וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזמן נגד בית"ר

דור בלך

20.7.2009 / 19:00

האופטימיות בבית"ר התחלפה בפסימיות: המכשולים רבים והזמן דוחק. בקשה להקפאת הליכים מתחילה להיראות בלתי נמנעת

בשעות הצהריים עוד נראו חיוכים בבית וגן. ארקדי גאידמק הודיע לאיציק קורנפיין כי הוא מוותר על זכויות ניהול הקבוצה, וגומא אגיאר מצידו שב למשא ומתן נמרץ על השקעה בקבוצה, בין אם כבעלים או כספונסר בשלב ראשוני. אבל לקראת ערב הבינו בבית"ר כי המצב רחוק מלהיות אופטימי, וכי בזמן שנותר הם יתקשו להתעלות על המכשולים שבדרך.

בבית"ר הבינו כי המתינו יותר מדי, וכעת כל מקל בגלגלים מכשיל את העסקה כולה ומקרב את המועדון אל הקץ הבלתי נמנע - פנייה אל בית המשפט. אגיאר דורש מבית"ר מספר התחייבויות שאלה אינם יכולים לעמוד בהן נכון לעכשיו, בין השאר לקבל את הקבוצה לידיו לאחר זמן נקוב, וכן להבטיח כי נושיו של גאידמק יוותרו על עיקול מניות ניהול הקבוצה.

בבית"ר פנו אל היועץ המשפטי של ההתאחדות, עורך הדין משה אביבי, וביקשו לקבוע עמו פגישה דחופה למחר בבוקר כדי להבין כיצד ניתן לעקוף את עניין הנושים ולהעביר את הקבוצה לידיו של אגיאר או של קבוצת ניהול. "אולי הם יחשפו בפניי דברים שאני לא יודע, אבל על פי מה שידוע לי עד כה אין דרך לעקוף את העניין", סיפר אביבי לוואלה! ספורט.

כזכור, גאידמק חייב לחברת "קיטאל" ולאיש העסקים ההונג-קונגי בלרם צ'ינארי כ-90 מיליון שקלים ומסרב לשלם את הסכום, כשאלה מחזיקים בעיקול כנגד כל נכסיו בישראל, בכללם בית"ר ירושלים. במידה ושני הגורמים יסכימו לוותר על העיקול המוטל על בית"ר, עליהם להודיע זאת לבית המשפט המחוזי בת"א, שהטיל את העיקול. "עקרונית, זה עניין שיכול להיפתר ביום, אבל בפועל זה קצת יותר מסובך", מסביר אביבי. הסיבוך נובע מכך שבבית"ר טרם פנו אל שני הגורמים המחזיקים בעיקול וקיבלו את הסכמתם העקרונית לכך, ויתכן כי רק לאתרם ולמצוא את הזמן בו יודיעו לבית המשפט על ויתורם יקח יותר מהזמן הנותר לבית"ר - שבעה ימים.

כזכור ביומיים האחרונים, לפני שאוזל הזמן המועט שעוד נותר לו, מנסה איציק קורנפיין למצוא דרך לפתוח את העונה של בית"ר ירושלים ללא פנייה לבית המשפט. היו"ר ערך גם היום (שני) סבב מרתוני של פגישות והתייעצויות כדי לעקוף את הצורך בפירוק, וימשיך בו מחר, כשהפגישה הראשונה כאמור תהיה עם ההתאחדות לכדורגל.

בבית"ר הפסיקו לבנות על כך שגאידמק יעביר את הסכום הנדרש, כארבעה מיליון דולר, ובודקים אופציות אחרות. בגל"צ פורסם היום כי אגיאר שוב הבטיח כי יתמוך בקבוצה ויספק לה את הפתרון, אך נציגו בישראל, בובי בראון, מדגיש כי העניין עוד רחוק מלהסתיים. "שמעתי את השמועות האחרונות על כך שגומא יעביר את כל הסכום. נכון לעכשיו לפי מה שידוע לי זה לא נכון. עם זאת, הוא בהחלט מעוניין לתרום לקבוצה, אבל זה עדיין לא שם".

בסביבתו של אגיאר יודעים לספר כי העסקה עדיין רחוקה מלהיות חתומה לאחר שבבית"ר לא יכלו להתחייב לו על מספר פרטים אותם הוא דורש, וכי העיקול על מניות הקבוצה מטריד אותו ולכן הוא עדיין לא רואה את האור בקצה המנהרה.

קורנפיין ייפגש עם מספר ספונסרים נוספים וינסה להגיע לסכום הנדרש באמצעותם וכן באמצעות מכירת שחקנים בכירים, ובכך לצמצם את התחייבויות בית"ר לעונה הבאה והפחתת הסכום הנדרש מחד, והכנסת כסף נוסף לקופת המועדון מאידך.

בבית"ר ינסו למכור את אבירם ברוכיאן וברק יצחקי לאירופה בשבוע הקרוב, אם כי לא נראה כי הצעד ייצא לפועל כשעד כה לא התקבלה עדיין אף פנייה רשמית לגבי השניים. המועדון ינסה לשכנע את טוטו תמוז לצאת להיבחן בדן האג, על אף סירובו לעבור מבחנים, וינסו למכור אותו לחו"ל. כמו כן עומדת על הפרק פרידה אפשרית מאריק בנאדו לאחת התל אביביות ותומר בן יוסף למכבי פ"ת.

בבית"ר מאמינים כי יצליחו להפחית על ידי מכירת חלק מהשחקנים את גובה התקציב לסכום הנע סביב ה-25 מיליון שקל, מה שידרוש מבית"ר להשלים עוד כ-5-7 מיליון שקל בלבד. במידה שאגיאר אכן יתרום שני מיליון דולר, זה אמור להספיק כדי שבית"ר תפתח את העונה מבלי לפנות לבית המשפט וללא הפחתת נקודות.

עם זאת, בקבוצה מבינים כי התעוררו מאוחר מדי וכי ייתכן כי לוח הזמנים הצפוף והעמוס עשוי להכשיל כל אופצייה אפשרית והפנייה לבית המשפט הינה בלתי נמנעת. מסמכי בקשת הקפאת ההליכים מוכנים כבר, ובקבוצה שוקלים כעת מה הדד ליין הסופי בו יחליטו כי כלו כל הקיצים ויפנו אל בית המשפט, כשרגע סוף השבוע הקרוב מסומן כתאריך היעד.

בהתאחדות עוקבים אחר המצב

כאמור, הבוקר העביר ארקדי גאידמק מסרים לקורנפיין כי אם ימצא פתרון שימנע פירוק, הוא יוותר על הקבוצה ויעביר אותה לקבוצת הניהול החדשה, שקורנפיין יהיה חלק ממנה. עם זאת, נכון לעכשיו המהלך אינו יכול להתבצע שכן קורנפיין עדיין לא מצא את האיזון שיאפשר לו להעביר את תקציב הקבוצה בבקרה, גם אם אגיאר יעביר כשני מיליון דולרים, והמהלך כאמור דורש מכירת ושחרור מספר שחקנים, כל זאת מבלי להתייחס לעניין העיקולים.

גם בהתאחדות לכדורגל עוקבים בעניין רב אחרי מצב העניינים בבית"ר, וסמנכ"ל ההתאחדות, עורך הדין רותם קמר הבהיר כי "כל עוד העיקולים על ניהול בית"ר בתוקף, ידנו כבולות ואין באפשרותנו לאשר את העברת בית"ר לידיו של איש.
אני יכול להבטיח שנעשה כל שביכולתנו לעזור לבית"ר ירושלים ונבוא לקראתה כמה שאפשר, אבל רק במסגרת חוקי ההתאחדות, ובטח ובטח שחוקי המדינה".

במידה והעיקולים יוסרו, כפי שמעריכים בבית"ר, קמר לא צופה בעיה בהעברת זכויות הניהול לידי איציק קורנפיין ו/או גומא אגיאר. "יש נוהל מסודר להעברת בעלות, אם וכאשר זה יקרה נפעל לפיו אך נשתדל לעשות את הדברים כמה שיותר מהר ובצורה חלקה כדי לעזור לבית"ר. כמובן שבכדי שנאשר את העברת הקבוצה לידיים של מישהו, הוא צריך להוכיח כי יש באמצעותו להחזיק את הקבוצה כלכלית, כשכמובן שהקבוצה גם תצטרך להציג ערבונות ובטוחות לתקציבה בבקרה".

כזכור, לבית"ר נותר עד יום שלישי הבא כדי להעמיד תקציב שיעבור את אישור בקרת התקציבים, או לפנות לבית המשפט בבקשה להקפאת הליכים כדי למנוע את הורדת הקבוצה לליגה א'. היום בסיום האימון הזמין קורנפיין את השחקנים שהסכימו לקיצוץ למשרדו, העביר להם את החוזים החדשים עם הסכומים המעודכנים וביקש מהם להחזיר אותם חתומים מחר.

עדכון ראשון: 13:52

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully