וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיפור על בגידה ועונש

דור בלך

30.7.2009 / 11:07

כשהארי קיואל עזב את לידס, מי חשב שהוא יגמור בגלאטסראיי מהליגה הטורקית הנחותה, בעיר בה נהרגו שני אוהדי לידס, ועוד יילחם על מקומו בהרכב?

הארי קיואל, גלאטסראיי. AP
בעיר התעשייה הבריטית לא הסכימו לקבל את ההסברים של מי שהיה אלילם, וברגע אחד הפך לאליל הקהל שרצח שניים מבניהם. קיואל במדי גלא/AP

לפני קצת פחות מעשור, כשנפגש במדי לידס עם גלאטסראיי בחצי גמר גביע אופ"א, הארי קיואל לא רצה לשוב יותר לעלי סמי ין. ילד הפלא האוסטרלי עוד לא סגר 21 קיצים בחייו, ונראה שכל העולם פרוש לרגלי הקסם שלו. ההלם שחווה בפרעות באיסטנבול בהן נרצחו שני אוהדי לידס והאדום שספג בגומלין האלים לא פחות באלן רואד, הותירו את חותמם על נפשו הצעירה. מי שגדל במועדון מיורקשיר מגיל 14 ונחשב לאחד מסמליה המודרנים, לא האמין שפחות מתשע שנים לאחר מכן יחתום באותה קבוצה שנואה מליגה נחותה בהרבה מרמתו, ועוד ייאבק על מקומו בהרכב.

קיואל שוכח?

קיואל (30) הצליח לשמור על מעמדו כאהוב הקהל בלידס גם כשעבר לליברפול ב-2003, בעיקר הודות לכך שלא נטש את הספינה הטובעת מיד כמו לי בוייר או אלן סמית', אלא המתין עד שלא הייתה ברירה. הקריירה שלו בליברפול (2003-2008) דשדשה לאיטה עקב פציעות רבות, כשבליברפול טענו לא פעם שרובן מפוברקות עקב חוסר הרצון שלו להשקיע. בסופו של דבר לבניטז נמאס, וההצעה שהגיש לחידוש החוזה של קשר נבחרת אוסטרליה הייתה מעליבה. המנהיג של הסוקרו מצא את עצמו ללא קבוצה וההצעה מהבירה הטורקית הייתה כמעט היחידה – לקיואל לא הייתה ברירה אלא לעבור לקבוצה השנואה ביותר על אוהדי לידס מחוץ לאי הבריטי.

“למרות כל המשקעים, אני חושב שזה המקום בו אוכל להתחיל מחדש בצורה נקייה", סיפר קיואל כשנחת באיסטנבול. אוהדי לידס לא קיבלו את זה ברוח טובה כמוהו, והחליטו למחוק אותו מהיכל התהילה של המועדון ולהפוך אותו למוקצה. קיואל ניסה להסביר באמצעות כלי התקשורת, אך בעיר התעשייה הבריטית לא הסכימו לקבל את ההסברים של מי שהיה אלילם והפך לאליל הקהל שרצח שניים מבניהם.

“הכבוד והאהבה שלי לעיר ולמועדון לידס לא פחתו ולא ייעלמו לעולם, לא משנה מה אנשים יגידו", כתב קיואל במכתב לאוהדי הקבוצה. “זכרם של החללים ילך איתי עד ליומי האחרון". קיואל בחר בספרה 19 כשחתם בגלאטסראיי, אותה ספרה כשקיבל שעלה מקבוצת הנוער של לידס. “חשבתי שזו מחווה שתראה שלא שכחתי מאיפה באתי. אני מקווה שאולי זה יתרום לתהליך ההחלמה מהטרגדיה שקרתה בשנת 2000. להאשים את הקבוצה עצמה ברצח האוהדים זה פשוט לא נכון ולא הוגן. זכותו של כל אחד להחזיק בדעה משלו, אבל זה לא הופך אותה לנכונה. גלאטסראיי זה מועדון ותיק עם היסטוריה מכובדת ואנחנו צריכים להתייחס אליהם כאל כל קבוצה. אף אחד לא חייב להסכים עם הבחירה שלי, אבל אתם חייבים לאפשר לי ולמשפחתי את חופש הבחירה שמגיע לכל אחד מאלה שתקף אותי בימים האחרונים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

רייקארד נוטר?

אלא שאוהדי לידס לא סלחו לו, מה שהביא את השחקן התזזיתי באופיו גם כך לאי שקט גדול עוד יותר. הוא אמנם פתח את העונה בצורה טובה תחת מיכאל סקיבה הגרמני בגלאטסראיי, כשכבש חמישה שערים בפתיחת העונה והוסיף עוד שלושה בגביע אופ"א, אך נעלם בשני השלישים האחרונים של העונה בהם הצליח למצוא את הרשת רק עוד ארבע פעמים ואיבד את מעמד הכוכב לטובת שותפו לזכייה בליגת האלופות עם ליברפול, מילאן בארוש.

חוסר ההצלחה האישי, והקצר עם המאמן החדש בולנט קורקמז שאף הציב אותו כבלם בגביע אופ"א, גרם לילד הפלא לסטות מהדרך עוד יותר. הוא צולם בלאס וגאס באקטים נועזים עם אשתו (שחקנית אופרות סבון בריטית) וכיכב במדורי הרכילות הטורקיים. בכלל, עוד מאז היותו חבר בקרייזי גאנג של לידס, קיואל היה ידוע כבליין לא קטן שנצפה ברחבות הריקודים לא פחות מברחבת ה-16. כשרק עלה לבוגרים של לידס היה שותפו לדירה של שוער הקבוצה הצעיר דאז, ניקי באיירן האירי, שמאוחר יותר פרש מכדורגל והתפרסם כחבר להקת הבנים המצליחה ווסטלייף. מבקריו של קיואל יודעים לספר תמיד כי אף שבאיירן הוא כוכב הפופ שיצא מהדירה וקיואל כוכב הספורט, דווקא האוסטרלי בילה יותר במועדוני הלילה.

כשפרנק רייקארד מונה הקיץ למאמן האימפריה הטורקית, השמועות על אורח חייו של האוסטרלי, יחד עם יכולתו בסיום העונה שעברה, הביאה אותו לרכוש את קאדר קייטה מליון שמשחק בדיוק על אותה העמדה. "אני לא מפחד מתחרות על ההרכב", סיפר השבוע קיואל. “להפך, לדעתי זה בריא ותורם, וגם בשנה שעברה נאלצתי להילחם על המקום בהרכב".

לקיואל היה הסבר משלו מדוע רייקארד נוטר לו טינה. “כשהייתי בליברפול ב-2007 הוא רצה אותי בברצלונה", סיפר. “אבל לא רציתי לעזוב את אנפילד. נכון שזה יכול היה להיות חלומי לשחק בברצלונה, אבל הרגשתי שלא מיציתי את עצמי עדיין בליברפול".

"אני מאמין ביכולת של קיואל", אמר בנושא רייקארד לוואלה! ספורט, “אבל אני גם דוגל בכך שמי שטוב אמור לשחק, ולא מסתנוור רק משמות. אני נותן לכל אחד להוכיח מה הוא שווה באימונים". הערב (חמישי), אמור קיואל לפתוח במשחק נגד מכבי נתניה ולנסות להוכיח לרייקארד שהקוסם מארץ אוס לא איבד את מגע הקסם עדיין. תצוגה טובה תעזור להשאיר את קייטה על הספסל גם בהמשך. פחות מכך ואולי קיואל יחזור בשנה הבאה למכורותיו באוסטרליה או בלידס, שמשתרכת בליגה השלישית באנגליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully