וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוחאי הלוי העפיל לאליפות העולם בניסיון האחרון

2.8.2009 / 21:22

קופץ המשולשת שיפר את שיאו ב-4 ס"מ וקבע 16.65 מטרים. גזאצ'ו יוסף לא הצליח לקבוע את הקריטריון ב-1500 מטרים

יותם רונן

צילום ועריכת וידאו: נועם אשל

בדיוק על דברים כאלה בנוי הספורט. רגע האמת. הכל או כלום. ניסיון אחרון, ואחרון בהחלט להעפלה לאליפות העולם. כל הדברים הללו עמדו לנגד עיניו של קופץ המשולשת, יוחאי הלוי, הערב (ראשון) בהדר יוסף. הקופץ היה חייב לעבור מרחק של 16.65 מטרים, ארבעה סנטימטרים יותר משיאו האישי. אתמול עוד היה הלוי באמסטרדם, שם ניסה את כוחו גם כן, אך ללא הצלחה.

הערב כאמור, ניתנה לו ההזדמנות לקבוע את הקריטריון במגרש הביתי, אלא שההתחלה לא היתה פשוטה. הלוי ידע כי היום בחצות ייסגר חלון ההזדמנויות, וייתכן והדבר השפיע עליו, כיוון שבשתי הקפיצות הראשונות שלו, לא הצליח הלוי להגיע למטרתו. רק בקפיצה השישית קבע הלוי את התוצאה של 16.65, שיפור מדהים של ארבעה סנטימטרים לשיאו האישי. בכך יהיה הלוי האתלט הישראלי הרביעי שיגיע לאליפות העולם בברלין.

גזאצ'ו יוסף איכזב ב-1,500 מטרים

בזמן שהלוי חגג את העפלתו, כשל גזאצ'ו יוסף הערב בניסיון לקבוע את הקריטריון לאליפות העולם בברלין בריצה ל-1,500 מטרים. איגוד האתלטיקה הישראלי יצא מגדרו כדי לאפשר לרץ המוכשר לעמוד בזמן שיכניס אותו לאליפות העולם - 3:39.20 דקות. האיגוד העמיד לרשותו מכתיבי קצב ויותר מעשרה מתחרים שאמורים היו למשוך אותו לתוצאה הדרושה, אך גז'אצו היה איטי יותר מתוצאת הקריטריוןי וקבע 3:41.91 בתחרות בהדר יוסף.

"עמדתי בכל המטרות שהצבתי לעצמי חוץ מאחת וזה די מאכזב", אמר גזאצ'ו לאחר הניסיון האחרון. "אבל כשאני נופל אני קם מהר ואני בונה על השנה הבאה. שברתי השנה שלושה שיאים ישראליים ואני מתכוון להתמקד במרחקים הארוכים של 5,000 ו-10,000 מטרים לקראת אליופת אירופה בשנה הבאה".

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully