וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר ירושלים לא הולכת לפירוק, יצחק שום יאמנה

דור בלך

21.7.2009 / 11:45

בתום הפגישה בהתאחדות הוחלט כי הקבוצה תפתח את העונה כרגיל. קורנפיין: "יכולתי לפתוח דף חדש נקי מחובות, אבל העדפתי להימנע ממכה חזקה". יצחק שום יאמן, התקציב: כ-35 מיליון שקל

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: נעם אשל

יושבים שעות, מחכים שמשיח יבוא

הדיון בעניינה של בית"ר ירושלים הסתיים הבוקר (שלישי), בסיומו הגיעו הצדדים להבנות כי הקבוצה לא תלך לפירוק. על אף שלא ניתן יהיה להעביר את הקבוצה מידיו של ארקדי גאידמק, וזאת בעקבות העיקולים הכספיים שעדיין עומדים נגדו, בקבוצה עדיין מקווים שאיש העסקים גומא אגייאר יתרום סכום שיספיק לכסות את הפער בין הכנסות הקבוצה לבין התקציב המיועד שלה (כארבעה מיליון דולר).

חשיבות התרומה של אגייאר תהיה כנראה מכרעת בפתרון שהגה איציק קורנפיין. ככל הנראה, בית"ר תישאר בידיים של גאידמק, וכך תימנע הבעיה שבהעברת הבעלות תחת עיקולים - נתון שהפריע להעביר את הקבוצה לידיו של איציק קורנפיין. מי שישלים את החור התקציבי של בית"ר יהיה אגייאר, שישמש או יותר נכון אמור לשמש כספונסר.

כזכור, בית"ר חיכתה לארבעה מיליון דולר מארקדי גאידמק כדי לעמוד בתקציב המקוצץ, סכום שלא ניתן היה להעברה בגלל בעיותיו המשפטיות של גאידמק. הפתרון המסתמן משאיר את המצב הקיים כמו שהוא, כשאת האוויר - 4 מיליון דולר - אמור להעביר אגייאר. איציק קורנפיין אמר בתום הדיון: "המצב המשפטי של בית"ר סבוך מאוד, אבל הגענו להבנות, ואנחנו מקווים כי בימים הקרובים נצליח להעביר את התקציב של כ-35 מיליון שקל. אם נצליח לעשות זאת, תהיה לנו קבוצה חזקה, עם התקציב מהגבוהים בליגה.

"יכולנו ללכת לבית המשפט ולפתוח בהליך שישאיר את בית"ר נקייה מחובות ולצאת להתחלה חדשה", הסביר קורנפיין את השיקולים שלו, "אבל העדפתי שלא לעשות את זה כדי שלא נספוג מכה חזקה מדי ושהאוהדים יוכלו להמשיך ליהנות ממנה. לדעתי זו דרך טובה יותר".

"כרגע המצב נראה חיובי"

ארקדי גאידמק עדיין לא קיבל את ההודעה על ההחלטות. כזכור, גאידמק רצה להעביר את הבעלות על הקבוצה, אבל כל עוד העיקולים נגדו עומדים על הפרק, הוא לא יוכל לעשות זאת. בנוסף, יש לזכור כי למרות ההבטחות, אגייאר עדיין לא העביר את הכסף.

מנגד, במישור המקצועי, היום נודע כי מאמן הקבוצה יהיה יצחק שום ועוזרו יהיה הקפטן לשעבר דוד אמסלם. לשום, כידוע, היה חוזה לעונה הבאה, ואם בית"ר היתה רוצה להביא מאמן אחר במקומו, היא היתה צריכה להוציא כסף נוסף שאין לה.

"אני לא יכול להתחייב על אילו שחקנים ספציפית יישארו, אבל המתווה יישאר זהה לזה שיש עכשיו", הבטיח היו"ר, "התרומה של גומא אגייאר תהווה פקטור משמעותי. אני מאמין שבימים הקרובים בית"ר תפתח סוף סוך את הכנותיה האמיתיות לליגה, כמו כל יתר הקבוצות. עד עכשיו נלחמנו במישור המשפטי, עכשיו נתחיל להתכונן במישור המקצועי. עוד אי אפשר להגיד שהעניין סגור, אבל כרגע המצב נראה חיובי, ועוד כמה ימים נדע הכל. אחרי שנוכל לברך על המוגמר, אני מקווה שנוכל להודות לבקרה ולהתאחדות שבאו לקראתנו".

עדכון ראשון: 9:22
עדכון אחרון: 11:45

בהתאחדות מזהירים משאננות

במהלך הפגישה הודיע קורנפיין לאנשי ההתאחדות ובקרת התקציבים כי הוא מאמין שבזמן שנותר לו - עד יום שלישי הבא - הוא יוכל להעמיד תקציב גם ללא פנייה לבית המשפט ושאין בכוונתו לפתוח בהליך פירוק. בהתאחדות הבהירו לו כי אם עד יום שלישי לא הוא לא יצליח להעמיד תקציב - העונש יהיה הורדה לליגה א'.

קורנפיין לא פירט בפניהם כיצד יעמיד את התקציב ומה יהיה גובהו, אך אמר להם שעל אף שהוא יודע שיש מכשולים רבים בדרך, אך הוא יצליח להעמיד את הערבונות. בהתאחדות הזהירו אותו מפני שאננות וציינו כי הם מקווים כי אכן אלה פני המצב. עכשיו, כאמור, בבית"ר מקווים כי אגייאר אכן יעמוד בהבטחותיו ויעביר את הסכום המדובר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully