וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אגייאר: ”ירושלים היא עתיד העולם”

דור בלך

21.7.2009 / 17:16

איש העסקים חשף את משנתו הרוחנית והוסיף: ”מקווה שבית"ר לא תשחק בשבת”. קורנפיין: ”מרגיש כמו אב טרי”. ברוכיאן מונה לקפטן

מגד גוזני

צילום וידאו: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: רן צימט

הדיון בעניינה של בית"ר ירושלים בהתאחדות הסתיים הבוקר (שלישי) על הצד הטוב ביותר עבור הקבוצה, שנמנעה מפירוק וככל הנראה תפתח את העונה כרגיל, לאחר שהבטיחה לעמוד בהתחייבויותיה הכספיות. בית"ר ירושלים מתכוונת להעמיד תקציב של 35 מיליון שקלים בעזרת התמיכה הכספית של איש העסקים גומא אגייאר, כשאל עמדת המאמן חוזר יצחק שום, אשר הוצג במסיבת עיתונאים בה נטלו חלק גם עוזרו הטרי דוד אמסלם, היו"ר איציק קורנפיין, גומא אגייאר וראש העיר ניר ברקת.

חשיבות התרומה של אגייאר היא מכרעת בפתרון שהגה איציק קורנפיין. בית"ר תישאר בידיים של גאידמק, וכך תימנע הבעיה שבהעברת הבעלות תחת עיקולים - נתון שהפריע להעביר את הקבוצה לידיו של איציק קורנפיין. מי שישלים את החור התקציבי של בית"ר יהיה אגייאר, שישמש כמשקיע העיקרי, כשבהמשך ינסו במועדון להשתחרר מהבעלות של גאידמק.

בבית"ר בודקים אפשרות שבמקום בעלות על הקבוצה, אגייאר יקבל את הזכויות הכלכליות על כרטיסי השחקן, ובדקו וגילו שהמהלך אכן אפשרי. על כן ייתכן וזה מה שיעשו כדי להפוך את הקבוצה ללא רווחית מבחינת הנושים. אגייאר התייחס גם לכך ואמר: "זו אופציה שעלתה, אנחנו עדיין בודקים הכל. שום דבר עדיין איננו סופי, כך שאני לא יכול לדעת אם הדברים אכן יסתדרו כך, אבל אני בהחלט אופטימי".

קורנפיין: "מעכשיו מתעסקים רק בכדורגל"

"אני נרגש מאוד, ואני לא אחד שמתרגש", אמר היו"ר קורנפיין בפתיחת דבריו. "אני מרגיש כמו אב טרי, עברנו הרבה רגעים קשים בחודשים האחרונים, היינו כבר על סף ייאוש, אבל המטרה שלשמה כל כך הרבה אנשים עבדו הושלמה. אני רוצה להודות לארקדי גאידמק, שלמרות קשיים אישיים תמך בכל המהלכים, היה לו חשוב לראות את בית"ר עוברת לידיים חדשות וטובות יותר. אני מקווה שמר אגייאר ימשיך את אותה דרך שגאידמק התחיל, כשהמטרה היא להסב נחת לאוהדים. מאות אלפי אנשים אוהדים את הקבוצה הזאת, והיום רבים חשים הקלה".

"תודה גם לראש העיריה ניר ברקת, כל תושבי ירושלים צריכים להיות אסירי תודה למר ברקת. גם בעונה הזאת בית"ר תהיה עם אחד התקציבים הגדולים בליגה, כמו שראויה הקבוצה הזאת והעיר הזאת". לגבי עוזר המאמן החדש, דוד אמסלם, אמר קורנפיין: "חשוב לנו שסמלים של הקבוצה הזאת יהיו חלק מהמועדון, ושיהוו בסיס בריא לעתיד".

"אני יכול להבטיח שאף אחד לא יכול לעקל את הכספים שגומא השקיע", הודיע קורנפיין. "יש גורמים שמערימים קשיים, אבל נעזרנו בייעוץ משפטי מהדרגה הראשונה. כל עוד הכסף מיועד לניהול השוטף של הקבוצה, אי אפשר לגעת בו".

קורנפיין גם התייחס לסרט הקפטן, אותו נטש דוד אמסלם: "אבירם ברוכיאן, אם אכן יישאר, יהיה קפטן הקבוצה. בהתנהלות שלו מולנו הוא הוכיח מנהיגות, והוא ראוי לתפקיד הזה".

"החל ממחר לא מתעסקים במונחים משפטיים, אלא רק בכדורגל", סיכם קורנפיין, "אני קורא מפה לאוהדי הקבוצה: עוד מעט יגיע הזמן להראות את התמיכה שלכם, וזה אומר לקנות מנויים, לעודד ולתמוך. יהיה לנו קשה להעמיד את התקציב האידיאלי, ונצטרך עזרה מכל מי שהקבוצה יקרה ללבו".

שום: "לתקציב אין משמעות"

המאמן החדש, יצחק שום: "מזמן לא שמעתם אותי, כי בשנה האחרונה כמעט שלא דיברתי. חיכיתי לרגע הזה, לחזור לירושלים ולאוהדים הנפלאים שלה. ההנאה שלנו תהיה ההנאה שניתן לכם. אנחנו בסך הכל רוצים לכבוש שער אחד יותר מהיריבה. לתקציב אין כל כך משמעות, אבל לשחקנים ולאווירה יש חשיבות, ואני מקווה שנצליח לגייס את כל זה כדי להעמיד קבוצה מועמדת לאליפות".

"כבר לפני חודש שוחחתי עם קורנפיין, והתרגשתי מהאפשרות להנהיג את הקבוצה הזאת", המשיך שום. "הכסף חשוב במקום שאתה לא רוצה להיות. במקום שאתה רוצה להיות, הכסף לא חשוב. גם איציק וגם אני היינו שלמים עם זה שדוד יעבור לשבת לצדי".

שום סיפר לוואלה! ספורט ש"רק מחר אני אעביר את האימון הראשון, אבל אני יודע שהמטרות הן להיות כמה שיותר גבוה". על האפשרות שבכל זאת הקבוצה לא תתבסס על שחקנים צעירים, כפי שחשבו תחילה, אמר: "ייתכן שהשילוב הזה ייפגע. אני לא חושב במובנים כאלה. לי חשוב שיהיה כדורגל טוב וקבוצה טובה".

דוד אמסלם, שפורש מכדורגל אחרי קריירה ארוכה ועובר לעמדת עוזר המאמן: "זו הגשמת חלום בשבילי. זה יום שמח עבור הקהל הגדול שלנו, אתם יכולים להיות גאים. שום ואני נעשה את הכל כדי שבית"ר תמשיך להיות קבוצת צמרת".

אגייאר: "אני לא הבעלים, אהיה המשקיע היחידי"

"היום זהו יום נהדר עבורי, עבור העיר ירושלים הספורט והעתיד של הקבוצה", אמר אגייאר. "אני רוצה להודות לראש העיר, לאיציק קורנפיין ולכל מי שעזר להשלים את העסקה. אני מצטער שהועלו מסרים מוטעים במהלך הדרך, אבל התקדמנו והשלמנו את העניין. יש לנו אסטרטגיה להמשך הדרך. טיפלנו בכל הדברים הקשורים מחוץ למגרש, ועכשיו נתחיל לבנות את הקבוצה על כר הדשא. זה כבר לא התפקיד שלי".

גומא אגייאר סיפר לוואלה! ספורט כי בכוונתו להיות המשקיע היחיד: "נכון לעכשיו, מבחינה חוקית אינני יכול להיות הבעלים, אבל אהיה המשקיע היחידי. כפי שזה נראה כרגע, נשקיע כנראה ארבעה מיליון דולר, אך הסכום לא מדויק ועדיין עובדים על זה. מה שחשוב זה שנוכל להעמיד קבוצה טובה על המגרש וזה בשלב הראשון. זה יותר חשוב מלהיות הבעלים בפועל".

"אני מקווה שהעזרה שהענקתי לבית"ר תקדם את עתיד ירושלים ועתיד המדינה, כי זה בעצם מקרין על עתיד העולם. זה כמו שאתה זורק אבן למים וזה עושה גלים - אפקט הפרפר. קיום הקבוצה מאפשר לילדים לשחק ולהשתתף בטורניר המכביה".

כשנשאל גומא אגייאר, חובש כיפה ודתי באמונתו, אם הקבוצה תמשיך לשחק בשבת, חייך איש העסקים: "זאת השאלה הראשונה? ראו, דברים לא משתנים ביום אחד. אני מקווה שמתישהו ההתאחדות תפסיק להפלות חלק מהציבור, שתתחיל לשמור על חוקי ההלכה ותאפשר גם לציבור הדתי לראות את המשחקים".

אגייאר הוסיף: "הייתי מעורב בפעילויות שונות ובתרומות רבות בעיר במשך שנים, למרות שעד עכשיו זה לא עניין אתכם, אבל זה לא שהופעתי משום מקום ופתאום נהייתי אוהד בית"ר. אני לא יודע אם אהיה הבעלים, ולא יודע מה המשמעות של זה".

"אני רוצה להגיד תודה לארקדי גאידמק שהשקיע בבית"ר ירושלים מזמנו וממרצו וממיטב כספו, ועבד מאוד קשה לגרום לבית"ר להצליח", אמר ראש העיר ברקת. "אני רוצה להודות לו על הצורה בה העביר בסופו של דבר את הקבוצה לאדם הבא שצריך להגיד לו תודה, וזה איציק קורנפיין".

"יצא לי ללוות את איציק מאחורי הקלעים והוא גילה מנהיגות, הרבה מאוד אחריות ומוכנות לקדם את האינטרס של הקבוצה מעל הכל. הוא עמד בלחצים ובלא מעט במבחנים ועשה זאת בצורה מצוינת. צריך להודות לו על כך שהוא לקח את האחריות הזו על הכתפיים. הבנאדם השלישי שראוי להערכה הוא גומא אגייאר, שבא לסייע לסמל של בית"ר. הוא התחייב לסייע ובמהלך הימים האחרונים חתם על נכונותו לעזור ולקדם את אחד הסמלים החשובים של העיר. המועדון נכנס לשלב הבא במועד מאוחר, אך בצורה מאורגנת. אני מאמין שהקבוצה מוכנה לשנה הבאה, כולנו יודעים מה הפוטנציאל שלה ורוצים לראות את הקבוצה ממששת את הפוטנציאל שלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully