וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הכדורגל הקזחי השתפר, חיפה צריכה להיזהר"

23.7.2009 / 10:29

הקשר הקזחי מרק גורמן, שמכיר היטב את אקטובה, מתריע את הירוקים. אלישע לוי מתלבט בנוגע למערך ההתקפי

במכבי חיפה עדיין לא הספיקו לחגוג את העלייה לשלב הבא, וכבר מחר (שישי) יחלו ההכנות לקראת המשחק בסיבוב השלישי של מוקדמות הצ'מפיונס מול אקטובה הקזחית. חיפה תחזור היום לישראל וכבר מחר תתחיל את ההכנות, כשיניב קטן יצטרף לאימוני הקבוצה. הצוות הרפואי יפקח על קטן אבל בכל מקרה הוא צפוי לפתוח במשחק הקרוב.

מלבד הצמד של בלו והשער של ארבייטמן, במועדון גילו שביעות רצון גם מהמגן פיטר מסיללה, שעושה רושם כי הוא חוזר לעצמו מאז שגילה יכולת טובה בגביע הקונפדרציות. למרות זאת, במועדון שוקלים כעת האם לשלוח את השחקן בתחילת העונה לניתוח בקע אותו הוא זקוק לעבור. המלצת הצוות הרפואי היא שמסיללה זקוק לניתוח והוא יכול להמשיך לשחק למרות הפציעה, אולם דחייה ארוכה עלולה לגרום לבסוף להחמרת הפציעה. לחיפה אין מגן שמאלי טבעי אחר ברמה גבוהה ולכן היא תצטרף, במקרה כזה, להחתים מגן אחר.

בחיפה סיפרו כי אלישע לוי כעס אתמול על הכרטיס הצהוב שספג ג'ון קולמה וזאת אחת הסיבות שבגללה החליף אותו. "זאת הייתה עבירה שטותית", אמרו בחיפה. "עדיף היה לספוג שער מאשר לאבד אופציות בחלק האחורי במשחקים קריטיים". למרות הצמד של בלו ומספר ההזדמנויות הרב שאליו הגיע החלוץ הגיאורגי ולדימיר דבאלישווילי, ניכר היה ששיתוף הפעולה בניהם לא צלח, מה גם שמדובר היה ביריבה מהדרג הנמוך. בפני לוי עומדת כעת התלבטות לא קלה, שכן אם יחליט לעלות עם חלוץ אחד מול הקזחים, מעניין לראות יהיה על מי יוותר. נראה כי בסופו של דבר בלו ימשיך לשחק בעמדה אחורית לחלוץ או שיוסט לאחד האגפים. אתמול אמרו במועדון על כך: "בלו עשה לאלישע כאב ראש חיובי".

קשר הפועל פתח תקוה, מרק גורמן, מכיר מקרוב את היריבה הקזחית. גורמן, יליד קזחסטן, מכיר היטב את הליגה המקומית, משום שגדל במועדון קאירט, שקבוצת הבוגרים שלו ירדה לפני מספר שנים לליגה השניה. "לפי כל התחזיות, גם העונה אקטובה תזכה בתואר. זאת קבוצה טובה וכדי למכבי חיפה להיזהר", אמר גורמן בעקבות ההעפלה של חיפה לשלב הבא.

"לא ראיתי הרבה משחקים בליגה הקזחית", ממשיך הקשר, "אבל אני יכול לומר שלמרות שהרמה שם לא יותר גבוהה מישראל, הכדורגל שם במגמת עלייה וכדאי לקחת אותם ברצינות. הסיבה לכך היא בעיקר הכסף הגדול שזורם לליגה, בזכות הנפט והגז ושאר המחצבים הטבעיים במדינה".

"בעונה שעברה אקטובה זכתה באליפות בקושי, אבל העונה הם במקום הראשון והיא נחשב לקבוצה הכי טובה בקזחסטן. לא מעט שחקנים מגיעים מאקטובה לנבחרת הלאומית. אני יכול לומר שהכדורגל הקזחי השתפר מאוד בחמש השנים האחרונות, התחילו להביא שחקנים ממדינות זרות. המאמן טיכונוב שהגיע מספרטק מוסקבה הוא מאמן מצוין שדוגל בהחתמת שחקנים עם ניסיון".

אקטובה הקזחית ניצחה אתמול (רביעי) 0:2 את FH האיסלנדית (0:6 בסיכום שני המשחקים). את השערים לזכותה כבשו סמאט סמאקוב ומוראט טלשב, שכבש גם במשחק הראשון. בעונה שעברה זכו הקזחים באליפות בזכות הפרש שערים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully