וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזרחי: "לא יכולים לאמוד את הנזק שנגרם"

איתן נוח

31.7.2009 / 13:35

חברי דירקטוריון מכבי ת”א התכנסו, ללא נציגי כץ, שזכה להאשמות. לירז: ”ההאשמות - שטויות". התקציב: 18 מ' דולר

איתי חסיד

צילום ועריכה: איתי חסיד

למרות הבקשות לדחייה מצד נציגיו של רענן כץ, ישיבת הנהלת מכבי תל אביב התקיימה היום (שישי) בלעדי השלושה במלון קרלטון בתל אביב ואישרה את תקציב הקבוצה לעונת 2009/10. כזכור, בשעת לילה מאוחרת התכנסו נציגו של כץ, צביקה קציר, יאיר כץ ועו"ד יעקב לירז, והעבירו מכתב ליו"ר הדירקטוריון, שמעון מזרחי, בבקשה לדחות את הפגישה.

בין טיעוניהם נרשם במכתב כי עד כה לא נמסר לידיהם פירוט התקציב, עליו אמורים לדון במהלך ישיבת הדירקטוריון. השלושה קיבלו תשובה שבמידה וברצונם לקבל את התקציב המלא, הם צריכים לחתום על הסכם סודיות, מהלך לו הם סירבו בטענה כי הדרישה הזו מנוגדת לחוק. "זו גחמה של אנשים שלא מעוגנת בשום מקום. כרגע אנחנו קיבלנו רק כותרות של התקציב", טענו.

כך או כך, חברי יתר הדירקטוריון התכנסו ואישרו את תקציב הקבוצה לעונה הבאה, שיעמוד על סכום של 18 מיליון דולר - ירידה של כשני מיליון דולר לעומת העונה שעברה. כמו כן, החליטו החברים למנות את משרד עו"ד ברקמן וקסלר ובלום כעורכי דין חיצוניים של החברה לטיפול בנושאים שעלו על הפרק, נקבעו נהלים לגבי העברת אינפורמציה ומידע לחברי הדירקטוריון. בתוך כך, במכבי תל אביב מסרו כי חודשיים וחצי לפני פתיחת העונה, הבטיחו למעלה מ-8,500 מנוים את מקומם בהיכל.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

פדרמן: "מי שעשה את זה - לא בן אנוש"

לאחר הפגישה יצא יו"ר הדירקטוריון, שמעון מזרחי, אל התקשורת ואמר: "דירקטוריון מכבי תל אביב מבקש להביא לידיעת הציבור כי ביום שני, 19/7/09 התבקשו כל חברי הדירקטוריון לחתום על הסכם סודיות כדי למנוע את המשך המהלך הפסול של הדלפת מסמכי החברה לאתר האינטרנט וואלה! ועיתון גלובס. במקביל הובהר לכל הדירקטורים כבר ב-19/7 כי דירקטור שלא יחתום על הסכם הסודיות יקבל את תקציב החברה ללא הביהורים. למעט שלושת הדירקטורים מקבוצת רענן כץ, החזירו כל הדירקטורים והמוזמנים את הסכם הסודיות חתום. הדירקטוריון מביע את זעמו על הדירקטור המדליף שהעביר את הנתונים שפורסמו בעיתונות תוך הפרה מוחלטת של חובת האמונים לחברה ופגיעה בצנעת הפרט של עובדיה, וגם נזק כבד לחברה ולגורמים הקשורים בקשרים עסקיים איתה".

בנימה קצת פחות רשמית, מזרחי עידכן כי בישיבה אושר תקציב לעונה הבאה שעומד על 18 מיליון דולר. בנוגע לאפשרות שמישהו יקנה את חלקו של כץ במכבי, מזרחי גם הבהיר כי "נושא של מכירה או קנייה לא עלה כלל. זו ישיבה שהייתה אמורה להיערך לפני שבועיים וחצי. אנו מחויבים על פי תקנון החברה לקיים שש פגישות דירקטוריון והישיבה הזו חשובה ולא היה ניתן לדחות את זה".

לשאלות העיתונאים כיצד ממשיכים לנהל את המועדון על רקע העימות מול רענן כץ, אמר מזרחי: "ממשיכים הלאה כמו שחברה רגילה מתנהלת. אין כל בעיה בהמשך הקיום של החברה. אנחנו לא יכולים לאמוד את הנזק שנגרם, אבל יש בו משמעות רבה ואנחנו בוחנים את זה. בכל מה שקשור לפעולות משפטיות, יש לנו יועצים שבודקים את זה. אם ייגרם נזק לחברה, אנחנו רואים את אלה שגרמו לו כאחראים ישירים ונפעל בהתאם. יש דברים שהם בבחינת צנעת הפרט. אני לא חושב שבתחילת הדרך הוא התכוון להזיק, אבל דברים התגלגלו לאן שהגענו. אני לא יודע אם נמשיך יחד. החברה תתנהל על מי מנוחות".

דייויד פדרמן הוסיף: "אני מסכים לכל מה ששמעון אמר, אני רק אוסיף דבר אחד: 45 שנה בעסקים לא ראיתי מעולם, לא בארץ ולא בחו"ל, חברה פרטית שמתנהלת בסדר מופתי ושקיפות על כל פרט שאפשר כפי שעושה מכבי תל אביב. אחרי כל זה שעושים את מה שנעשה - פשוט אין לי מילים. כל אחד עובד באיזשהו מקום, מרוויח. למה היו צריכים לפרסם שכר של עמי ביטון או של האפסנאי? מי שעשה את זה הוא לא בן אדם אנוש והכבוד שלי אליו שואף לאפס".

"אני לא מכיר אנשים שעושים כאלה דברים. אני בן 65, 45 שנים בעסקים, לא נתקלתי בתופעה כזו כל חיי. אם יש מאבק מסוים, אני לא מבין מה הקשר של עובדים וכל הדירקטוריון של מכבי גאים בשכר ובמה שאנחנו נותנים לאנשים שלנו. אם מישהו אומר שמנהל שיווק מרוויח יותר ממנכ"ל, זה בסדר. רק על זה אני מדבר, כל השאר לא מעניין אותי.

"אנחנו לא יכולים לקבל ולא נקבל לעולם התנהגות כזו, למרות שאנחנו יודעים מי אחראי לזה. אנחנו משאירים את זה לטיפול של מי שצריך לטפל. לא מתעללים בעובדים שעובדים 24 שעות. ראיתי תגובות, חלק יותר טובות וחלק פחות טובות, לכל אחד יש את האמת שלו. אני יודע מה עשיתי בשביל המועדון. אני והמשפחה שלי יודעים מה עשיתי".

עו"ד יעקב לירז, אחד מנציגיו של רענן כץ, מסר בתגובה על ההאשמות: "כל ההאשמות הן שטויות במיץ עגבניות. אנחנו מכחישים את כל ההאשמות ואמרנו להם את זה כבר. אנחנו נגיב לגוף העניין כשנקבל את ההאשמות באופן רשמי. אנחנו כדירקטורים זכאים לקבל את ההחלטות וכשנקבל אותן נבדוק אם הן התקבלו כחוק ואז נגיב".

עדכון ראשון: 11:35
עדכון אחרון: 13:35

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully