וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוטמן: "המנטליות שלהם היא לא לוותר”

הפועל ת”א תארח את גטבורג עם יתרון 1:3 (20:00, ערוץ 5), גוטמן לא מקל ראש ביריבה. שכטר נוקה בשבדיה מכל חשד

איתי חסיד

צילום ועריכת וידאו: איתי חסיד

משטרת שבדיה החליטה היום (חמישי) לא להגיש תביעה נגד חלוץ הפועל תל אביב, איתי שכטר, לאחר שנחקר בחשד לתקיפה צעירה שבדית במלון בו שהתה הקבוצה בגטבורג. המשטרה השבדית טרם החליטה בנוגע לבלם הקבוצה דגלאס דה סילבה, שנחקר אף הוא בנושא.

התובע בתיק מאטס אריקסון אמר: "לאור הראיות החלטתי ששכטר חף מפשע ולכן תיק החקירה נגדו נסגר. לגבי דה סילבה, יש לנו כמה כיווני חקירה ומספר פרטים טכניים לאמת. תוך שבועיים עד שלושה תהיה לנו החלטה אם להזמינו לחקירה או לסגור גם את התיק נגדו. קשה לי להאריך את הסיכויים אם תיקו ייסגר, אני רק יכול להגיד שאנחנו בחקירה אינטנסיבית".

הפועל תל אביב אמש מסיבת עיתונאים קצרה לקראת משחק הגומלין נגד גטבורג במוקדמות הליגה האירופאית, מחר בשעה 20:00. לאחר שכבר נדמה כאילו המשחק לא ישודר, רכש ערוץ 5 את הזכויות, וישדר את ההתמודדות גם באתר האינטרנט שלו. עם יתרון של 1:3 מהמשחק הראשון בשבדיה, האדומים נמצאים בנקודת זינוק מצוינת לקראת סיבוב המוקדמות הרביעי, האחרון לפני שלב הבתים של הליגה האירופית. אגב, אם הפועל תעלה, היא תהיה מדורגת גם בסיבוב הבא.

אחרי מסיבת העיתונאים של אלי גוטמן ערכה הקבוצה אימון מסכם על פיו נראה שאיתי שכטר יפתח בהרכב במקומו של ערן זהבי. מלבד השינוי הזה גוטמן לא צפוי לערוך שינויים נוספים בהרכב שפתח במשחק הראשון נגד השבדים, כאשר הזר הגאורגי זוראב מנטשאשווילי יפתח על הספסל. ויקטור מרעי, שסובל מפציעה בגב, לא השתתף באימון.

לפני האימון כינס גוטמן את שחקניו וביקש מהשחקנים לשמור על ריכוז ולדאוג להכתיב את קצב המשחק. לאחר מכן העביר להם תדריך טקטי והקרין בפניהם קטעים מהמשחק הראשון בין הקבוצות.

המאמן, אלי גוטמן, ביקש לא להקל ראש ביריבה למרות יתרון 1:3 מהמשחק הראשון גטבורג: "הבאנו תוצאה יותר מטובה משבדיה, אבל הדבר החשוב הוא שאסור לנו להקל ראש. עשינו את החלק הראשון ועכשיו אנחנו צריכים להשלים את המשימה. המנלטיות השבדית, בדומה למנטליות האנגלית, זה אף פעם לא לוותר ולא להרים ידיים. גטבורג זה מועדון גדול ואין לי ספק שהם יבואו לכאן כדי לעשות את מה שהם צריכים לעשות".

"צריך לדעת לשמור על ריכוז ולדעת לשלוט בקצב המשחק", הוסיף גוטמן, "אסור לתת ליריבה להביא אותך למצב שאתה רודף אחרי התוצאה. למועדון יש מסורת באירופה ואנחנו רוצים להמשיך אותה".

גוטמן גם כמובן נשאל על פרשת נערת הליווי בשבדיה והסביר: "הפרשה הזו מאחורינו. השחקנים הם בחורים טובים, כל אחד מהם נבחר בקפידה כדי להגיע ולייצג את הפועל תל אביב. אנחנו צריכים להמשיך הלאה והדבר החשוב ביותר הוא ללמוד מהטעויות, לא לחזור עליהן בעתיד ולהמשיך הלאה".

הרכב משוער: וינסנט אניימה, דני בונדר, דגלאס דה סילבה, וואליד באדיר, דדי בן דיין, אביחי ידין, ביברס נאתכו, גילי ורמוט, מיכאל זנדברג, איתי שכטר (ערן זהבי), סמואל יבואה.

מילד: "לא באנו רק להשתתף"

גטבורג ערכה הערב את האימון המסכם שלה בבלומפילד, בשעת המשחק מחר. השבדים יודעים שהסיכויים שלהם לעבור שלב הפכו לנמוכים בגלל התוצאה במשחק הראשון, אבל לפחות על פי ההצהרות שלהם, הם מסרבים להרים ידיים.

יונאס אולסון, שמאמן את הקבוצה בצוותא עם סטפן רן, אמר: "יש לנו סיכוי קטן מאוד. אבל באנו לנסות לעשות את זה. לא היינו מופתעים מהמשחק של הפועל במשחק הראשון, אלא מאוד מאוכזבים מהמחצית השנייה שלנו. אנחנו מאמינים בלב שלם שאנחנו יכולים להשיג תוצאה טובה. גטבורג כבר עשתה מהפכים יותר גדולים בהיסטוריה".

אולסון הוסיף: "המשחק בין אטוקבה למכבי חיפה הוכיח שלכל משחק יש סיפור משלו וגם אנחנו מאמינים באפשרות לעשות פה משהו. להפועל יש מה להפסיד ולנו יש רק מה לנצח. יבואה חלוץ מאוד מסוכן שיכול לעשות את ההבדל, שחקן שמשדרג את היכולת של הפועל". על פרשת נערת הליווי אמר אולסון: "לא התעסקנו בזה הרבה, אבל אני בטוח שמעורבות של שני שחקנים בדברים כאלו לא עושים טוב לקבוצה".

הקאן מילד, המנהל המקוצעי של גטבורג, אמר: "אנחנו מאמינים שאפשר לעשות את זה. בכדורגל כל הזמן קורים דברים ולא באנו לכאן רק בשביל להשתתף, אלא כדי לנצח. אנחנו מודעים לקושי שייצור מזג האוויר, אבל זה עניין מנטלי. צריך להכין את השחקנים מבחינה מנטלית ואם נגיע מרוכזים נוכל לצאת מפה עם ניצחון".

הרכב משוער: קים כריסטיאנסן, היאלמר יונסון, רגנאר סיגורדסון, סבסטיאן אריקסון, אריק לונד, מיקאל דירסטאם, גוסטב סבנסון, תומאס אולסון, טוביאס הייסן, טדי ביארנסון, סטפן סלאקוביץ'.

עדכון ראשון: 16:12, 05/08/09
עדכון אחרון: 12:40, 06/08/09

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully