וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא בושה לבקש עזרה

עומר דיקמן

19.7.2009 / 12:00

בזמן שקבוצות אחדות ביצעו מספר מהלכים מצוינים, אחרות נשארו במקום. עומר דיקמן החליט לייעץ להן איך להשתפר, ויפה טרייד אחד קודם

קשה לטעון לחוסר אקטיביות בשוק ההעברות הנוכחי. על פניו, השילוב של הדראפט, שוק השחקנים החופשיים, קבוצות קטנות שמחפשות לחסוך כסף וגדולות שרוצות אליפות, העניק לנו חודשיים ראשונים לגמרי לא משעממים בתקופה שהיא בדרך כלל מעט מנומנמת. אלא שכעת, הגיע הזמן להעביר הילוך. בזמן שחלק מהגדולות של הליגה עשו צעדים משמעותיים כדי לנסות ולהשיב את הטבעת האבודה, אחרות נשארו תקועות במקום. ובגלל שאנחנו אנשים רחמניים כאן, בוואלה! ספורט, החלטנו לעזור, ולהציע להם – חינם, על חשבון הברון – את הטריידים שצריכים לקרות. לטובת כולם.

אמארה סטודמאייר לשיקגו, לואל דנג וטיירוס תומאס לפיניקס

למה זה טוב לשיקגו?

כי אמארה הוא בלי שום ספק שחקן הפנים הכי מוכשר שמסתובב בשוק (ועוד בחתיכת מחיר מבצע), ושיקגו מחפשת אחד כזה כבר שנתיים. רק המחשבה על הפיק'נ'רול בין רוז לאמארה תגרום לאוהדי השוורים לרייר כל הדרך לחודש יוני, ובניגוד לפיניקס, לשיקגו יש גבוה משלים קשוח ומצויין בדמות ג'ואקים נואה, שיוכל לחפות על אמארה בהגנה כמו שצריך. מבחינת אגואים, קיים אמנם סיכון לפיצוץ אפשרי בין רוז לאמארה ביום מן הימים, אבל עד אז שיקגו בהחלט יכולה לחלוב מהשילוב הזה הרבה מאד. בתמורה לתענוג הזה זוכה שיקגו להיפטר מהחוזה המעיק של דנג, חוזה שהיא היתה שמחה לשלוח לפיניקס גם בתמורה לנייר הטואלט המשומש של סטיב קר, וטיירוס תומאס זה בסה"כ טים תומאס פלוס 3 אותיות ומינוס 3 נקודות אייקיו.

למה זה טוב לפיניקס?

אז נכון, לואל דנג וטיירוס תומאס זה ממש לא הרבה בתמורה לשחקן בקליבר של אמארה, אבל למרבה הצער עושה רושם שאישיות גבולית + חוזה מקסימום זאת חבילה שדי קשה לשווק, כך שייתכן בהחלט שזה המקסימום שפיניקס תוכל לקבל. סימן השאלה העיקרי כאן הוא לואל דנג שמגיע אחרי שנתיים בהן הוא בעיקר היה פצוע, ובשאר הזמן שיחק כמו גופה. מצד שני, דנג עדיין נמצא בשלב בו הוא יכול לחזור לעצמו ולהפוך לאולסטאר, ומי אם לא סטיב נאש והצוות הרפואי של פיניקס יוכלו לדאוג לכך. דנג ותומאס אולי לא יקחו את פיניקס לאליפות, אבל הם כן ישתלבו מצויין במשחק הריצה של הקבוצה מאריזונה, ישדרגו את ההגנה שלה פלאים, ויוכלו לשמש בתור אבן הפינה לדור הבא של הקבוצה בעידן פוסט נאש.

קירילנקו למיאמי, יודוניס האסלם ומארק בלאונט ליוטה (חוזים נגמרים)

למה זה טוב למיאמי?

ההנחה הרווחת בקרב פרשני הליגה היא שקרלוס בוזר בדרכו למיאמי. ההגיון שלי אומר שדווקא קירילנקו הוא הוא השחקן המתאים לפתוח את פרוייקט "הצילו את הפלאש". אז נכון, בוזר הוא חיית צבע שמסוגלת למשוך דאבל טים ולעשות את החיים של וויד קלים בהרבה, אבל הוא גם יושב בול על המשבצת של מייקל ביזלי, וקשה לראות את שני השחקנים האלה חיים בהרמוניה יחד. בהנחה שמיאמי לא רוצה לוותר על הרוקי המבטיח שלה כ"כ מהר, קירילנקו הוא האופציה הנכונה כאן: הוא יוכל להתאים עצמו הרבה יותר בקלות למשחק של ביזלי בשני צידי המגרש, הוא מספק אופציית אופן קורט משובחת לצידו של וויד, ובהגנה הוא הופך את מיאמי לקבוצת החוטפים הטובה בליגה (לצד וויד וצ'למרס), ומשלים יחד עם ג'רמיין אוניל את המטרייה האווירית המושלמת.

למה זה טוב ליוטה?

כי קירי והחוזה הענק שלו תקועים על עמדה 3 כבר שלוש שנים בלי להניב שום תועלת לאף אחד. לא ברור בדיוק מה עשה קירילנקו לסלואן שכ"כ מתנגד לשחרר אותו ומעדיף לראות אותו קבור בלוקר שלו בסולט לייק סיטי מאשר חופשי ומאושר בקבוצה אחרת, אבל באמת שהגיע הזמן לסיים את הקשר הזה. בתמורה תקבל יוטה את מארק בלאונט, שמלבד היותו חוזה נגמר, מצטיין במיוחד בתור מעצור דלת, וכן את יודוניס האסלם שיוכל להשתלב ברוטציה או לחלופין להישלח הלאה לקבוצה שלישית בתמורה לסמול פורוורד.

אליס ובלינלי/מורו לפילדלפיה, אנדרה מילר לגולדן סטייט (סיין אנד טרייד)

למה זה טוב לפילדלפיה?

מסיבה כלשהי שקשה לי להבין מתעקשת פילדלפיה לוותר על אנדרה מילר ולא להחתים אותו על חוזה חדש. אי לכך רק טבעי יהיה להניח שפילדלפיה תצטרך רכז חדש במקומו של מילר, ובעוד מונטה אליס רחוק מלהיות המועמד הסולידי והבטוח לתפקיד, הוא בהחלט עשוי להתגלות כפגיעה בול. יחד עם איגודאלה ישלים מונטה את אחד מצמדי הגארדים האנרגטיים והאקספלוסיביים בליגה, שמסוגלים גם לנהל משחק וגם לקלוע 30 נקודות בערב נתון בלי יותר מדי מלחמות אגו. תוסיפו לכך את השדרוג ההגנתי שמציע מונטה ותקבלו את הניסוי המעניין של הקיץ. התוספת של בלינלי או מורו תהווה שדרוג חביב למצבת קלעי החוץ של פילי ששוב תיפגע מכך שהרכז שלה וקשת השלוש לא מכירים איש ברעהו.

למה זה טוב לגולדן סטייט?

זה לא סוד שמונטה והווריורס לא מסתדרים כבר תקופה ארוכה. זה התחיל בפציעה וההשעייה של אליס, המשיך בשביתה האיטלקית שהוא ארגן להם, ונגמר באיום לעזוב במידה והווריורס יביאו רכז נוסף בדראפט. עם קו אחורי גדוש וכאוטי כמו זה של הווריורס, לוותר על מונטה הסורר לא נשמע כמו רעיון רע בכלל, במיוחד במידה וסטפן קרי יממש את הציפיות הגבוהות ממנו. אנדרה מילר הוא אולי שחקן מבוגר וסולידי, אבל הוא בדיוק הרכז המנהיג שהווריורס צריכים כדי לעשות סדר בבלאגן (זאת בהנחה שנלי לא יחליט לספסל אותו לטובת רוני טוריאף). מילר מעוניין בחוזה סביר בהחלט של 30 מליון ל-3 שנים ועשוי להסתפק בפחות, מה שהופך אותו לאחלה השקעה לטווח הקצר. הויתור על בלינלי או מורו לא יורגש בתוך פקעת הגארדים של הווריורס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

כריס קיימאן לדאלאס, ג'וש הווארד לקליפרס

למה זה טוב לדאלאס?

אחרי שמרצ'ין גורטאט אולץ להבריז לדאלאס הסתכל מארק קיובן על אריק דאמפיר ופרץ בבכי. עמדת הסנטר היא החוליה החלשה בדאלאס כבר כמה שנים טובות, ומפאת מחסור חמור בסנטרים טובים אני נאלץ לחזור שוב אל הקבוצה היחידה בליגה שמחזיקה בסנטר מיותר ולדרוש את שחרורו של אחד מהם לטובת איחוד כל גרמני. אחרי עונה שבה היה פצוע ל-60 משחקים מהווה קיימאן אופציה רעועה ביותר, אבל במצבם הנוכחי של דאלאס לא נותר להם אלא להמר (מישהו אמר 'דה ז'ה וו'?). דאלאס תוכל להתנחם בכך שגם ג'וש הווארד הוא לא בדיוק שיא היציבות והבריאות, כך שמקסימום הם החליפו צרה אחת באחרת.

למה זה טוב לקליפרס?

דבר ראשון, כי ראבאק, הציוות המגוחך הזה של קיימאן וקמבי חייב להתפרק כבר, אפילו בשביל הקליפרס מדובר בחלמאות מוגזמת שצריך לשים לה סוף ויפה שעה אחת קודם. בתמורה מקבלת הקליפרס שחקן שנכנס בול לעמדת החוליה החלשה שלה – סווינגמן איכותי שיודע לעשות הגנה, כי עם כל הכבוד לת'ורנטון וגורדון, מי שראה את הקליפרס בעונה הקודמת יודע שהציוות של שניהם בחמישייה יחד עם בארון דייויס סיפק הגנה רעועה יותר מזו של קו מז'ינו במלחמת העולם השנייה. הגעתו של הווארד תוכל לעביר את ת'ורנטון לעמדת השחקן השישי המתאימה לו בהרבה, ותכניס מעט איזון בקבוצה הכי פחות מאוזנת בליגה.

קארון באטלר לפורטלנד, גרג אודן וטראוויס אאוטלו לוושינגטון

למה זה טוב לפורטלנד?

לפני שאתם מקללים את אמא שלי יש לי שתי מילים להגיד לכם: סם בואי. ג'נרל מנג'ר, כמו שחקן פוקר טוב, חייב לדעת מתי לפרוש מהיד ולהפסיק לקוות שייפתח לו אס בריבר, גם אם זה אומר שהוא זרק חצי מהכסף שלו לטמיון. הריבר במשל המורכב הזה הינו העונה הנוכחית, ואחריה יש סיכוי טוב מאד שאודן יהיה שווה בערך כמו מארק בלאונט ללא החוזה הנגמר. בשלב הזה סביר להניח שיש עוד איזה כמה מנג'רים בליגה שיסכימו להמר על גרג אודן, ואילו אני קווין פריצ'ארד אני מוצא אחד מהם כמה שיותר מהר, שודד אותו ובורח. קארון באטלר, מיותר לציין, הוא הג'ק פוט האולטימטיבי – סמול פורוורד קלאסי עם קליעה מצויינת מבחוץ, בגיל המתאים, ועם אחד החוזים הכי טובים בליגה (רק 9 מליון לעונה ל-2 העונות הקרובות) הוא השחקן שיהפוך את פורטלנד לקונטנדרית. לא פחות.

למה זה טוב לוושינגטון?

ארני גראנפלד (המנג'ר של הוויזארדס) אמר לא פעם שצריך לקרות משהו מאד מיוחד כדי לוותר על באטלר, ואודן בהחלט עשוי להתגלות בתור המשהו הזה. וושינגטון של עידן פוסט חוזה ארינאס היא קבוצה שתקועה בלימבו, בלי יכולת לאיים באמת על כתר המזרח ועם סגל מספיק טוב כדי להגיע לפלייאוף בחמש השנים הקרובות. הוויזארדס אולי מוותרים כאן על אולסטאר צעיר, אבל אחד שקשה להאמין שיחדש חוזה. אודן הוא בגדר high risk high reward שאמור לקבל הרבה מאד דקות בקו הקדמי הדליל של הוויזארדס (בהנחה כמובן שיבטלו את החוק הטפשי הזה של מגבלת עבירות לשחקן), ולהעניק לוושינגטונאים את התקווה להפוך ביום מן הימים לסן אנטוניו. טראוויס אאוטלו משמש כאן בחזקת ממתיק הגלולה האולטימטיבי שיהפוך את החיים של הוויזארדס לנסבלים קצת יותר ברגע שהם יגלו שבניגוד להנחות קודמות, גילו האמיתי של אודן הוא אכן 153.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully