וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טריידים אליפות

אריאל גרייזס

1.8.2009 / 13:53

"עשר של שבוע", מיוחד: מסכמים את אחת העונות המרתקות מבחינת טריידים. מי הרוויח, מי הפסיד ומי הולך שוב לעונת בניה

1. דחינו את סיכום השבוע ביום כדי לעשות אותו לאחר סיום מועד הטריידים, ומסתבר שהיה שווה לחכות. בניגוד להרבה שנים שבהן ההר מוליד עכבר, השנה קיבלנו שורה מרשימה של טריידים, כולל כמה שחקנים בקליבר מאוד גבוה, ולא רק את המידל רליברס הקבועים ומכירת החיסול השנתית של הפייראטס (שהתפרעו אפילו ביחס אליהם עצמם). כל כך הרבה עסקאות, שאין ברירה אלא למקד את הסקירה השבועית שלנו כמעט רק בהן.

2. המרוויחה הגדולה של הטרייד דד ליין היא פילדלפיה, שאמנם לא השיגה את המטרה הראשונה שלה, רוי האלאדיי, אבל הביאה את קליף לי, שרק טיפה פחות טוב. לי אולי לא נוצץ כמו האלאדיי, אבל הוא עולה פחות ויפתור הרבה מבעיות הרוטציה של הפיליז. כמו שהוכיח הלילה כשזרק קומפליט גיים במשחקו הראשון במדי הפיליז, לי מסוגל "לאכול" אינינגים ולתת לבולפן היגע של פילדלפיה מעט מנוחה לקראת הפלייאוף, והשילוב של עם האמלס בתחילת הרוטציה יעשה כאב ראש להרבה מאוד מאמנים, במיוחד בפלייאוף.

3. הקבוצה השניה שהתחזקה משמעותית עם תום מועד ההעברות היא בוסטון, שהשיגה גם היא בדיוק את מה שהיתה צריכה כשהביאה את ויקטור מרטינז. לסוקס יש ליינאפ לא רע בכלל, אבל עם מרטינז בתוכו הוא הופך לאחד הטובים בליגה, והם אפילו לא היו צריכים לוותר על קליי בוכהולץ, אותו הם רואים כפרוספקט מספר אחד שלהם. היתרון מבחינת בוסטון בעסקה הזאת הוא לא רק החיזוק לליינאפ והפתרון לבעיית הפציעות של מייק לואל בשלישי, אלא גם המחשבה על היום שבו ג'ייסון וריטק יפרוש ומרטינז יוכל, אם יחתימו אותו להארכת חוזה, להחליף אותו מאחורי הצלחת.

4. בצד המוכר של שני הטריידים הללו נמצאת קליבלנד, ששנה שניה ברציפות שולחת באמצע העונה את זוכה הסיי יאנג של העונה הקודמת. האמת היא שקצת קשה להבין לאן הקבוצה הזאת הולכת. מקבוצה שלפני שנתיים הגיעה מרחק משחק מהוורלד סירייס, עברו האינדיאנס במחי עונה גרועה אחת לקבוצה החלשה אולי ב-AL מרכז (מזל שיש קנזס סיטי), והעתיד לא ממש נראה מזהיר. זה נכון שבמצבה הנוכחי לא היתה לקליבלנד ברירה אלא להתחמש בפרוספקטים לעתיד על חשבון חוזים שנגמרים בקרוב, אבל האינדיאנס יצטרכו להזהר לא ליפול למלכודת הבניה מחדש, הידועה גם כתסמונת פיטסבורג.

5. טרייד שקצת נבלע בהמולה של הימים האחרונים הוא זה של מאט הולידיי לסט לואיס. הולידיי לא הצליח לשחזר העונה באוקלנד את ההצלחה שלו בקולורדו, אבל הוא עדיין חובט מנוסה ומאיים, כמו שהימים הראשונים שלו במדי הקרדינלס הוכיחו. ההגנה שהוא יספק לאלברט פוחולס, ביחד עם מארק דה רוסה שהגיע מוקדם יותר העונה, לא תסולא בפז מבחינת הקרדינלס במאבק על הפלייאוף. כשסופרים את המועמדות מה-NL מסתכלים בעיקר על פילי והדודג'רס, אבל התוספת האחרונה הופכת את הציפורים האדומות למועמדות לא פחות משתיהן.

מאט הולידיי שחקן סט. לואיס קרדינלס. AP
כדאי שתתחילו לספור את סט. לואיס יחד אתו. הולידיי/AP

6. בימים כעיצומם, המעבר של ג'ייק פיבי לוייט סוקס היה זוכה להרבה יותר יחס, אבל זמן קצר לאחר שסירב מוקדם יותר העונה לעבור לשיקגו, נפצע פיבי וכרגע הוא צפוי לחזור בספטמבר במקרה הטוב. שיקגו לקחה פה הימור לא קטן כשהסכימה להעביר ארבעה פרוספקטים בשביל פיבי, שלמרות שנותרו לו עוד מספר שנים בחוזה, אף אחד לא יודע באיזה מצב הוא יחזור מהפציעה.

7. שתי היריבות של הוייט סוקס לראשות ה-AL מרכז הביאו אף הן חיזוק, שגם אם הוא הרבה פחות נוצץ, האימפקט שלו למירוץ של השנה צפוי להיות לא פחות משמעותי. ג'רוד וושבורן נותן עונת תחיה עם ERA של פחות מ-3 והוא צפוי לחזק את הרוטציה המדולדלת משהו של הטייגרס, בעוד אורלנדו קבררה יספק לטווינס תפוקה מעמדת השורטסטופ – משהו שלא היה להם כל השנה.

8. גם ג'ורג' שריל לא בדיוק יושיב אנשים ביציעים אבל הוא מוסיף עומק חשוב מאוד לבולפן של הדודג'רס, במיוחד לאור העובדה שבלוס אנג'לס לא הצליחו להביא פותח נוסף. בצד השני של ה-NL מערב, ריאן גרקו ופרדי סאנצ'ז גם הם לא בדיוק החבילה הכי נוצצת, אבל במקרה של הג'איינטס – כל תוספת התקפית היא ברוכה.

9. אי אפשר בלי לדבר על רוי האלאדיי, שהיה צפוי להיות היהלום שבכתר מועד ההעברות אבל בסופו של דבר נשאר בטורונטו לפחות עד תום העונה הנוכחית. האלאדיי הוא מגיש שכל קבוצה מועמדת היתה מחזקת משמעותית את סיכוייה לפלייאוף עם צירוף שלו, אבל בסופו של דבר כנראה שהבלו ג'ייז נהיו חמדנים מדי והמחיר שהם דרשו בשבילו, ביחד עם תג המחיר הגבוה בדולרים שצורף אליו, היה יותר מדי בשביל כל הקבוצות בליגה.

10. בטח גם אתם חשבתם ש:

• איזה מזל שהפיירטס הביאו כל כך הרבה פרוספקטים. בכל זאת, צריך שיהיה את מי לשלוח בטרייד דד ליין של 2012.

• גם היאנקיז עשו טרייד – ג'רי היירסטון הגיע מסינסינטי. אני בטוח שבבוסטון משקשקים.

• המטס? שם מתרכזים בלריב עם כתבים. הברונקס זו הופך לקווינס ספארי?

• ומה חושבים בסינסינטי כשהם מביאים את סקוט רולן?

• או בסיאטל עם איאן סנל וג'ק ווילסון?

• וכן, לא שכחנו, מני רמירז ודייויד אורטיז נבדקו חיובית לחומרים משפרי ביצועים בשנת 2003. ובחדשות מפתיעות נוספות – השמש זרחה היום בבוקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully