וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל תגידו שזה מזל

אריאל גרייזס

24.7.2009 / 15:06

"עשר של שבוע": למה סוס עבודה כמו מארק בהרלי ראוי ששמו יירשם בהיסטוריה והאם בבוסטון מתפתחת לה "קללת נומאר"?

1. רק בשבוע שעבר דיברנו על הנו-היטר של ג'ונתן סאנצ'ז, שהיה קרוב מאוד להיות פרפקטו, והנה בא הלילה מארק בהרלי ומראה לנו איך באמת עושים את זה, כשהוא זורק את הנו-היטר השני בקריירה שלו והפרפקט גיים הראשון מאז רנדי ג'ונסון לפני 5 שנים. נכון, לא מדובר בפרפקטו הכי מרשים בהיסטוריה – רק שישה סטרייקאאוטס (בניגוד ל-11, למשל, של סאנצ'ז לפני שבועיים) אבל זה בא מול קבוצת התקפה מרשימה כמו טמפה ביי ולזכותו של בהרלי ייאמר שזאת בדיוק הדרך שתמיד אפיינה אותו – סוס עבודה שייתן לך לפחות שבעה אינינגים כל פעם וכמעט תמיד ידאג להשאיר אותך במשחק, גם אם הוא לא עושה את זה באמצעות סטאף מדהים. מהיום, השם של בהרלי רשום ליד שמות מהגדולים בתולדות המשחק – ומגיע לו.

2. אי אפשר בלי להזכיר את התפיסה של דיוויין ווייז באינינג התשיעי, שהצילה את הפרפקטו ומגיע לה אייטם בפני עצמה. בדרך כלל, כשמשדרים ריפליי של נו-היטר נוהגים להראות את האאוט האחרון, אבל במקרה של המשחק הזה אין ספק שמה שייחרת בזכרון זו אותה תפיסה מדהימה, כשאפשר לומר די בודאות שגם ווייז עצמו – שחקן אנונימי לחלוטין עד היום – רשם את עצמו בדפי ההיסטוריה. וגם זאת סיבה לאהוב בייסבול.

3. בשבועות האחרונים נהיה מאוד אופנתי לרדת על המטס, וגם אנחנו לא חסכנו את שבטנו מהם, ומסיבה טובה. מקבוצה שהיתה מועמדת לפלייאוף קיבלנו כזאת שפשוט לא דומה לקבוצת בייסבול, וכבר מתחילה להיות קרובה יותר לוושינגטון שמתחתיה מאשר לפילי שבראש הבית. אי אפשר להתעלם מהפציעות שגבו מחיר כבד מהמטס – כמעט כל שחקן משמעותי בקבוצה למעט דיוויד רייט מבלה שבועות ארוכים ב-DL – אבל אי אפשר גם שלא להיעלב מהדרך שבה המטס משחקים בייסבול – בלי טיפת חדווה, עם טעויות הגנתיות נוראיות וכשהם מזכירים באופן כללי קבוצת תיכונים יותר מאשר קבוצה במייג'ורס.

4. אז מה הבעיה של המטס? ובכן, יש הרבה, אבל העיקרית לדעתי היא שבקווינס מאמינים שהם כמו היאנקיז. בגלל שהם נמצאים בניו יורק, מופעל על המטס לחץ כל שנה להתמודד על האליפות, אפילו אם אין להם את הכלים לעשות זאת – כי אחרת, הם לא יהיו מסוגלים להתמודד על תשומת הלב מול הקבוצה מהברונקס. ולכן, בכל אוף-סיזן, המטס רצים לשוק החופשי להחתים איזה פרי אייג'נט בפרופיל גבוה (בלטראן, קיי-רוד) או להביא אחד בטרייד בשביל המיטב של החווה שלהם (סנטנה), כשמה שהם באמת צריכים לעשות הוא להכריז על עונת בניה אמיתית, לשמור את הכסף בבית ולתת לשחקנים הצעירים שלהם להתפתח בלי לחץ של "ניצחון עכשיו". למעשה, זה אפילו לא יהיה רעיון רע למכור את אחד מהשמות הגדולים שלהם (מישהו אמר דיוויד רייט?) ולהתחיל לחשוב על העתיד, כי היום הם לא הולכים לשום מקום.

5. ורק כדי להדגיש את הצרות של המטס – מהצד השני של השכונה היאנקיז רצים לניצחון שביעי ברציפות ומתחילים לפתוח פער משמעותי על שאר הבית. כי מה לעשות, היאנקיז תמיד יהיו היאנקיז.

יוסטון, יש לנו התעוררות

6. ה-NL מרכז היה כל השנה הבית הכי צפוף בליגה, אבל לאחרונה הוא נהיה עוד יותר צפוף כשיוסטון החליטה שגם לה בא להשתתף במירוץ ומפה לשם היא רק משחק וחצי מאחורי סט. לואיס שבראשות הבית. ליוסטון יש היסטוריה של ריצות בחצי השני אבל מאז 2005 (אז נעצרה רק על ידי הווייט סוקס בוורלד סיירייס) היא לא ראתה פלייאוף, ועם אוסוולט ורודריגז בתחילת הרוטציה וקרלוס לי, לאנס ברקמן, מיגל טחאדה והאנטר פנס בליינאפ – אין סיבה לחשוב שהיא לא תוכל להתמודד עליו גם השנה.

7. מתחילת השנה נראה שהקרב על הסיי יאנג ב-AL הוא מירוץ דו ראשי בין זאק גריינקי לרוי האלידיי (שעוד עשוי בכלל למצוא את עצמו ב-NL עד סוף השבוע), אבל אל תזלזלו בפליקס הרננדז, שאחרי שלוש שנים סוף סוף עומד בציפיות ממנו ומושך את סיאטל, שתאמינו או לא, היא כרגע הקבוצה עם ה-ERA הטוב בליגה.

8. אחרי שלוש שנים של ניסיונות, הסתיימה תקופתו של חוליו לוגו בבוסטון והוא נמכר לסט לואיס, כשהסוקס מקווים שג'ד לאורי וניק גרין יוכלו למלא את העמדה בצורה טובה. מוזר איך הקבוצה עם הניהול אולי הכי טוב בליגה מתקשה למצוא שורטסטופ נורמלי, כשכל אחד כזה שהיא מחתימה מאז עזיבתו של נומאר גריסיופרה הופך בין לילה מסינדרלה ללכלוכית. האם מתפתחת לה קללת הנומאר בבוסטון?

9. והמצחיק (או עצוב, אם אתה אוהד בוסטון) שלבוסטון היה בעצם בידיים את מי שהוא אולי השורטסטופ הכי טוב בליגה, הנלי רמירז, רק שהיא נתנה אותו בטרייד לפלורידה בשביל ג'וש בקט ומייק לואל. אני לא חושב שמישהו בבוסטון מצטער על הטרייד הזה – בכל זאת, בקט חתום יותר מכל שחקן אחר על האליפות של 2007, אבל קשה שלא לתהות האם בבוסטון עדיין היו עושים את הטרייד אם היו יודעים מה באמת רמירז שווה.

10. בטח גם אתם חשבתם ש:

• אבל למה לעזאזל שאיזה מועדון יירצה את חוליו לוגו?

• האם הפיליז הם עכשיו הקבוצה הטובה בליגה?

• ולחשוב שהם גם מסוגלים להשיג את רוי האלאדיי, אם ירצו

• מסתבר שלא רק בארץ, הנשיא מתקשר לשחקן מנצח

• אבל באמת, קרדינלס, חוליו לוגו?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully