וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל תאשימו אותם

אריאל גרייזס

7.8.2009 / 14:49

"עשר של שבוע": מדוע אי אפשר להפנות אצבע לקליבלנד על מכירת החיסול, והאם זו תהיה, סופסוף, השנה של האיינג'לס?

1. בשבוע שעבר תהינו לגבי הדרך שבה קליבלנד הולכת אחרי שמכרה גם את קליף לי וגם את ויקטור מרטינז, כשרק לפני שנה נתנה את סיסי סבאת'יה, ואתמול פורסם שהבעלים של האינדיאנס מעריך שהקבוצה שלו תפסיד השנה – למרות חלוקת הרווחים בליגה – סכום של 16 מיליון דולר. האינדיאנס הם רק דוגמא אחת לקבוצות שבמשבר הכלכלי הנוכחי נאלצות להפטר מנכסים, מה שגורם לתופעה בה הפערים בין אלו שיש להן לאלו שלא רק הולכים וגדלים. בשנים קודמות, קבוצות כמו טמפה ביי או פלורידה יכלו להרשות לעצמן להתחזק באמצע העונה אם הן עדיין היו במירוץ, אבל נראה שהשנה רק הקבוצות עם הכסף – רד סוקס, פיליז, סט לואיס והוייט סוקס – היו מוכנות להשקיע את הסכומים הנדרשים על מנת להישאר במירוץ - וחבל.

2. קבוצה שלא עשתה כלום, למרות שיש לה כסף, היא האיינג'לס, שהיו אמנם במשא ומתן על רוי האלאדיי אבל בסוף החליטו לוותר. קשה לומר שזה מפתיע – האיינג'לס ממעטים לעשות עסקאות באמצע העונה, אבל מה שכן מפתיע היא היכולת של האיינג'לס השנה בצד ההתקפי של הכדור. אם בשנים קודמות נסמכו המלאכים בעיקר על הפיצ'ינג שלהם ושיחקו התקפת סמול בול קלאסית, הרי שהשנה הם רחוקים מלהרשים בהגשה (ERA של 4.76, טוב רק יותר מחמש קבוצות אחרות) אבל ההתקפה שלהם פשוט רותחת, כשהם חובטים באחוזים הכי גבוהים בליגה ושניים רק ליאנקיז בכמות ריצות.

3. מה שכמובן מעלה את השאלה הקבועה, האם השנה היא סוף סוף השנה של האיינג'לס, בה הם יצליחו לממש את הפוטנציאל שלהם גם בפלייאוף? אישית, אחרי שבשנה שעברה הפסדתי בהתערבות פומבית לדוד רוזנטל, כשטענתי שהאיינג'לס מספיק טובים לקחת אליפות, כבר לא תראו מסכן את ראשי (או כספי). יש מישהו שמוכן?

4. ואם דיברנו על התערבויות, תרשמו את זאת – רוזנטל חושב שפליקס הרננדז יהיה הסיי יאנג של ה-AL, אני חושב שבסופו של דבר, ג'וש בקט הוא זה שייקח את הגביע הביתה.

5. בטור סיכום השבוע טען רוזנטל שאלפונסו סוריאנו הוא הברומטר של הקאבס והוא זה שבו הקאבס תלויים להשארות במירוץ, אבל עם כל הכבוד לסוריאנו (לרוזנטל אין לנו כבוד), הסיבה האמיתית שהקאבס חזרו בגדול למירוץ על ראשות ה-NL מרכז היא החזרה מפציעה של אראמיס רמירז, שלא מקבל את הכבוד הראוי לו בעיקר בגלל שהוא פצוע חצי מהזמן. הוא הסיבה האמיתית לפריחה המחודשת של סוריאנו, בעקבות הורדת הלחץ ממנו ומדרק לי, והוא גם זה שבו (ובעיקר בבריאות שלו) יהיו תלויים הקאביס בהמשך העונה.

דאסטי טוחן הזרועות

6. אחד הדברים העיקריים ש"מאני בול" המפורסם יצא נגדם, הוא הגווארדיה הותיקה בבייסבול, שעושה את ההחלטות שלה לא על סמך סטטיסטיקות מבוססות אלא על ידי תחושות בטן. אין מאמן שמייצג את אותה גווארדיה ותיקה, על כל החוליים שלה, מדאסטי בייקר. בייקר מאמן את הרדס לאחר שבשנים האחרונות עבר גם בקאבס ובג'איינטס, ומשום מה הוא עדיין ממשיך לקבל קרדיט למרות טעויות חוזרות ונשנות. השבוע, למשל, התבשרנו שהמגיש אדינסון וולקז, שנתן עונה מעולה בשנה שעברה, הולך לעבור ניתוח טומי ג'ון שיגמור לו את שתי העונות הקרובות. זה נכון שאין הוכחה לכך שוולקז נפצע בגלל שבייקר סחט לו את היד, אבל אחרי שראינו את מארק פריור וג'ייסון שמידט עוברים את אותו תהליך תחת ההדרכה שלו, וכשלוקחים בחשבון שהעלה את ארון הראנג להגיש לאחר הפסקת גשם של יותר משעתיים מוקדם יותר העונה, כנראה שמדובר בקצת יותר מצירוף מקרים.

7. בדקתם את הסטטיסטיקה של אלברט פוחולס עם בסיסים מלאים השנה? 7 מ-9, חמישה הומראנס ו-24 RBI. מתי מאמנים בליגה יבינו שפשוט כדאי להוליך אותו וגמרנו? כן, אולי אפילו על בסיסים מלאים.

8. דרך אגב, למקרה שלא בדקתם בזמן האחרון, השחקן שמתחרה עם פוחולס על אליפות ההומראנס? מארק ריינולדס מאריזונה. ההבדל בין השניים? לריינולדס יש 107 סטרייקאאוטס יותר.

9. אחרי שפיצ'ר של הדודג'רס פוצץ את פרינס פילדר בתגובה לפיצוץ מקביל על מני רמירז, ניסה פילדר לאחר המשחק לפרוץ לחדר ההלבשה של הדודג'רס ולסגור חשבון. וכל מה שאנחנו יכולים לשאול את עצמנו הוא – האם חואן פייר התחיל לצעוק "בוס, בוס, עדר של ממותות דוהר לעברנו"?

10. בטח גם אתם חשבתם ש:

• צ'אד גאודין היה בדיוק מה שהיאנקיז היו צריכים

• האם אפשר כבר להכריז על הניסוי של ג'ון סמולץ ככישלון?

• נפתלי פליז האליל עולה למייג'ורס והעולם שותק?

• בפעם שעברה שהמלצנו על מאצ'אפ בין ג'וש בקט לאיי ג'יי בארנט קיבלנו סלאג-פסט אמיתי. הערב יהיה שונה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully