וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר עשויה לקבל ארכה של שבוע להגיש את התקציב

19.7.2009 / 17:08

בהתאחדות רמזו לבית"ר כי סעיף בתקנון יאפשר דחייה נוספת. אם יימצא רוכש, ועדה מיוחדת תאשר את העסקה תוך שעות

בסוף השבוע, טרם יציאתו של איציק קורנפיין למוסקבה, שוחחו גורמים בהתאחדות לכדורגל עם יו"ר בית"ר ירושלים במטרה להבהיר את הצד של ההתאחדות בעניין התהליך שעובר על המועדון. ההתאחדות הבהירה לבית"ר כי במידה וטרם תיכנס להליך של הקפאת הליכים (הערכה: בית"ר תגיש בקשה כזאת לבית המשפט ביום שלישי, א"י) והיא אכן תמצא רוכש, ההתאחדות תכנס ועדה שתדון בזריזות בתהליך הרכישה ותאשר אותו בתוך 24 שעות. הכל במטרה לסייע לקבוצה לעמוד על הרגליים בזמן.

גורם בהתאחדות אמר על כך: "הבטחנו לבית"ר שנעמוד מאחוריה ולכן הבהרנו שנעשה לה הליך מזורז שבו אנו לא נוהגים בדרך כלל. המטרה היא להעביר את הבעלות בתוך שעות ולא בתוך שבועות או חודשים בכדי שהמועדון לא יגיע למצב של פירוק".

בינתיים, בבית"ר ירושלים קיבלו טיפ קטן מאנשי ההתאחדות לכדורגל שיכול להציל את המועדון. המועדון, כידוע, היה אמור להגיש ב-1 ביולי את התקציב לרשות לבקרת התקציבים, אך קיבל ארכה שתסתיים ביום שלישי הקרוב. אולם מתברר כי סעיף בתקנון מאפשר לבית"ר להגיש את התקציב שבעה ימים לאחר המועד הנוכחי. אם אז לא יוגש התקציב במלואו, הקבוצה תרד ליגה.

בהתאחדות סבורים כי הליך הקפאת ההליכים טוב לבית"ר ירושלים משום שאז לא יוכלו הנושים לבוא בדרישות. "בדיוק בגלל זה נוצר הסעיף, שנולד מהתקנון האנגלי, שמאפשר לנו להוריד לקבוצה תשע נקודות", אומר גורם בהתאחדות ומוסיף. "הסעיף הזה בא 'לכפר' על כך שקבוצות מרוויחות מכך שהן נכנסות להליך של חדלות פרעון בכך שהן מוגנת מפני נושים. למעשה, באנו לאותת לקבוצות שאם הן מתכוונות למהר ולהיכנס לחדלות פרעון בכדי להרוויח בצד הכספי, מחכה להן הפתעה לא נעימה בצד המקצועי".

יש לציין כי עד כה לא הניח קורנפיין בקשה רשמית להעברת הזכויות על שולחן הוועדה הממונה לכך. "ההודעה שמסרנו לקורנפיין היא המיטב שההתאחדות לכדורגל יכולה לעשות עבור בית"ר", הסביר גורם אחר בהתאחדות מה הצד שלה בעניין. "מעולם לא כינסנו וועדה שתאשר תוך שעות רכישה של קבצה. הפעם מדובר במקרה יוצא מן הכלל".

יש לציין כי במידה וקורנפיין יגיש בקשה להקפאת הליכים לא בטוח שבית המשפט יאשר אותה. ייתכן מצב שבו יחליט בית המשפט להכניס את הקבוצה להליך של פירוק. ההבדל בין השיטות, הוא שבהליך הקפאת הליכים, תהליך הבראה לכל דבר ועניין, החברה מבקשת את הגנת בית המשפט מנושים. במילים פשוטות, החברה טוענת כי הגיעה למצב מסובך, אך יש לה דרך לצאת ממנו. בית המשפט ידרוש במקרה כזה תוכנית הבראה, שאם תתקבל הוא יאשר את הכניסה להליך. הליך הפירוק הוא הפוך להליך הקפאת ההליכים (הבראה) ובמסגרתו החברה "מתפרקת" – כלומר מוכרת את הנכסים שבידיה וחודלת מלהתקיים.

בהתאחדות לכדורגל מאמינים כי במידה ותוגש בקשה להקפאת הליכים, היא תאושר, כמובן בכפוף לתנאים בחוק: פריסת המחויבויות הכלכליות, ההתחייבויות והזכויות בהתאם לתהליך ההבראה. בהתאחדות הבהירו כי אין לקורנפיין כל הליך אחר לפנות אליו מלבד הקפאת הליכים או פירוק, אם לא ימצא רוכש או מסלול להעברת כסף מארקדי גאידמק. "קורנפיין מנסה בינתיים לעכב את ההחלטה שלנו, אבל כעת יש לו עוד שבוע להגיש את התקציב ואף אחד לא יוכל לבוא בטענות אחר כך", הסבירו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully