וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא ישראלי ראשון לדימיטרי גלושנקו ב-200 מטר

26.7.2009 / 19:53

האצן שעלה לפני שלושה חודשים, שבר שיא בן עשור כשרשם 20.86 שניות. גזצא'ו יוסף עדיין לא קבע את הקריטריון לברלין

האצן דמיטרי גלושנקו, ממכבי תל אביב, קבע היום (ראשון) שיא ישראלי בריצת 200 מטרים, כאשר עצר את השעון על זמן של 20.86 שניות. גלושנקו קבע את ההישג במסגרת סבב התחרויות הגרמני, בתחרות שהתקיימה בעיר הולמרוד, במסגרתה משתתפים נציגים מ-14 מדינות.

ההישג החדש מהווה שיפור של שלוש מאיות לשיא הקודם (20.89 שניות) שנקבע ב-1999 על ידי טומי כפרי והושווה שנה לאחר מכן על ידי גדעון יבלונקה. גלושנקו סיים במקום השני, כשבמקום הראשון סיים הגאמייקני ראיין שילדס בתוצאה 20.78 שניות. גלושנקו הקדים במאית השנייה את אלוף צ'כיה.

קודם לריצה זו הוא קבע את הישג השנה בריצת 100 מטרים כשסיים ב-10.35 שניות במקום השני בריצת הגמר. במוקדמות הוא קבע 10.41 שניות, וסיים במקום הראשון במקצה שלו. בריצת הגמר הוא הקדים בשתי מאיות את האצן מערב הסעודית.

גלושנקו עלה ארצה מאוקראינה, יחד עם משפחתו, לפני שלושה חודשים והפך חלק מהאתלטיקה הישראלית. הוא מתאמן תחת שרביטו של המאמן מני פלד. לאחר התחרות ציין פלד: "הוא נראה אחרת. השתחרר מכל המתח והלחץ, מבחינה מוראלית ופיזית. הוא מלא שמחה ומאד רגוע. התוכנית היא לרדת מגבול 10.20 שניות בעונה הבאה".


באותה תחרות הצליח יוחאי הלוי לשפר את שיאו האישי בקפיצה משולשת ל-16.61 מ' (רוח 1.6 מ'). הישג זה רחוק ב-4 סנטימטרים בלבד מהקריטריון להשתתפות באליפות העולם בברלין. למעשה זהו שיפור של 23 סנטימטרים לשיאו הקודם שנקבע בגרנד-פרי תל-אביב בשבוע שעבר. הלוי סיים במקום השני בתחרות והקדים את פטקוב ז'יבקוב מבולגריה, סגן אלוף אירופה עד גיל 22. כמו כן הקדים את השווצרי אלכסנדר מרטינז, בעל שיא אישי של מעל 17 מטרים. הלוי ינסה לקבוע את הקריטריון באליפות הולנד, שתתקיים ב-1 לאוגוסט באמסטרדם.

עוד אתלט שכשל שוב בנסיון לקביעת הקריטריון לברלין היה גזצ'או יוסף, שהתחרה בריצת ה-1,500 מטרים בתחרות שהתקיימה בברכסכט שבבלגיה. יוסף שוב היה קרוב לקריטריון, אבל נאלץ להסתפק בזמן נמוך יותר של 3:40:96 דק'. יוסף שסיים רביעי היה רחוק בשש מאיות בלבד משיאו הישראלי שנקבע לאחרונה, אבל ביותר משניה מהקריטריון. בסיום הריצה הוא אמר: "אני מרגיש שיש לי את זה ברגליים וחבל שזה לא הצליח". גזצ'או יוסף יחזור ביום שני לארץ למנוחה, במהלכה יחליט אם לנסות לקבוע את הקריטריון פעם נוספת.

באליפות אירופה לנוער המתקיימת בנוביסאד שבסרביה, רשמה מאור טיורי הישג מרשים כשסיימה במקום התשיעי בריצת הגמר ל-5,000 מטרים. טיורי קבעה זמן של 17:16:53 דק', ומדובר בתוצאת השנה שלה.



ליוחאי תהיה עוד הזדמנות לקבוע את הקריטריון, והוא ינסה להשיגו במסגרת אליפות הולנד שתתקיים באמסטרדם ב-1.8.09.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully