וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלט טורקי

26.7.2009 / 11:53

אינייסטה כבר לא איתו, גם צ'אבי רחוק, וה-4:3:3 הברצלונאי לא בדיוק מובן באיסטנבול. החריקות בקליטת פרנק רייקארד האדיש בגלאטסראיי העצבנית כנראה לא ימנעו ממנו לעבור את מכבי נתניה, אבל ספק אם יאפשרו לו לסיים את העונה

ב-2 ביוני הוצפו עיתוני טורקיה בניתוחים ודיונים לגבי חזרתו של כריסטוף דאום לפנרבחצ'ה, כשלכל חובבי הכדורגל באיסטנבול היה ברור כי מדובר בסיפור החם של העונה. שלושה ימים לאחר מכן, תפסה הנהלת גלאטסראיי אפילו את אוהדי הקבוצה עם המכנסיים למטה, כשהפתיעה ומינתה את פרנק רייקארד ההולנדי למאמן החדש של הקבוצה. כעבור מספר דקות נרשם מספר שיא של כניסות לאתר הרשמי של גלאטסראיי, כשאינספור אוהדים המומים ביקשו לברר את נכונות הידיעה וגרמו כמובן לקריסת האתר.

כמו כפפה ליד של האריות

אחרי עונה מחפירה, בה השיגה גלאטסראיי בקושי רב את הכרטיס לליגה האירופית דרך המקום החמישי בליגה ונכשלה בשאר המפעלים, לנשיא המועדון אדנן פולאט לא נותרו הרבה ברירות. הוא היה חייב להנחית שם גדול שיחזיר את ההתלהבות לאוהדים ויגביר את הציפיות. על הנייר, רייקארד מתאים כמו כפפה ליד עבור האריות. מדובר במאמן שחונך על ברכי הטוטאל פוטבול של ריינוס מיכלס ויוהאן קרויף, ומאמין בשילוב תמידי של השגת ניצחון לצד הנאת הקהל – בדיוק כמו שאוהבים בגלאטסראיי.

אלא שמאמנים בעלי שם לא נחלו הצלחות גדולות בקבוצות הבכירות של הכדורגל הטורקי בשנים האחרונות. ויסנטה דל בוסקה, מאמן נבחרת ספרד הנוכחי, ירצה לשכוח את האפיזודה המיותרת בבשיקטאש לפני חמש שנים וגם קודמו בתפקיד, לואיס ארגונס, סולק בבושת פנים מפנרבחצ'ה עוד בטרם ננעלה העונה האחרונה.

רייקארד מודע לעובדות אלו ולמעמסה הכבדה הרובצת על כתפיו, אך משוכנע כי לו זה לא יקרה. "לשמחתי, בכל מקום בו אימנתי השגתי את מטרותיי", אמר האיש שהוביל את ברצלונה לשתי אליפויות ולזכייה בליגת האלופות ב-2006, כשנשאל לגבי הכשלונות של הקולגות מספרד. "עומד בפניי אתגר גדול ואני מבטיח כדורגל טוב והצלחות". ההולנדי מוכן למשימה, אבל אצל רבים עדיין מקוננת התחושה כי בדיוק כפי שהאתר הרשמי קרס תחת העומס, כך לא תעמוד קבוצתו בציפיות הגבוהות ורייקארד יחפש עבודה עוד לפני תום העונה.

הבדלי גישה

אופיו המסוגר של רייקארד תמיד הקנה לו תיוג של עוף מוזר. גם בתקופה המזהירה בברצלונה, בה יוחס לו השינוי התהומי שעברה הקבוצה וההבנה העיוורת עם השחקנים, היו טענות שבניגוד לתקופתו כשחקן הוא אדיש מדי. "הוא אף פעם לא יוצא מכליו בפני השחקנים והרוגע שלו נותן להם ביטחון", סיפר על רייקארד רולף דוקס, ששימש כעוזרו בספרטה רוטרדאם. "הלחץ? אני לא יודע איפה הוא מחביא אותו, אבל הוא לא לוקח אותו הביתה. אני הייתי חושב על כדורגל 24 שעות ביממה, אבל פרנק שכח ממנו ברגע שיצא ממגרש האימונים. זו הסיבה שבזכותה הוא תמיד היה מגיע רגוע לאימון ביום למחרת".

לא בטוח שהרוגע עליו מדבר דוקס יפעל לטובת רייקארד בגלאטסראיי, המונעת לרוב מיצרים ותשוקות שטבועים במורשתה. בסיום אחד התרגולים במחנה האימונים שערכה גלאטסראיי בהולנד, עמד רייקארד בצדי המגרש ותידרך מספר שחקנים צעירים, כאשר הוא מביא כדוגמה את השחקן אותו החליט למנות לקפטן החדש, ארדה טוראן. בינתיים, באיזור אחר של המלון, מילאן בארוש ואמרה אשיק שיכנעו את טוראן לקרוא לצעירים ולגלח את ראשם, כפי שנהגו לעשות ותיקי הקבוצה בעבר. טוראן, כמו קפטן קשוב, זימן את הצעירים לחצר האחורית של המלון, ובעזרת ספר מקצועי השלים את המלאכה ועבר בהצלחה את מבחן המנהיגות הראשון.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

זהו רק סיפור אחד המציג את הבדלי הגישה בין רייקארד הקר והמחושב למועדון הרגשי אליו הגיע. בעוד המאמן ההולנדי ניסה לתת גושפנקא למינוי הקפטן באמצעות שיחות עם שחקנים והצהרות תקשורתיות, פעלו השחקנים והמליכו את טוראן בצורה מסורתית. רייקארד האדיש זקוק לזמן על מנת להתאקלם כראוי בקלחת של עלי סמי ין, וזה עוד בטרם החלה העונה. אבל בקבוצות הגדולות של טורקיה, כפי שיעידו לא מעט מאמנים בכירים, זמן הוא לא אופציה. הרושם הראשוני הוא המכריע ולעת עתה הוא לא בדיוק מחמיא למאמן. "רייקארד היה אדיש לעובדה שמדובר במשחק הבכורה, בהזדמנות הראשונה להשאיר חותם, ופשוט ביזבז הזדמנות", טען העיתונאי אחמט צ'אקיר לאחר שגלאטסראיי סיימה ב-1:1 את משחקה הראשון מול טובול הקזחית בסיבוב המוקדמות השני של גביע אופ"א.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully