וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופן של חליפות השחיה

24.7.2009 / 20:02

לפי מנכ"ל התאחדות השחיה הבינלאומית, החליפות שמשפרות את הביצועים ייאסרו לשימוש החל מינואר 2010. השיאים העולמיים יישארו

אם רכשתם מניות של אחת החברות שמייצרות את חליפות השחיה הכל כך פופולאריות, כדאי שתמכרו אותן מהר. ערב פתיחתה של אליפות העולם ברומא, הודיע מנכ"ל התאחדות השחיה הבינלאומית קורנל מרקולסקו, כי חליפות השחיה הנוכחיות ייאסרו לשימוש החל מינואר 2010. המשמעות - השחיינים יחזרו לבגד ים תחתון בעוד שהשחייניות יוכלו ללבוש בגד ים מלא העשוי מחומרי טקסטיל בלבד.

החליפות שלובשים כיום, ושבהן ישתמשו באליפות העולם, עשויות מחומר הנקרא פוליורתן, והן גורמות לגוף לצוץ בצורה לא טבעית, מה שמקל על ההתנגדות ומשפר את הביצועים. ההערכות של אנשי השחייה הן כי החליפות משפרות את הביצועים ב-1 עד 3 שניות (תלוי במשחה).

ב-28 ליולי תתקבל על ידי פינ"א (ההתאחדות הבינלאומית) ההחלטה הסופית בנוגע לנהלים החדשים שייושמו החל מ-2010. בכל מקרה, מרקולסקו אמר כי לא תהיה לפינ"א אפשרות לבטל את שיאי העולם שנשברו עם החליפות החדשניות. ההערכה היא שי יעברו עוד הרבה שנים עד שמישהו מהשחיינים יוכל לשבור שיאים שנקבעים בעזרת הטכנולוגיה החדישה - אולי זה יהיה האתגר של מייקל פלפס.

פלפס, שייאלץ לשחות באליפות עם חליפת ספידו מדגם מיושן יותר מהחליפות ש"מככבות" היום, בירך על ההחלטה של פינ"א ואמר: "אני אוהב את זה, זה יעשה רק טוב לשחיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully