וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השמש זורחת במערב

10.8.2009 / 14:10

"מאנדיי, מאנדיי": איך הפך ה-NL מערב לבית דומיננטי, מי גונב את ההצגה בין הרוקיז ב-AL ולמה להיות בעד וושינגטון?

במשך השנים האחרונות היה ה-NL מערב הבית הנלעג ביותר. ברוב המקרים, ארבע מחמש הקבוצות בו היו חלשות עד חלשות מאוד. במקרים אחרים, כל החמש היו גרועות, מה שיצר בית צמוד וקרב משולש לפלייאוף, ולא בגלל עוצמה.

בערך 50 משחקים נותרו לכל קבוצה בקופה, וכבר אפשר לקבוע שלא רק שהשנה ה-NL מערב רחוק מלהיות חלש, הוא כנראה הבית החזק ביותר בליגה. אם בהתחלה זה נראה כמו בית של קבוצה אחת, לוס אנג'לס דודג'רס, הרי שהרוטציה של סן פרנסיסקו החלה להתחבר וקולורדו עשתה, סופסוף, את המהלך המתבקש ופיטרה את קלינט הארדל. ג'ים טרייסי הצליח, סופסוף, לממש את הפוטנציאל שיש לרוקיז, שעם צוות הגשה סביר פלוס על הנייר עושים נסים.

אפשר להסתכל על התמונה בצורה הפוכה ולטעון שאריזונה וסן דייגו כל כך חלשות, שהן בגדר מתנה לשאר הבית, אבל בקביעה הזו שוכחים שיחד עם ה-AL מזרח, זהו הבית היחיד שיש בו שלוש קבוצות עם מאזן של עשרה משחקים או יותר מעל חמישים אחוז. הרבה דברים יכולים להשתנות, יש עוד מספיק משחקים בקופה (וראו הסווינג האחרון ב-NL מזרח, שפתאום צירף את פלורידה ואטלנטה למירוץ), אבל כשלדודג'רס, למרות הסלאמפ הנוכחי, יש את המאזן הטוב ביותר בחטיבה ואת מירוץ הויילד קארד מובילות סן פרנסיסקו וקולורדו, כבר לא מדובר בבדיחה עצובה. ורק תזכרו את ההימור מתחילת העונה: אם הג'איינטס נכנסים לפלייאוף, הם זוכים בוורלד סירייס.

טרוי טולוויצקי שחקן קולורדו רוקיז. AP
כשממצים את הפוטנציאל, התוצאות בהתאם. טרוי טולוויצקי מקולורדו/AP

גאווה לאומית

השיא השלילי של המייג'ור ליג למספר ניצחונות הוא 40, והושג על ידי קבוצת האקספנשן ניו יורק מטס ב-1962 (אפילו כשאנחנו לא מתכוונים להכניס להם קטנה יוצא לנו). בדומה למאזן ה-16:0 האימתני בפוטבול (שדטרויט ליונס הצליחה בכשרונה הרב להגיע אליו השנה), 40 הפך להיות מספר המוות בבייסבול. קבוצה אחרת מדטרויט, הטייגרס, כמעט הגיעה אליו ב-2003, וסיימה למרבה המזל עם 43 ניצחונות, רק קצת מעל לרף.

בשלבים מסוימים של העונה נראה היה שוושינגטון תפלרטט עם ההישג העגום הזה. הנשיונאלס הקפידו לאבד יתרונות גדולים, לפוצץ שמירות ולרדת מנוצחים בכל משחק צמוד. אמנם הם נכנסו לפגרת האולסטאר עם יותר מ-25 ניצחונות, מה שדי הוריד מהלחץ, אבל בדרך כלל לא נראו כמו קבוצת בייסבול.

עד שהגיע השבוע פלוס האחרון, שאותו סגרה וושינגטון עם שמונה ניצחונות רצופים (הרצף עדיין חי ובועט) והעלתה קצת חיוך על פניהם של תושבי הבירה. מותר להריע לקבוצה שהיא אמנם רעה מאוד מבחינה מקצועית, אבל עדיין מנסה לשמור על גאווה. בניגוד לפיטסבורג, שתמיד מקפידה להשיל עודפים, בוושינגטון לא מפחדים מחוזים גדולים, כמו אלה שנתנו לאלפונסו סוריאנו ולאדם דאן, ואסור לשכוח שהיו חזק במירוץ על מארק טשיירה בחורף האחרון. אז אולי עד עכשיו הקבוצה הזו לא בדיוק לקחה החלטות נכונות, אבל במקרה של אנדרדוג כל כך קלאסי מותר לפרגן.

ריאן צימרמן שחקן וושינגטון נשיונאלס. Ben Margot, AP
לא מוכן לאבד את הכבוד העצמי. שבוע ענק לריאן צימרמן והנשיונאלס/AP, Ben Margot

שחק אותה, בקהאם

מה שאנדרו מק'קאצ'ן עושה בפיטסבורג פשוט לא ייאמן. האאוטפילדר של הפייראטס דוהר במהירות לתואר רוקי השנה של ה-NL, למרות שהעסק לא סגור במירוץ שבו נמצאים גם טומי הנסון, ג'יי איי האפ ואולי גם קולבי ראסמוס מסט. לואיס.

ב-AL השמות קצת פחות נוצצים ומתוקשרים. ריק פורסלו, המגיש הפותח של דטרויט, נותן עונה לא רעה, וריקי רומרו מטורונטו לא התפרק יחד עם הבלו ג'ייז וממשיך לעבוד יפה, כשכרגע הוא המועמד המוביל לזכיה בתואר. אם הוא יקרוס בישורת האחרונה, אל תרימו גבה אם השם שיוכרז לבסוף יהיה זה של האינפילדר של שיקגו וייט סוקס, גורדון בקהאם השלישי (איזה שם דגול, הא?).

בקהאם, שמשחק בעמדות הבסיס השלישי והשורטסטופ, החל את קריירת המייג'ורס שלו ביוני עם מאזן לא מחמיא של שתי חבטות מוצלחות ב-28 עליות לצלחת. מאז, האינפילדר הצעיר לא עוצר. הוא שומר על יותר מ-30 אחוזי חבטה ונותן תרומה נאה בשלושת השבועות האחרונים. בקהאם נבחר במקום השמיני הכללי על ידי הגרביים בדראפט של 2008, מה שמראה שהיו להם תוכניות ארוכות טווח לגביו עוד לפני שעלה למייג'ורס, כשאת הפירות הראשונים הם קוצרים כבר עכשיו.

כרגע, הגרביים נמצאים שלושה משחקים מאחורי דטרויט, ויצטרכו תרומה מכרעת מכל שחקני המפתח שלהם. בניגוד לבקהאם ההוא מלוס אנג'לס, נראה שהבקהאם הזה יתגייס למשימה בכל כוחו.

גורדון בקהאם שחקן שיקגו וייט סוקס. AP
בניגוד לבקהאם האחר, עליו אפשר לסמוך/AP

בשורה אחת

- האם קרל פבאנו הוא הפיתרון לרוטציה הגוססת של מינסוטה?

- מתי יפסיק ת'יאו אפשטיין להביא את סותמי החורים בשיטת ה"סיכון נמוך, רווח גבוה", כמו דייויד וולס, ברתולו קולון, וייד מילר וג'ון סמולץ, שזה עתה שוחרר?

- איזה שחקן יותר חשוב להתקפה של הדודג'רס, מני רמירז או אנדרה אית'ייר? לא, זו לא שאלה רטורית.

- ואם כבר הדודג'רס, לא לקח לג'ייסון שמידט יותר מדי זמן להיכנס לכור מחצבתו, ה-DL.

- ג'ייסון ג'יאמבי: הסוף?

- דייויד אורטיז במסיבת עיתונאים: "לא לקחתי סטרואידים במודע". נכון. ואני העברתי אתמול לילה עם בר רפאלי.

- עכשיו זה רשמי: גם פרנסיסקו רודריגז סובל מהמחלה חשוכת המרפא הנקראת "דיכאון מטס".

- 82 חבטות, 15 הומראנס, 57 הכנסות רצים, 23.2 אחוזי חבטה. זו השורה הסטטיסטית של גריידי סייזמור, אחד האאוטפילדרים הטובים ביותר במייג'ורס. אם חיפשתם עוד סיבה למה קליבלנד נראית כמו שהיא נראית העונה.-

מצעד המנצחים

הומראנס:

1. אלברט פוחולס (סט. לואיס), מארק ריינולדס (אריזונה) - 36
3. אדם דאן (וושינגטון) - 30
4. אדריאן גונזאלס (סן דייגו), מארק טשיירה (יאנקיז) - 29

אחוזי חבטה:

1. ג'ו מאוור (מינסוטה) - 36.5
2. איצ'ירו סוזוקי (סיאטל) - 36.3
3. הנלי רמירז (פלורידה) - 34.8
4. ג'ייסון בארטלט (טמפה ביי) - 33.6
5. פבלו סנדובאל (סן פרנסיסקו) - 33.2

ניצחונות מגישים:

1. ג'וש בקט (בוסטון), יוהאן סנטנה (מטס), אדם ויינרייט (סט. לואיס) - 13
2. שמונה מגישים עם 12 ניצחונות כל אחד

ERA:

1. טים לינסקאם (סן פרנסיסקו) - 2.20
2. כריס קרפנטר (סט. לואיס) - 2.26
3. זאק גריינקי (קנזס סיטי) - 2.43
4. מאט קיין (סן פרנסיסקו) - 2.44
5. וואנדי רודריגז (יוסטון) - 2.51

טים לינסקאם שחקן סן פרנסיסקו ג'איינטס. George Nikitin AP, AP
במקומו הטבעי. לינסקאם/AP, George Nikitin AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully