו אוקוצ'ה שחקני מכבי נתניה. ברני ארדוב
ייתכן מאוד שנכונו להם עוד רגעים רבים כאלה. ימפולסקי ואוקוצ'ה ברגע של אכזבה מול גלאטסראיי/ברני ארדוב

1. שוער

בין אם תרכוש שוער ובין אם תסתמך על מה שיש, נראה כי בכל מקרה נתניה תצטרך לשלם את מחיר חוסר הניסיון בעמדה הכי חשובה במגרש. גם דניאל ליפשיץ וגם טארק נאטור הם שני ילדים מוכשרים, שוערי הנבחרות הצעירות השונות בעברם ושמות מוכרים בליגות לנוער, אבל לא בטוח שזה יספיק. בשוק מסתובבים שוערים לא מנוסים גם כן: איתמר ניצן, אוהד לויטה או אפילו תום אלמדון.

לו הייתה נתניה עושה את התהליך בשנה שעברה, כשבחוליית ההגנה שיחקו לואיס מרין, זאב חיימוביץ וביוואן פרנסמן המנוסים, זה עוד יכול היה להתאזן. מי שיעמוד בשער נתניה השנה ייאלץ להגיע קרוב למיצוי הפוטנציאל שלו בשלב מוקדם מאוד בקריירה, אחרת נתניה עלולה למצוא את עצמה במחוזות מוכרים ולא אהובים מתחילת העשור.

דניאל ליפשיץ שוער מכבי נתניה. ברני ארדוב
מצפים ממנו להבשלה מוקדמת, אולי מוקדמת מדי. ליפשיץ/ברני ארדוב

2. הקישור

על אף מכירת החיסול שערך דניאל יאמר, בחוליית הקישור מכבי נתניה נותרה עם שחקנים שמתאימים לצמרת הטבלה - רביד גזל ואלמוג כהן כקשרים אחוריים ושלו מנשה כברומטר ההתקפי. בשנה שעברה רשמו שלושת השחקנים הללו מעל ל-20 שערים ובישולים בסך הכל, כשהשניים הראשונים נתנו גם תפוקה הגנתית מרשימה. אם הם יצליחו להמשיך ביכולת ולהתעלות על הקשיים מסביב, יוכלו לחפות על חוסר הניסיון ודלות החומר ביתר חלקי המגרש.

שחקני מכבי נתניה רביד גזל שלו מנשה אלמוג כהן חוגגים. ברני ארדוב
כל עוד הם שם, לפחות בקישור אפשר להיות רגועים. גזל, מנשה ואלמוג כהן/ברני ארדוב

3. אחמד סבע

אמנם מדובר בחלוץ שזו עונת הביכורים שלו בליגה הבכירה, אך סבע נמצא בדיוק בשיא הקריירה שלו, ולראשונה מזה שלוש שנים לנתניה יש חלוץ אמיתי. את המהלכים שעשה נגד סליימה ואפילו גלאטסראיי, אף שחקן, גם בנתניה הגדולה של השנים האחרונות, לא יכול היה לעשות. מדובר בסטרייקר קלאסי, שלו היה בנתניה בשנה שעברה, מתיאוס אולי היה מסיים את העונה עם תואר. גם בקבוצת תחתית סבע הרעב יכול לרשום מעל לעשרה כיבושים, ולעשות את ההבדל בין עוד עונה לא טובה לאחת כזו שבוכים בסיומה.

שחקן מכבי נתניה אחמד סבע. ברני ארדוב
מזמן לא היה לנתניה חלוץ אמיתי. סבע/ברני ארדוב

4. הבשלת הצעירים

הקבוצה האחרונה שעשתה מהלך דומה לזה שעושה נתניה השנה היא הפועל פתח תקוה של אייל לחמן, שירדה ליגה עם שלושה ניצחונות בלבד, כשבהרכבה משחקים מאור בוזגלו, עידן סרור ועוד כמה שמות. מעוז סמיה, שקיבל את הזדמנות הבכורה שלו באותה קבוצה והציג יכולת לא רעה, כזו שאמנם לא עזרה לפתח תקוה אך קנתה לו חוזה לחמש שנים בנתניה, יכול לספר לנתי עזריה שכישרון זה לא מספיק.

בנתניה משחקים השמות הבולטים ביותר בליגה לנוער בשנים האחרונות - שניר גואטה, ריף מסיקה, חן עזרא, אלון וייסברג, גיא אבנד ופיראס מוגרבי לדוגמא, אבל אם לא יעברו את התהליך שעשה אלמוג כהן בשנה שעברה, זה עשוי לא להספיק.

שחקן מכבי נתניה מעוז סמיה חוגג שער. ברני ארדוב
הניסיון שלו מעיד על כך שמוטיבציה ושאפתנות עלולים לא להספיק. מעוז סמיה/ברני ארדוב

5. ההתמודדות של נתי עזריה

עזריה, שסיפר לא פעם כי למד בשנה שעברה מלותר מתיאוס יותר ממה שלמד בכל שנותיו בקורסי האימון, יצטרך להוכיח כי הפאסון שירש ממתיאוס לא מסתיים בבגדי המעצבים ונעלי העור. מבחינה מקצועית עזריה מנהל משחק חכם וטקטיקן מבטיח, גם אם לא מנוסה. השאלה היא אם יצליח לאטום אוזניו למבקרים כפי שעשה מתיאוס, ויידע גם כי בניגוד לגרמני - הוא אינו בעמדה בה הוא יכול לענות להם. חבלי הלידה הקשים שיעברו על הקבוצה לצד התבוסות שככל הנראה יחוו במהלך העונה יהיו עול כבד, נתניה תצליח רק אם עזריה יוכיח כי כתפיו חזקות דיין.

נתי עזריה מאמן מכבי נתניה. ברני ארדוב
בניגוד למנטור שלו מתיאוס, הוא לא יוכל לברוח משאלות. עזריה/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully