וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא התאמנתי מספיק השנה"

28.7.2009 / 18:39

מייקל פלפס ניסה להסביר את ההפסד המפתיע שלו ואובדן השיא העולמי ב-200 חופשי לפול בידרמן. צפו במשחה המדהים

התקציר באדיבות הערוץ הראשון

www.iba.org.il

מה עוד יכולנו לבקש אחרי 11 שיאי עולם ביומיים הראשונים של אליפות העולם בשחיה? סנסציה מסוג אחר. אז כששיאי עולם כבר לא מהווים התרגשות גדולה בגלל הכמות האדירה שלהם, מייקל פלפס תמיד יכול לעשות את זה - במיוחד כשהוא מפסיד.

השחיין האמריקאי הטוב בהיסטוריה, שזכה בשמונה מדליות זהב במשחקים האולימפיים בבייג'ינג, שחה אמנם בחליפה פחות מתקדמת מזו של פול בידרמן הגרמני, אבל הוא אפילו לא הצליח להיות צמוד אליו במשחה. בידרמן, שהוביל כבר מהמטרים הראשונים, נתן משחה מושלם וניצח בזמן של 1:42:00 דק', קיצוץ של 96 מאיות לשיאו העולמי של פלפס מבייג'ינג. בידרמן השלים למעשה דאבל, אחרי שניצח במשחה הכפול ביומה הראשון של האליפות, גם אז עם שיא עולם חדש. פלפס הגיע שני בזמן של 1:43:22 דק', ודנילה איזוטוב הרוסי זכה במדליית הארד עם 1:43:90 דק'.

פלפס התכוון לזכות בשש מדליות זהב באליפות העולם הנוכחית. את הראשונה הוא השיג במשחה השליחים ל-4X100 חופשי, אלא שהערב הוא כשל כבר בנסיונו השני. שעה וחצי אחרי הגמר פלפס התייצב למשחה השני שלו הערב, חצי הגמר ל-200 פרפר. גם הפעם הוא לא הצליח לנצח, אם כי מדובר בחצי גמר שבו הוא אפילו לא שחה עם חליפה. פלפס סיים שני במקצה שלו בזמן של 1:53:48 דק' אחרי טאקשי מאצודה היפני, שעצר את השעון ב-1:53:35 דק'.

בסופו של היום התייחס פלפס להפסד המפתיע שלו ואמר: "מבחינה תאורטית שחיתי טוב כי הייתי רחוק מהשיא האישי שלי רק בשלוש עשיריות, וכל זה בשנה שלקחתי בה חופש של חצי שנה מהשחיה. אני לא מרוצה, אבל אני גם יודע שלא התאמנתי מספיק השנה". בידרמן המאושר אמר: "זה רגע חלומי, ההרגשה היא נהדרת. פינטזתי על לנצח את מייקל פלפס בעוד שנתיים או שלוש, לא חשבתי שזה יקרה עכשיו".

וחוץ מזה, עוד שני שיאי עולם

הגמר השני של הערב הניב כצפוי שיא עולם נוסף. זה קרה במשחה ה-100 גב לנשים, כשג'מה ספופורת' הבריטית עצרה את השעון ראשונה בזמן של 58:12, וקיצצה 36 מאיות משיאה העולמי של אנסטסיה זואבה הרוסיה, שנקבע בחצי הגמר. זואבה הסתפקה במקום השני בזמן של 58:18, ואמילי סיבום האוסטרלית סיימה שלישית (58:88 שנ').

שיא העולם השלישי של הערב הושג במקצה חצי הגמר השני במשחה ה-50 גב לגברים, כאשר קמרון ואן דר בור הדרום אפריקאי עצר את השעון ב-26:74 שנ', וקיצץ 15 מאיות משיאו העולמי של פליפה דה סילבה הברזילאי. בגמר צפוי לו מאבק מעניין מול אותו דה סילבה, שניצח בחצי הגמר הראשון.

הקהל האיטלקי עוד לא הספיק להירגע מההפסד של פלפס, וקיבל בשיא של הערב מבחינתו מדליית זהב נוספת לאיטליה. הפעם זו הייתה אלסיה פיליפי, שאמנם לא שברה שיא עולם במשחה ה-1,500 חופשי לנשים, אבל ניצחה בזמן של 15:44:93 דק' (איטי ביותר משתי שניות משיא העולם של זיגלר האמריקאית). פיליפי הקדימה את לוטה פרי סהדנית (15:46:30 דק'), כאשר קמליה פוטק הרומניה זכתה במדליית הארד.

משחה נוסף שבו לא הושג שיא עולם היה גמר ה-100 גב לגברים, ממנו נעדר השיאן העולמי אהרון פירסול, שנשר בחצי הגמר. מי שניצל את זה היה ג'ו ניה קוגה היפני, שניצח בזמן של 52:26 (רחוק ב-32 מאיות מהשיא העולמי). הלגה מיו הגרמני סיים שני (52:54 שנ') ואשווין וילדבור הספרדי שלישי (52:64 שנ').


אחרי שני גמרים ללא שיאי עולם, הגיע השיא הרביעי של הערב בחצי גמר ה-200 חופשי לנשים. פדריקה פלגריני, שכבר ניצחה עם שיא עולם במרחק הכפול, שחתה סולו גם הפעם וניצחה בזמן של 1:53:67 דק', קיצוץ של כמעט שניה משיא העולם הקודם.

משחה הגמר שנעל את הערב היה גמר ה-100 חזה לנשים. רבקה סוני האמריקאית לא הצליחה לשפר את שיאה העולמי מחצי הגמר, אבל חגגה תואר אחרי שעצרה את השעון ב-1:04:93 דק'. היא הקדימה את יוליה אפימובה הרוסיה (1:05:41 דק') ואת קייסי קרלסון האמריקאית (1:05:75 דק').

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully