וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אי אפשר לשבת שבעה על כל שער שאני סופג"

5.8.2009 / 10:41

ניר דוידוביץ' עונה למבקרים לאחר הופעה לא טובה נגד אקטובה. שחר ישקיע בחיזוק. לוי ידרוש שחקן "כלבו", כדוגמת יואב זיו

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: נועם אשל

בבוקר שאחרי ההעפלה לשלב הפלייאוף של ליגת האלופות, בחיפה מבינים כי העונה תהיה להם הזדמנות בלתי רגילה לסיים את העונה ברווח תפעולי שנובע מהצלחות באירופה. הניצחון אתמול הניב הכנסה של 2.1 מיליון יורו לחיפה. אם תודח בשלב הבא, מה שישלח את הקבוצה ישירות לשלב הבתים של הליגה האירופית, חיפה תרוויח מיליון יורו נוספים, לא כולל בונוסים על נקודות ופרסום.

אם חיפה תעלה לשלב הבתים של ליגת האלופות, היא תכניס בוודאות 10 מיליון יורו, אבל זה לא כולל בונוסים על נקודות, הכנסות מטלוויזיה ופרסום, כשבסך הכל המועדון יוכל לשלשל לקופתו 15 מיליון יורו ואפילו יותר, בכפוף להצלחה בשלב הזה. בחיפה סיפרו אתמול שהניצחון הביא תיאבון לבעלים, שנראה מחויך בחדר ההלבשה וצחק עם השחקנים, כשהוא מסנן לעברם: "אמרתי לכם, רק ניצחון".

"הלחות הרגה את הקזחים", אמרו אתמול שחקנים לאחר המשחק. "אבל מה שניצח היה האיפוק של אלישע לאחר הגול השלישי. הוא ידע להכניס את גולסה בזמן ולא להוציא את דבאלישווילי. עכשיו נצטרך להוכיח מה אנחנו שווים בשלב הבא".

לוי כבר הודיע לשחר כי בכוונתו לצרף שחקן אחד לפחות, בעמדה אחורית. המאמן ממשיך לטעון בתוקף שג'ון קולמה לא ישוחרר והבהיר לראשי הקבוצה שהוא מעוניין בשחקן "כלבו" בהגנה, בסגנון של יואב זיו. שחר מוכן להשקיע בין חצי מיליון למיליון יורו ברכש ואם הישראלי ישוחרר מלוקרן, הוא יילקח בחשבון. השאלה שעולה בעקבות הדברים היא לגבי מעמדו של אלון חרזי. למרות שלוי מעדיף שחקן בעמדה אחורית, עדיין ההערכות מדברות על כך שחרזי יישאר עד סוף העונה בקבוצה, וההודעה על כך תצא לאחר סיום דרכה של חיפה באירופה.

לאחר המשחק בילו קברניטי הקבוצה במסעדה סמוכה, ושם זכה הצוות המקצועי לתשבחות. הקשר ליאור רפאלוב נראה מדוכדך אתמול, והמאמן אלישע לוי מתכוון לצפות היום בקלטת המשחק ולהחליט על עונשו. לוי אמר בסיום לסובבים אותו כי החילוף נבע משיקולים טקטיים טהורים, ועובדה היא כי המהלך צלח לבסוף. המאמן שוחח אתמול עם החלוץ ולדימיר דבאלישווילי והחמיא לו באמצעות עוזרו, גיורגי דרסיליה.

במועדון מחזיקים אצבעות לאפועל ניקוסיה, שאם תעפיל הערב על חשבון פרטיזן בלגרד, תהפוך את חיפה לקבוצה מדורגת, וזה עשוי לזמן לה בשלב הבא מפגש מול דברצן ההונגרית, מריבור הסלובנית, ונטספילס הלטבית (אם תעבור את בוריסוב מבלארוס), אפועל ניקוסיה הקפריסאית או רד בול זלצבורג האוסטרית.

שי מימון מועמד לפתוח במשחק הבא בעקבות העובדה שהבלם ז'ורז'ה טשיירה לא יוכל לשחק בגלל הרחקה.

דוידוביץ': "הלחץ היה עצום"

במהלך המשחק אתמול העביר שחר ביקורת נוקבת על השוער ניר דוידוביץ', ובסביבתו טוענים כי האשים אותו בשניים מהשערים שכבשה אקטובה. "לא ציפינו לפתיחה מהממת כזאת. מצד שני, זה קרה לקבוצות גדולות מאיתנו ואני לא נגרר לכתבי אישום אלא לומד מכל אחד. שוער גדול שלא אנקוב בשמו אמר פעם: אם היו לי שתי הצלות במשחק, עזרתי לקבוצתי". כך אמר השוער ניר דוידוביץ' בעקבות היכולת שהציגה קבוצתו ברבע השעה הראשונה מול אקטובה, אז ספגה שלושה שערים.

"את שאר העבודה והפקת הלקחים מהמשחק, אנתח עם עצמי ועם מאמן השוערים גיורא אנטמן", הוסיף השוער לאתר הרשמי. "נבדוק מה קרה, איפה היה טוב ואיפה פחות טוב. אי אפשר לשבת 'שבעה' על כל שער שאני סופג.

"אין ספק שהיה לחץ ומתח עצום. ניתן היה לחוש אותו אצל כל השחקנים. כל העונה האירופית שכבה על המשחק הזה. ברגע שפתחנו לא טוב, כולם סבלו וברור שגם אני, כתחנה אחרונה. מעבר לכך, אני לא חושב שהיה משהו יוצא דופן במשחק שלי. שוב, מאד לא נעים להיקלע למצב שאתה סופג שלישייה משלוש התקפות. מיד עם סיום המשחק בקזחסטן ידענו שאנו בבעיה גדולה. הקבוצה הזאת שווה לפחות שער במשחק. היא קבוצה טובה, טובה מאד. אצלנו קיימת נטיה, בעיקר בתקשורת לגמד קבוצות אורחות, לזלזל בשחקניהן".

על האופי של קבוצתו שהצליחה לחזור מפיגור בן שלושה שערים הוסיף השוער: "יש לנו שחקנים עם אופי מיוחד, שאינם נשברים אחרי ספיגת שער, במקרה הזה שלושה. השנה נבקיע הרבה שערים כי התחזקנו בחלק ההתקפי. הניצחון אתמול הוסיף לנו המון ביטחון ביכולתנו לצאת ממצבים קשים".

השוער התייחס למשחק שייערך הערב בין אפועל ניקוסיה לפרטיזן בלגרד, שייקבע האם חיפה תהיה קבוצה מדורגת. "הקביעה הזאת היא בדיחה, אין משמעות לדירוג הזה", אמר השוער. "נבחרת ישראל מדורגת במקום ה- 18 בעולם, זה רציני? כל קבוצה היא חזקה מאד ולא תקל עלינו את החיים לקפוץ לבית האלופות פעם נוספת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully