וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר חוזרת לאופציית ההקפאה

דור בלך

17.7.2009 / 17:34

גאידמק הודיע לקורנפיין כי לא מצא משקיע ונתן את ברכת הדרך לכל מהלך. היו"ר הציע את יצחקי לגנק בתמורה לוויתור החוב עליו

לאחר התקוות שתלו בבית"ר ירושלים בפגישה אליה הוזמן איציק קורנפיין במוסקבה, נחת הבוקר (שישי) היו"ר בארץ, ככל הנראה בידיים ריקות. ארקדי גאידמק הודיע לו כי לא מצא משקיעים וכי אין באפשרותו לתמוך בקבוצה כדי שזו תעמוד בתקציב, ונתן לקורנפיין את ברכת הדרך לעשות כל שניתן כדי להציל את המועדון. המשמעות, אם לא יהיה שינוי של הרגע האחרון (וזו תמיד אופציה בבית"ר): הולכים להקפאת הליכים.

ככל הידוע, גאידמק הציע לקורנפיין להעביר את הערבויות בסך ארבעה מיליון דולרים דרך גורמים מתווכים, אך קורנפיין הודיע לו כי בקרת התקציבים לא תאשר מהלכים מסוג זה. היום אחר הצהרים, יערכו גאידמק וקורנפיין שיחה טלפונית נוספת, מאחר שקורנפיין כבר נחת בארץ. אחרי השיחה הזאת, עשוי קורנפיין לתת תשובה סופית לגבי מצבה של בית"ר, ונכון לעכשיו נראה כי אין מניעה מפנייה לבית המשפט. עדיין נבדקת אפשרות נוספת להעברת כספים לבית"ר, אם כי הסיכויים לכך קלושים.

קורנפיין כבר הכין את כל המסמכים הדרושים כדי לפנות אל בית המשפט בבקשה להקפאת הליכים ומינוי נאמן מטעם המדינה לניהול הקבוצה, אך למרות שהתוכנית המקורית הייתה לפנות אל בית המשפט כבר ביום ראשון, כעת נראה כי קורנפיין ימתין עוד מספר ימים, לאחר שקיבל פניות מגורם המעוניין להשקיע בקבוצה.

שוער העבר הודיע לגאידמק גם על כך, וקיבל את אישורו להעביר את הקבוצה לידיו במידה שהעסקה תבשיל לידי כך, אך לוח הזמנים הצפוף שנותר לקבוצה הביא לכך שהמשא ומתן יהיה מהיר ותמציתי, ואם לא יבשיל בימים הקרובים, יעדיף קורנפיין לפנות אל בית המשפט כדי להימנע ממצב בו בית"ר תרד לליגה א' בעקבות אי יכולתה לעמוד בהתחייבויותיה הכלכליות.

מלמיליאן עדיין בונה על בית"ר?

בינתיים, ממשיכים להתאמן לא פחות מ-38 שחקנים בכל יום בבית וגן, כשהאימונים עובדים במקביל גם על הכושר הגופני וגם על כושר המשחק עקב לוח הזמנים הצפוף, כשבעוד שבועיים כבר תתייצב בית"ר למשחקה הרשמי הראשון בגביע הטוטו מול מכבי נתניה. הקבוצה ככל הנראה לא תצא למחנה אימונים אפילו בארץ, ותנסה לארגן מספר משחקי אימון בשבועיים הקרובים כדי להגיע בכושר מינמלי למשחק הראשון.

שחקני הקבוצה לא מרוצים מההסדר הקיים, והתלוננו על ריבוי השחקנים. "זה מרגיש כמו קייטנת כדורגל ולא כמו אימון בליגת העל", סיפר שחקן בקבוצה. "יש פה חמישה שוערים, זה מטורף. מאז שהייתי בבית הספר היסודי לא עברתי אימונים כאלה". השחקנים ערכו היום לאחר האימון ארוחת פרידה לדריו פרננדז.

בתוך כך, מאמנה הטרי של הפועל אשקלון, אורי מלמיליאן - אחד המועמדים לאימון בית"ר, בעיקר אם תלך לפירוק - הכניס לחוזהו באשקלון סעיף המאפשר לו להשתחרר לבית"ר, אם זו תרצה אותו.

קורנפיין הציע את יצחקי לגנק בתמורה לוויתור על החוב

במקביל, בבלגיה מספרים כי איציק קורנפיין שוחח עם נשיא גנק בימים האחרונים והציע לו לקבל את ברק יצחקי בתמורה לוויתור על החוב לבלגים על סך 600 אלף יורו. כזכור, בית"ר אמורה הייתה להעביר לבלגים תשלום שלישי מתוך ארבעה על סך 300 אלף יורו בראשית החודש אך לא עשתה זאת, ולאחר שהבלגים סירבו להצעה לקבל את ברק יצחקי חזרה, התחייב קורנפיין להעביר את התשלום בשבוע וחצי הקרובים, ואת התשלום הרביעי והאחרון במועדו - תחילת חודש ינואר.

כזכור, בינואר השנה היו אלה הבלגים שהציעו לבית"ר לקלוט את יצחקי בחזרה בתמורה לוויתור על החוב, שעמד אז על 900 אלף יורו, ובבית"ר סירבו. כעת, לבית"ר לא נותר ברירה אלא להעביר את הכסף לאחר שהבלגים איימו בתביעה במוסדות פיפ"א במידה והסכום לא יועבר עד לסוף החודש.


עדכון אחרון: 10:31, 17/07/09
עדכון אחרון: 17:34, 17/07/09

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully