וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדליית זהב שלישית לפלפס ברומא

31.7.2009 / 19:34

פלפס שוב היה איטי מבידרמן, אבל הרביעיה האמריקאית ל-4X200 חופשי ניצחה. אהרון פירסול חגג ניצחון ושיא ב-200 גב

ערב הגמרים של היום השישי באליפות העולם בשחיה יצא הערב (שישי) לדרך ברומא. כצפוי, הערב הזה התחיל עם שיא עולם בגמר ה-100 חופשי לנשים. זה היה אמור להיות קרב בין האלופה האולימפית, בריטה סטפן הגרמניה, לאליזבת טריקט האוסטרלית. שתי השחייניות אכן שחו ראש בראש בחצי המרחק, אבל בבריכה השניה הייתה זו פראן הולסול הבריטית, שהפתיעה והתמקמה שניה. סטפן ברחה לכולן וניצח העם שיא עולם חדש, 52:07 שנ'. הולסול סיימה שניה בזמן של 52:87. טריקט, שהייתה איטית מהבריטית בשש מאיות, הסתפקה במדליית הארד.

הגמר הבא היה למשחה ה-200 גב לגברים. אהרון פירסול האמריקאי, שיאן העולם, הגיע עם תחושות קשות אחרי הפספוס הגדול במשחה ה-100, שם זילזל קצת בחצי הגמר ולא הצליח להעפיל לגמר. הפעם הוא נראה הרבה יותר טוב, הוביל את המשחה כבר מתחילתו וניצח עם שיא עולם מדהים של 1:51:92 דק', שיפור של יותר משניה משיאו הקודם. ריוסוקה איריה היפני סיים שני, גם הוא בזמן יותר טוב משיא העולם הקודם (1:52:51 דק'). ריאן לוכטי האמריקאי, אלוף משחה ה-200 מעורב, סיים שלישי בזמן של 1:53:82 דק'.

באליפות הזאת התרגלנו ללא מעט שיאים כבר בשלב חצי הגמר, וזה מה שקרה במשחה ה-50 פרפר לנשים. מרלין ולדהויס ההולנדית קיצצה מהשיא העולמי שלה חמש מאיות במקצה הראשון (25:28 שנ'), אלא שהשבדית הוותיקה תרזה אלשמאר עשתה את זה בגדול במקצה השני ועצרה את השעון ב-25:07 שנ'.

ולמרות הכל, האמריקאים צריכים לחשוש

ההפתעה של היום הגיעה במשחה גמר ה-200 חזה לנשים. רבקה סוני האמריקאית, שהייתה אחת משתי הפייבוריטית לנצח במשחה הזה, פתחה בקצב מטורף והובילה ב-150 המטרים הראשונים. כנראה שהטקטיקה של סוני הייתה רעה מאוד, והאמריקאית פשוט קרסה בבריכה האחרונה, מה שפתח לגמרי את המשחה. מי שניצלה את זה לניצחון מפתיע הייתה נדיה היגל הסרבית, שקבעה 2:21:62 דק'. שיאנית העולם הקנדית, אנהמיי פירס, סיימה שניה בזמן של 2:21:84 דק'. מירנה יוקיץ' האוסטרית סיימה שלישית (2:21:97 דק') וסוני סיימה רביעית בלבד.

לאחר מכן התקיימו מקצי חצי הגמר ל-100 פרפר. במקצה הראשון כיכב מייקל פלפס, שניצח בזמן של 50:48 שנ' והיה קרוב לשיאו העולמי. כנראה שגם הוא לא תיאר שמילורד צ'אביץ' הסרבי, שכמעט וניצח אותו בבייג'ינג, ינקום עם שבירת השיא במקצה השני. צ'אביץ' עצר את השעון ב-50:01 שנ' וגילח 21 מאיות משיאו של פלפס. משחה הגמר יתקיים בשבת בערב, לא ברור בכלל מי ינצח אבל די צפוי שהוא ירד לראשונה מגבול 50 השניות.

אמריקאי נוסף שהוביל והפסיד בסופו של דבר היה אריק שאנטו, בגמר ה-200 חזה לגברים. שאנטו חלף על פני ברנטון ריקארד האוסטרלי בחצי המרח קונראה בדרך לתואר, אבל ממש לקראת הסיום היה זה דניאל גיורטה ההונגרי, שניצח בזמן של 2:07:64 דק', "רק" שיא אירופי. שאנטו סיים שני והיה איטי מההונגרי במאית אחת בלבד. גיידריוס טיטניס הליטאי זכה במדליית הארד (2:07:80 דק').

המשחה שסגר את היום היה משחה ה-4X200 חופשי לגברים. זה התחיל בקרב נוסף בין מייקל פלפס לפול בידרמן, כשהגרמני ניצח שוב פעם בצורה משכנעת. מלזלם של האמריקאים ושל פלפס עצמו, העומק של הנבחרת שלהם מרשים בהרבה מכל הנבחרות האחרות. בסופו של דבר, חבריו של פלפס עברו להוליך בשלב מוקדם, ולא איבדו את ההובלה עד לסיום. ארצות הברית ניצחה עם שיא עולם חדש, 6:58:55 דק', שיפור של מאית השניה לשיא מהמשחקים האולימפיים בבייג'ינג. רוסיה, שסגרה על ארצות הברית בבריכה האחרונה, לא הצליחה לעשות את זה עד הסוף והסתפקה במדליית כסף שניה במשחי השליחים (6:59:15 דק') ואוסטרליה סיימה שלישית (7:01:65 דק'). מייקל פלפס חגג מדליית זהב שלישית באליפות (ועוד אחת מכסף), כאשר בהמשך הוא ינסה לזכות בשתי מדליות זהב נוספות (100 פרפר ומשחה השליחים המעורב).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully