וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הקבוצה חזרה חמש שנים אחורה"

דור בלך

23.7.2009 / 15:00

הבוס לא אומר מילה ולא מגיע למשחקים, החברים הישנים כבר רחוקים מהספינה הטובעת ואת החברים החדשים שהצטרפו קשה לזהות. מכבי נתניה 2009/10, ככה נראה בית נטוש

לפני שנה בדיוק, ערב המשחק מול צ'רנו מורה במוקדמות גביע אופ"א, הזמין דניאל יאמר את כל מכבי נתניה – מלותר מתיאוס וחברתו לילי, דרך כל השחקנים והצוות המקצועי ועד לאפסנאי ואשת המשק - לארוחת פאר בה הזכיר להם שוב שהם כמו הילדים שלו, הבטיח בונוסים ושאר פינוקים, והשרה אווירה של אושר ועושר. היום, כבר יותר משבוע לאחר המפגש הראשון בליגה האירופאית מול סליימה וונדררס, שחקני נתניה עדיין לא שמעו את קולו של יאמר, שלא טרח להפסיק את חופשתו באיביזה כדי להגיע למשחק, וגם הערב לא אמור להיות בבלומפילד. לאחר המשחק הוציא דובר המועדון הודעה עם מילות עידוד מהבוס, כשחלק מהשחקנים מפקפקים בעובדה שאכן הדברים יצאו מפיו.
למעשה, מאז סיום העונה ועד עכשיו דניאל יאמר לא שוחח ולו פעם אחת עם השחקנים שלו, ולא טרח לעדכן אותם בסיבה לקיצוץ האדיר בתקציב הקבוצה. "מקצצים פה בהכל, העונה תהיה קבוצה שלא היינו רגילים לראות בנתניה בשנים האחרונות. אתה מרגיש את זה בדברים הקטנים, כמו בגדולים, הקבוצה חזרה חמש שנים אחורה, וההרגשה היא כמו לפני 40 שנה מבחינת התנאים". הפעם היחידה שהנהלת נתניה טרחה לדבר עם השחקנים הייתה באסיפה שכינסה, בה נכח המנכ"ל קובי בלדב שאמר לשחקנים: "אנחנו קבוצה צעירה, אבל למרות הכל נפתיע את כולם. כמו תמיד, יהיו לכם את כל התנאים, בין אם זה בצד הרפואי או המנהלתי".

מרחץ טורקי

אלא שהתנאים עד כה רחוקים מלרצות את השחקנים. אם בשנה שעברה יצאו למחנה אימונים יוקרתי על גבול אוסטריה-שוויץ, בתנאים הגבוהים ביותר, ושיחקו מול ורדר ברמן, השנה הסתפקו בריזורט מפוקפק בטורקיה, כשאחת מיריבות האימון הטורקיות הבריזה ולא טרחה אפילו לעדכן מראש.

גם כשחזרו לארץ, לא שבעו השחקנים נחת. אם התרגלו בנתניה לתת התנאים בקופסא, הרי שהמגרש עובר שזרוע קיץ, וכל יתר המגרשים באיזור תפוסים עקב המכביה. בנתניה הדרימו עד לשכונת עמישב בפ"ת כדי להתאמן במגרשה של מכבי המקומית מליגה ב'. בנתניה ניסו לפייס את השחקנים בכך שהדשא והמלתחות שם עדיפים על אלה שבקופסא, אך לאחר שהשחקנים ערכו מסאז'ים על הדשא ופינטזו על המקלחות האיכותיות, התברר שהן נמצאות במרחק נסיעה. "לא היה לנו איפה להתלבש", מתאר שחקן בקבוצה את מה שאירע שם. "נסענו כמה עשרות מטרים לשם עם הרכב. אתה מתאר לך מה זה כשמאמן אומר לך שאין חדר הלבשה ואתה מתפשט ליד החברים שלך? אתה שחקן בליגת העל ומרגיש כאלו אתה נמצא במחנה אימון של קבוצה מליגה ב'. קבל תיקון, זה היה מגרש של קבוצה מליגה ב'".

אלא שלא רק התנאים הקשים מפריעים לנתנייתים, גם האווירה בקבוצה עכורה לאחר נטישת מרבית כוכבי הקבוצה. האוטובוס משדה התעופה באנטליה למחנה האימונים בהרי הטאורוס, הזכיר קצת טיול פנוים פנויות ללא נשים. חלק משחקני מכבי נתניה העידו כי כלל לא זיהו חלק מחבריהם. בניגוד לעונה שעברה, אז היו לירן שטראובר ודדי בן דיין אחראים על האווירה, הפעם כמעט כל השחקנים שתקו. כדי להפר את השתיקה המביכה, לקח איש המשק גבי בובליל את המיקרופון והחל לשיר לשחקנים: "בין הרים ובין סלעים נוסעת מכבי נתניה, ובסוף העונה נפתח בקבוק שמפניה". האירוע הזה גרם לשחקנים לגחך והפיג קצת את המתח, אבל כולם ידעו שמה שהיה כאן בעונה שעברה הולך ונעלם.

געגוע קוסטה-ריקני

למרות העובדה שהדרך להרכב סלולה עבור שחקניה הצעירים של הקבוצה, אלה לא רואים בכך יתרון. "בלי זרים ושחקנים ותיקים יותר לא נוכל להצליח העונה", אמר שחקן בקבוצה. "אין לנו מספיק ניסיון בקבוצה, השחקנים הצעירים צריכים שחקנים כמו שטראובר שידריכו אותם. יש הרגשה שהעונה אין לנו מי שיתמוך בנו. שחקנים כמו שטראובר ומרין היו נכנסים לחדר ההלבשה וברגע כל הבעיות היו נפתרות. הם היו משרים אוירה של רוגע, שיש שחקנים ותיקים ומנוסים גם בנבחרות שאפשר לסמוך עליהם. היום שחקן בן 19 מרגיש מספיק ותיק כדי להנהיג".

"מעבר לצד המקצועי, גם חברתית זה קשה", מעיד שחקן בקבוצה. "זה אנשים ששיחקו יחד כמה שנים, והפכו לחברים קרובים בחלקם, וביום אחד הם נעלמו. האווירה מאוד לא טובה. חסרים הצחוקים שעשה שכטר, השיחות של שטראובר והרוגע של מרין. עד שכבר נשאר לנו מישהו ותיק ומנוסה כמו רביד גזל, גם אותו רצו לזרוק בהתחלה. הייתה תחושה מאוד לא טובה. כשאתה רואה שככה מתייחסים לשחקן בית שגדל במועדון, אתה מבין שאף אחד לא חסין ואתה יכול להיות הבא בתור, גם אם לא במודע, בטח שזה משפיע".

מה שכן הרוויחו בנתניה מהקיצוץ, הוא נתי עזריה. שחקנים בקבוצה מספרים כי עזריה, לפחות עד כה, הוא כמו גרסא משופרת של מתיאוס. האימונים אותם אימונים, רק שהיחס לשחקנים הרבה יותר חם ואבהי. "נתי העביר את האימונים לבד כשמתיאוס היה בחו"ל, אז הוא ממשיך להעביר את אותם אימונים בדיוק", סיפר שחקן בקבוצה. עזריה עצמו סיפר לא פעם כי מה שלמד בעונה אחת ממתיאוס, לא למד שנים רבות בבתי הספר לאימון, והשחקנים בקבוצה מסכימים. "הוא לקח ממנו הרבה, הדגשים נותרו אותם דגשים, אבל ההבדל הוא אחד: נתי לוקח דברים אישית, יותר קרוב לשחקנים, אומר מילה טובה ורעה. מתיאוס בחיים לא היה אומר לי או לחברים שלי מילה טובה. כשצריך הוא היה צועק. נתי רגיש איתנו, מפרגן".

תקווה אירופית

העונה שעברה נפתחה בשמפניות עם שיק אירופאי והוד ופאר, אך החלום האירופאי נגמר כבר בסיבוב הראשון עם גול מחצי המגרש. אולי הפעם, כשהתנאים קשים ואת פירות הים מסעודת קבלת הפנים למתיאוס החליף פלאפל חתוכה ליד המגרש בעמישב, יצליחו נתניה סוף סוף לעבור סיבוב בליגה האירופאית. אז גם יזכו לתיקון סמלי כשישובו לטורקיה למשחק נגד גלאטסריי. האווירה באוטבוס שם, לפחות בדרך למשחק, תהיה שמחה הרבה יותר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully