וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקני גלאטסראיי נחתו ושמרו על שתיקה

דור בלך

29.7.2009 / 9:52

שחקני גלאטסראיי לא התראיינו עם נחיתתם, אך רייקארד ידבר במסיבת העיתונאים. עיריית נתניה מקפיאה את הגברת התמיכה

יותם רונן

צפו בגלאטסראיי נוחתת בארץ לקראת ההתמודדות מול נתניה

צילום ועריכת וידאו: איתי חסיד

לאחר שדניאל יאמר התקשר אמש (שלישי) בשעות הלילה למרים פיירברג והודיע לה כי הוא לא מעוניין להשקיע בקבוצה, הבינה ראש העיר כי הסאגה על סף סיום והקבוצה עלולה להתרסק. בינתיים החליטו בעירייה להקפיא את מיליון השקלים הנוספים שהתחייבו להעביר לקבוצה, שכן הם היו אמורים להגיע כדי לחזק את הקבוצה, בעוד קברניטי מכבי נתניה הודיעו לעירייה כי "ידינו כבולות. גם אנחנו רוצים לחזק את הקבוצה, שכרגע היא קבוצת תחתית לכל עניין ודבר, אך דניאל יאמר מתנגד בתוקף".

נכון לעכשיו יאמר טרם הודיע כי הוא מעוניין למכור את הקבוצה, אך פיירברג צפויה לשוחח עמו שוב לאחר המשחק מול גלאטסראיי מחר. במידה וייתן לה אור ירוק, תחל לחפש משקיע חלופי, כששמו של הבעלים של קבוצת הכדורסל של העיר, דיוויד קולברן, כבר הוזכר במסדרונות העירייה. עם זאת, בעירייה פאסימים לגבי האפשרות שיירתם למהלך. "האיש הוא איש כדורסל ויש לו פאשן לספורט הזה. לכדורגל הוא פחות מחובר והוא גם תמיד מתלונן על כך שקבוצת הכדורגל מקבלת את הבכורה מהעירייה", סיפר גורם בעירייה. בסביבת הקבוצה מקווים כי יאמר יסכים לוותר על הקבוצה ללא תמורה, או לחלופין לאפשר לקבוצת ניהול לקחת אותה מידיו כשזכויות הבעלות עדיין ישארו אצלו.

בשלב זה פיירברג מסרבת לדבר על השיחה שערך איתה הבעלים של הקבוצה, וגורם בעירייה המקורב אליה מאוד סיפר כי "הקבוצה בליבה של מרים, וההבנה שהיא על סף תהום ממש פוגעת בה. היא עוברת הליך אבלות של ממש, שהשלב הראשון בו הוא הכחשה וניסיון להבין שזה באמת קורה. עד לשיחה היא האמינה באמת ובתמים שהיא תוכל להחזיר את דניאל יאמר להשקיע בנתניה. היא הוציאה הודעה לאוהדים לתמוך, רכשה כרטיסים למשחק נגד סליימה ואפילו באה למשחק ועשתה פטרול מחוץ לשער 7 כדי לוודא שכל האוהדים נכנסים ולא עסוקים במחאה נגדו.

"גם ההודעה שהוציאה לפני כחודש על כך שהוא רצוי, ומיליון השקלים הנוספים שהקצתה לקבוצה על אף ביקורות חמורות מהאופוזיציה, היו חבל הצלה שניסתה לשלוח ליאמר כדי שיוכל לרדת מעץ העלבון עליו הוא טיפס", הוא ממשיך ומסביר, "היא גם חשה טיפה אשמה עקב העיכובים בבניית האיצטדיון שלא היו באשמתה, וניסתה לתרום מה שניתן כדי שיאמר ירגיש בנוח וישאר, אך כעת היא הבינה שזה כנראה סוף הדרך. עכשיו החשש הכי גדול שהוא לא יבלע ולא יקיא, אלא ישאיר את הקבוצה ככה בקיפאון שבסופו הקבוצה עלולה לרדת ליגה. אני חושב על כך שהאיצטדיון יהיה מוכן בעוד כשנה, ובמקום לארח קבוצות אירופאיות ישחקו בו עירוני בת ים או הפועל חדרה ואני מזדעזע".

גלאטסראיי נחתה ולא דיברה

גורמים בהנהלת נתניה העבירו את המספרים לעירייה, ומתברר כי נתניה מסוגלת לגייס הון עצמי של 11 מיליון שקלים, אך נוצר מרווח של חמישה מיליון שקלים עקב חובות לשחקנים בקבוצה וכן לפיצוי שחקנים ששוחררו. "ההתנהלות של יאמר יצרה בור חובות לכל מיני שחקנים שהובאו, הוחתמו על חוזה ארוך טווח ונזרקו אחרי מפר חודשים כמו קיויו וטאזמטה", מספר גורם המקורב למועדון. "אם בעבר הוא השביח את הקבוצה עם שחקנים איכותיים שהוחתמו על חוזים ארוכים, כך שמי שהיה לוקח את הקבוצה היה יכול להרוויח ממכירתם, כיום אין כסף לזה, ומהמכירה של זאב חיימוביץ אפשר יהיה אולי להחתים שחקן או שניים לעונה אחת. כרגע מכבי נתניה זו קבוצת נוער מחוזקת והיא לא אטרקטיבית כדי שמישהו ישלם ליאמר עליה וגם ישלם את התחייבויותיה במקומו".

מכבי נתניה רשמה את אבודו אוקוצ'ה לליגה האירופאית והחלוץ יוכל לשחק נגד הטורקים בחמישי. חיימוביץ לא צפוי להספיק לחזור מצ'צ'ניה, שם עבר בדיקות רפואיות, ולעמוד לרשות נתניה. ביוואן פרנסמן נחת בארץ ויעמוד לרשות נתי עזריה, אך עדיין לא ברור אם יקבל אישור לשתפו שכן מהלך זה יפגע בסיכוי למכור אותו להפועל תל אביב, שלא תוכל להשתמש בו במפעלים האירופאים. אגב יאמר לא יטרח גם הפעם לעצור את חופשתו באיביזה כדי להגיע לצפות במשחקה של הקבוצה, על אף שהבטיח זאת בשבוע שעבר. הטורקים נחתו אחר הצהריים בארץ, אך סירבו להתראיין לקראת המשחק מול מכבי נתניה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
פרנק רייקארד מאמן גלאטסראיי. איתי חסיד
בא לטיול בישראל? רייקארד/איתי חסיד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully