וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נראה אותך בולע את זה, זליג

3.8.2009 / 11:33

"מאנדיי, מאנדיי": איך במשפט אחד הצליח ברונסון ארויו להביך את הקומישינר, ומי האיש שיכול לקחת את הקאבס קדימה?

כן, כן, גם אני זוכר שיום השני הראשון בחודש מוקדש לסיכום החודש שעבר ולתמונת המצב בבתים. אבל באמת, יולי לא נתן שום חשק לעשות את זה. סתם חודש תקוע שלא קובע דבר. נכון, היאנקיז הפכו קצת את התמונה ב-AL מזרח וב-NL מרכז מתנהלת מלחמה מעניינת, אבל יש עדיין מספיק משחקים לשחק. חוץ מזה, יש דברים שלא משתנים. מה, יעזור לנו לכתוב פה שהמטס הם קבוצה מסריחה? זה באמת יעזור אם נכתוב שהמטס הם קבוצה מסריחה? לפעמים עדיף לא לכתוב שהמטס הם קבוצה מסריחה. אז בלי לכתוב שהמטס הם קבוצה מסריחה, בואו נמשיך בפורמט הרגיל.

סיטי פילד איצטדיון ניו יורק מטס. AP
בשום מקום לא כתבנו שיש לכם קבוצה מסריחה, למה ללכלך? אוהדי המטס/AP

המלך הוא עירום

לאחר שעוד שמות מהדו"ח הסודי, שכבר לא כל כך סודי, מ-2003 התפרסמו, התברר שגם מני רמירז ודייויד אורטיז השתמשו בחומרים אסורים. מיד הופנה הזרקור לבוסטון רד סוקס, שדי הצליחה להתחמק מגלי השמועות האלה עד כה. מי שהרים את הכפפה הוא דווקא שחקן אחר, שהיה צעיר, עלום שם ובלתי משפיע אז - ברונסון ארויו, המגיש של סינסינטי.

"יכול מאוד להיות שהשם שלי ברשימות", אמר ארויו, "לקחתי תוסף שאז לא היה אסור. שום דבר לא היה אסור, אלא אם היה סיכוי שיהרוג אותך. אנשים לא ידעו מה הם לוקחים, הם פשוט לקחו. הייתה לי הזדמנות לקחת את הדברים האלה. אני מגיש נגד יוהאן סנטנה ב-12:35 ואני יכול לקחת משהו שלא אסרו עלי ויכול לעזור לי, לא אקח? בטח שאקח".

עשרות שחקנים נתפסו משתמשים עד כה, ואף אחד לא היה גלוי לב כמו ארויו. איש לא הצביע על הגופה שהייתה מונחת באמצע החדר. שום דמות לא קמה ואמרה "היה מותר, אז לקחתי, ועם כל הכבוד לצביעות שלכם, אתם יכולים ללכת לחפש את בן הדוד של אלכס רודריגז עכשיו". ארויו עצמו התייחס לכך לאחר המשחק של סינסינטי ביום שישי: "אני יודע למה כל התקשורת סביבי, כי אמרתי את האמת".

אפשר להגיד שלארויו אין מה להפסיד כי הוא "סתם שחקן" ולא כוכב עם רזומה של היכל התהילה. זה לא משנה. כמו ארויו, צריך לקום עכשיו העיתונאי, איש הקונגרס או מי שזה לא יהיה, ללכת לקומישינר באד זליג ופשוט להציג בפניו את השאלה הפשוטה: "אם זה לא היה אסור, על מה כל הרעש שאתה מייצר? ואם זה היה מותר, אולי כדאי שתראה איזה בלגאן עשית, תיקח אחריות ותלך?".

אלפונסו, באת בזמן

מערכת היחסים של אוהדי הבייסבול בכלל ושיקגו קאבס בפרט עם אלפונסו סוריאנו די מורכבת. מי שהיה פעם שחקן הפרנצ'ייז האולטימטיבי, הפך לדמות חצי קומית. מצד אחד, הוא חובט משובח עם כוח, זריזות ותבונה בין הבסיסים. מצד שני, הוא מסוגל לשגע אותך עם סיבובי מחבט מיותרים וכל כדור שעף לכיוונו הוא בגדר חשוד מיידי. למעשה, סוריאנו הוא הפנים של הקאבס, לא רק מאז שהחל לשחק בשורותיהם ב-2007, אלא ב-101 השנים האחרונות: הרבה כישרון, הרבה יכולת וים של טעויות ברגעים הקריטיים.

אבל אם לשפוט על פי חודש יולי, אותו סיימו הקאבס במאזן של 9:18 וכבשו את הפסגה (לפני שפינו אותה שוב בנדנדה עם סט. לואיס), אולי השנה יקרה משהו אחר בעיר הרוחות, כשסוריאנו הוא הסמן. חבטות קלאץ' מנצחות משחק, חמישה הומראנס, ממוצע חבטה שעלה מ-23 אחוז ביוני ל-25.4, כמות הסטרייקאאוטים ירדה מ-23 ל-17, כמות החבטות עלתה מ-21 ל-29. בקיצור - שיפור בכל הקטגוריות המשמעותיות.

עכשיו מגיע אוגוסט ואתו המבחן של סוריאנו והקאביז. שיקגו משחקת בבית הקשה ביותר בליגה, שבו ארבע קבוצות עדיין נמצאות עמוק במאבק. כרגע נראה שהיריבה הרצינית ביותר היא סט. לואיס, אבל זה יכול להשתנות בכל רגע נתון. אם הגורים רוצים להגיע לספטמבר כשהם בנקודת זינוק לשמור על תארם כאלופי הבית, הם צריכים לא רק את השיפור של קרלוס זמבראנו וריץ' הארדן, אלא בעיקר את היציבות של סוריאנו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אלפונסו סוריאנו שחקן שיקגו קאבס. Evan Vucci AP, AP
כל הרעיון הוא שתהיה יציב. סוריאנו/AP, Evan Vucci AP

אס בבולפן

הטרייד הגדול ביותר של העונה היה ללא ספק זה של קליף לי, שעבר מקליבלנד לפילדלפיה, מה שמאלץ שוב להעניק סופרלטיבים להנהלה המדהימה של הפיליז. פאט גיליק, שהוא אמנם כבר לא ה-GM אלא "רק" היועץ, ממשיך להמציא את עצמו מחדש ולהעניק לאלופה את כל הכלים לשמור על התואר.

מה שדי הוחבא בטרייד על לי היא העובדה שמישהו צריך לאבד את המקום ברוטציה. המישהו הזה, כך נראה, יהיה ג'יי איי האפ, שהעונה קיבל הזדמנות ראשונה כפותח במשרה מלאה, ולקח אותה בשתי ידיים. להאפ מאזן של 2:7 עם ERA של 2.97 ב-13 פתיחות. שימו לב לחודש יולי של האפ: שש פתיחות, בארבע מהן סגר שבעה אינינגים ובשתיים האחרות ששה, חמש הופעות איכות, שני ניצחונות ושני הפסדים, שהשני שבהם נגרם בגלל חוסר תמיכה התקפית.

אולי מפאת כבוד לגיל ואולי מפאת כבוד להארכת החוזה שעליה חתם בתחילת העונה, ג'יימי מוייר הועדף על פני האפ. בפלייאוף שעבר זה לא עבד כל כך טוב, כי חובטים טובים מתעללים במוייר של היום. פילדלפיה תהיה בפלייאוף גם העונה, אלא אם יקרה לה איזשהו ברוך קולוסאלי. אם האפ לא יחזור לרוטציה עוד לפני כן, יש סיכוי טוב שתראו אותו כפותח באוקטובר.

ג'יי איי האפ שחקן פילדלפיה פיליז. Ross D. Franklin AP, AP
הכוכב שלו יכול לדרוך שוב באוקטובר. האפ/AP, Ross D. Franklin AP

בשורה אחת

- טרייד מפיטסבורג לבוסטון, הומראן בבוסטון, טרייד מבוסטון לאטלנטה אחרי שבוע בדיוק. איזה כיף להיות אדם לה רוש.

- בכלל, איזה כיף לשחק בפיטסבורג.

- אגב פיטסבורג: כמה פרוספקטים היא תקבל על אנדרו מק'קאצ'ן ב-2012?

- ואם אתה רוי האלאדיי, איזה כיף להישאר בטורונטו

- סקוט רולן תמורת אדווין אנקרנסיון. אולי הטרייד הכי סתמי השנה, וכואב על רולן, שפעם היה שחקן הבסיס השלישי הכי טוב במייג'ורס והפך לכוכבית קטנה בסעיף "טריידים נוספים".

- עד שלבולטימור כבר יש משהו טוב כמו בראד ברגסן, גם הוא הולך ל-DL.

- מצד שני, מוקדם להגיד על ברגסן שהוא משהו טוב. גם דניאל קבררה וג'רמי גאת'רי נראו כמו משהו טוב בעונה הראשונה שלהם בקמדן יארדס.

- יולי של ג'ון לאקי, להוציא את המשחק מול טקסס: חמישה משחקים, חמישה ניצחונות, חמש הופעות איכות, שבעה אינינגים מינימום למשחק, שאטאאוט אחד. האס של האיינג'לס חזר.

- טים לינסקאם. לראות ולהתרגש.

ג'ון לאקי שחקן לוס אנג'לס איינג'לס. Ted S. Warren, AP
הוא פה והוא שמח מתמיד. לאקי/AP, Ted S. Warren

מצעד המנצחים

הומראנס:

1. אלברט פוחולס (סט. לואיס) - 34
2. מארק ריינולדס (אריזונה) - 30
3. אדריאן גונזאלס (סן דייגו), ג'סטין מורנו (מינסוטה) - 28
5. שבעה חובטים עם 26 הומראנס

אחוזי חבטה:

1. איצ'ריו סוזוקי (סיאטל) - 36.4
2. ג'ו מאוור (מינסוטה) - 35.5
3. הנלי רמירז (פלורידה) - 34.2
4. מיגל קבררה (דטרויט) - 33.2
5. ג'ייסון בארטלט (טמפה ביי) - 33.1

ניצחונות מגישים:

1. ג'וש בקט (בוסטון) - 13
2. שבעה מגישים עם 12 ניצחונות כל אחד

ERA:

1. זאק גריינקי (קנזס סיטי) - 2.08
2. כריס קרפנטר (סט. לואיס) - 2.10
3. מאט קיין (סן פרנסיסקו) - 2.12
4. טים לינסקאם (סן פרנסיסקו) - 2.18
5. דני הארן (אריזונה) - 2.19

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully