וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלישע לוי: "הפסד היה קטסטרופה"

4.8.2009 / 22:53

מאמן מכבי חיפה נשם לרווחה לאחר המהפך מול אקטובה: "לא זוכר דרמה כזו במשחק חשוב". גולסה: "המשחק הטוב בקריירה"

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: נועם אשל

את 90 הדקות שעברו על יושבי קרית אליעזר הערב (שלישי) אף אחד לא יכול היה לחזות. מכבי חיפה שדיברה ללא הרף על חשיבות משחק הגומלין מול אקטובה הקזחית, עלתה על כר הדשא קפואה ומבוהלת ואיפשרה לאורחים ליהנות מטעויות ולהוליך 0:3 כבר אחרי רבע שעה. ההלם של המקומיים נמשך עד שיניב קטן נזכר לקחת אחריות והחזיר זיק של תקווה בדקה ה-26. מכאן נראתה על המגרש רק קבוצה אחת.

אייל גולסה החליף את ליאור רפאלוב האנמי ועשה ככל העולה על רוחו, כשהבקיע את שער מצמק ואיים ללא הרף על השער. במחצית השנייה התעורר גם החלוץ ולדימיר דבאלישווילי, הרשית פעמיים בעזרת בישולים של קטן והשלים את המהפך. מכבי חיפה, אחרי לא מעט דפיקות לב והסתבכות לא נחוצה, עולה לשלב הפלייאוף בזכות ניצחון 3:4 ותחכה להגרלה כדי לדעת מי תהיה יריבתה הישירה על המקום בשלב הבתים של ליגת האלופות.

בשלב הבא לא אמורה להיות חיפה מדורגת ולפיכך היא צפויה לפגוש את אחת מחמש המדורגות: אולימפיאקוס, קופנהאגן, לבסקי סופיה, סלביה פראג או פרטיזן בלגרד. במקרה שאחת המדורגות לא תעפיל לשלב הפלייאוף, תצטרף חיפה למדורגות ותקבל יריבה נחותה ממנה על הנייר. מי שיכולה לסייע לחיפה היא אפואל ניקוסיה, שניצחה 0:2 את פרטיזן בלגרד במשחק הראשון ועשויה להשלים הפתעה ולהכניס את הירוקים לחמישייה המדורגת.

אלישע שומר על פרופרציות

בסיום המשחק התחבקו השחקנים בחדר ההלבשה וחגגו את ההעפלה לשלב הבא, כאשר השחקנים הוותיקים אמרו לצעירים: "אמרנו לכם שאפשר לעבור". יושב ראש הקבוצה, יעקב שחר, נכנס לחדר ההלבשה בסיום המשחק ואמר לשחקנים: "כל הכבוד, אני גאה בכם". שחר שחרר אנחת רווחה, בעיקר לנוכח העובדה שאם הקבוצה לא היתה עוברת שלב היא לא היתה מקבלת מענק בסך 12 מיליון שקל, סכום שיכול לעזור לקבוצה מאוד מבחינה כלכלית.

במחצית המשחק, עדיין בפיגור 3:2, אמר אלישע לוי לשחקנים: "אנחנו עומדים טוב ויכולים לנצח. אני מבקש מכם, אנחנו חייבים ללחוץ אבל אל תפקירו את ההגנה". בקבוצה הבינו את האכזבה של ליאור רפאלוב על שהוחלף במהלך המחצית הראשונה, אך סיפרו כי אלה היו אילוצים טקטיים שהשתלמו בסופו של דבר.

בסיום המשחק שוחח לוי עם החלוץ דבאלישווילי, עודד אותו, ואמר לו: "שיחקת מצוין, תמשיך ככה". מי שעוד סחטו מחמאות הם הקשר אייל גולסה והמגן פיטר מסיללה. כעת מתכוונים בחיפה להתרכז בנסיון להביא שחקן משמעותי אחד לפחות במהלך התקופה הקרובה, על מנת להתחזק לקראת המשחק בעוד שבועיים במסגרת שלב הפלייאוף של ליגת האלופות.

מאמן החיפאים, אלישע לוי, ניסה לסדר את הדופק עם השריקה לסיום. "אני לא זוכר במשחק כזה חשוב דרמה כזו גדולה. עוד לא התיישבנו על המגרש וכבר ספגנו שלושה שערים. משחק ההגנה שלנו היה מאוד מאוד חלש, במצבים כאלה הדבר הבסיסי הראשון הוא לייצב את הקבוצה ואני שמח שעשינו את זה. חזרנו, וכבר אחרי הגול הראשון ראיתי שהמשחק חי. אני שמח שידענו, עם התמיכה של הקהל, לדעת לצאת מהמצב הקשה ולנצח, עשינו ניצחון מאוד חשוב למועדון".

לוי, שהרגיש את כובד הציפיות על כתפיו, דיבר על היחס של התקשורת והקהל למשחק. "לא צריך לעשות חיים ומוות ממשחק. אם היינו מפסידים היום זו באמת היתה קטסטרופה, אבל כמנצח אני יכול לבוא ולומר שצריך לשמור על פרופורציות. אני לא מכיר מצב יותר קשה למאמן ממה שהיה היום, ואני חושב שתפקדתי בצורה הטובה ביותר למרות הלחץ".

לגבי הקבוצה שלו עצמו, אמר המאמן המאושר: "אחד הדברים היפים בקבוצה שלנו זה שיש לה אופי. יש לנו שחקנים צעירים טובים בשילוב של ותיקים. המטרה הראשונית שלנו היתה להגיע למשחק הפלייאוף, ועכשיו אנחנו הולכים על זה. יש מצב שנוכל להיות מדורגים. אין לנו שליטה על המשחק של פרטיזן בלגרד ואפואל ניקוסיה, אבל נקווה לטוב".

גולסה מתקשה לעכל

את האיש של המשחק גם אלישע לוי לא פיספס: "הכניסה של אייל גולסה שינתה את המשחק, מגיע שאפו לשחקנים". על חיזוק אפשרי של הקבוצה לאור ההעפלה לשלב הבא, לא הרחיב המאמן את דבריו: "נשמור על הבסיס שלנו. אם נתחזק זה יהיה נקודתית בעמדות שצריך, עוד שחקן מרכז שדה והגנה".

אייל גולסה מהגורמים למהפך וכובש השער השני, היה נרגש ממשחקו הטוב בקריירה: "עדיין קשה לי לעכל, אני הכי שמח בעולם. לחזור מפיגור כזה זה לא קל ואין מאושר ממני. אם נגיע לבתים זה יהיה הישג גדול, ועם הקהל שתמך בנו אני מאמין שנעשה את זה".

"האמנו שאפשר לעשות את זה בפיגור 3:1", המשיך הכישרון הצעיר. "שלומי ארבייטמן אמר שאני אכנס ויהיה בסדר. אני חושב שזה המשחק הכי טוב שלי בקריירה, ואני מקווה שאמשיך ככה גם במשחקים הבאים. אני לא משווה עצמי ליוסי בניון. אני שואף להגיע לרמה שלו, אבל מתבייש להגיד את השם שלי ליד שלו".

החלוץ ולדימיר דבאלישווילי ששוב כבש צמד לעיני הקהל הביתי: "באתי לעשות את העבודה שלי - להבקיע שערים. אני עושה הכל למען הקבוצה והצלחתה. אני בכל משחק עושה הכל כדי להבקיע, ושמח שעזרתי לקבוצה לעבור שלב".

בנושא מעט אחר, חלוץ הקבוצה ת'מבינקוסי פאנטני, שהושאל היום לאורלנדו פיירטס הדרום אפריקאית, סיפר לכלי תקשורת בארצו ש"אני הייתי זה שביקש לעזוב. רציתי לשחק בדרום אפריקה כדי לשפר את סיכויי לשחק במונדיאל בקיץ הבא".

מוחאנוב כמעט חטף התקף לב

באקטובה באמת לא ידעו איך לאכול את המשחק, לאחר שכבר החזיקו ביתרון מבטיח של 0:3 אחרי רבע שעה. "למשחקים האלה קוראים התקף לב למאמן", אמר המאמן האורח ולדימיר מוחאנוב. "הקבוצה שלי לא מספיק מנוסה. לאחר ה-0:3 עשינו בונקר, והתעייפנו כי שיחקנו רק הגנתי. שחקני חיפה פשוט מנוסים יותר מהשחקנים שלי".

על חולשתה של מכבי חיפה בתחילת המשחק, אמר המאמן הקזחי: "זה לא שחיפה שיחקה חלש, אנחנו שיחקנו חזק. לא הכרתי את אייל גולסה שלא שיחק במשחק הראשון. עכשיו אני מכיר אותו טוב מאוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully