וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרף, תן לכספי להחליט

17.7.2009 / 8:14

אם הפורוורד יחוש שהשתתפותו באליפות אירופה תפריע לגופו לשרוד בהצלחה את העונה הראשונה ב-NBA, למאמן הלאומי מומלץ לוותר לו ולזכור שהעונה הקרובה של כספי חשובה לעתיד הכדורסל הישראלי לא פחות מהמיקום של הנבחרת

אם הייתי בנעליו של צביקה שרף, ספק אם הייתי נוהג אחרת ממנו. שרף הוא מאמן הקבוצה שבמקרה עונה לשם "נבחרת ישראל בכדורסל", ועומרי כספי הוא אחד משלושת השחקנים המובילים שלה, בצוותא עם יותם הלפרין וליאור אליהו. בקיץ שבו תתייצב הנבחרת לאליפות אירופה בפולין בלי שירותיו החיוניים של מאיר טפירו, שרף אינו יכול להרשות לעצמו לוותר על שחקן מוביל נוסף, בייחוד לאור דלילות הכישרון בסגל הישראלי. בהיעדרו של כספי, הסמול פורוורד המוביל בסגל הוא גיא פניני. כל מאמן יעדיף את השחקן של סקרמנטו קינגס על פני זה שסיים את העונה בקרבאנוס הקפריסאית.

אלא ששרף הוא לא רק מאמן הנבחרת הלאומית, הוא גם אדם שחרד באמת ובתמים לעתידו של הענף. שרף הוא אחד מהיוזמים של האקדמיה לכדורסל, ובתקופה האחרונה עשה לילות כימים כדי להוציא לפועל את הפרויקט שאמור לרכז את 20 הנערים המוכשרים בארץ. כדי שהנערים הללו יעזבו את ביתם החם וייצאו לפנימיית כדורסל שבה יבלו את השנים הקרובות, יהיה על שרף לשכנע אותם שביכולתם להגיע רחוק – הכי רחוק שאפשר לדמיין.

ההצלחה של עומרי כספי בסקרמנטו קינגס העונה היא אינטרס מובהק של הכדורסל הישראלי ושל צביקה שרף, לא פחות מהצלחת הנבחרת: היא תאפשר לילדים האלה לחלום, וכפועל יוצא לזרוק עוד 100 פעם באימון, להיכנס עוד פעם לחדר הכושר, לסיים את הספרינט עד הסוף ולא לחפף. ובימים שבהם שולחת ישראל לאליפות אירופה את הנבחרת החלשה בתולדותיה, עם שמות כמו טל קרפלס, יותם שירן ורביב פיטשון – בלי לפגוע באף אחד מהם – דור העתיד שלה זקוק לחלום יותר מאי פעם בעבר.

Rookie Wall

בכל הנוגע לתאריכים, לכספי אין שום תירוץ: ליגת הקיץ בלאס וגאס מסתיימת בתוך מספר ימים, אליפות אירופה מסתיימת ב-20 בספטמבר ורק כעבור עשרה ימים מתחילה עונת ה-NBA. אם ישחק בנבחרת, כספי לא יהיה שחקן ה-NBA הראשון שמייצג את מדינתו בקיץ: פאו גאסול, הידו טורקוגלו, טוני פארקר, דירק נוביצקי ועוד רבים אחרים מקפידים להתייצב לנבחרותיהם כמעט בקביעות. אמת, כולם שחקנים ותיקים ומבוססים שלא עומדים בפני עונת הבכורה בליגה המאתגרת ביותר בעולם, אבל רודי פרננדז, למשל, שיחק במדי ספרד במשחקים האולימפיים בקיץ שעבר והחל מיד לאחר מכן את עונת הרוקי שלו בפורטלנד טרייל בלייזרס. אם הוא יכול, למה לא כספי?

כיוון שאם כספי ישחק בנבחרת ישראל, סביר להניח שהוא ייתקל ב-"Rookie Wall" עוד מוקדם יותר מעמיתיו. זו אותה חומה בלתי נראית שבה נתקל רוקי בערך באמצע העונה הראשונה בליגה. הוא נוטל חלק בהרבה יותר משחקים מאשר במסגרת הקודמת ממנה הגיע – מכללה או קבוצה אירופית – ונודד בלי הפסקה בין בתי מלון, שדות תעופה ומגרשים לא מוכרים. אורח החיים הזה מכריע בשלב מסוים את הגוף או את הנפש.

אחרי עונה מתישה, אימונים אישיים בקבוצות לקראת הדראפט, ליגת קיץ, הכנה לאליפות אירופה ומחנה אימונים בסקרמנטו, כשהכל כרוך בטיסות טרנס-אטלנטיות, הגוף של כספי עלול להישבר. בניגוד לכוכב אירופי מוכח כמו פרננדז, שהגיע לליגה אחרי שדפק לדווייט הווארד דאנק מהדהד בפנים בגמר האולימפי, כספי זקוק לכל דקת מנוחה כדי להיאבק על מקומו בקינגס. יתרה מכך, כספי מעוניין לנחות בסקרמנטו לפני המחנה ולהתכונן אליו באימונים לא רשמיים. זה לא יתאפשר אם כספי ישחק בנבחרת.
לכן, על שרף להודיע בצורה ברורה שיקבל כל החלטה של כספי.

אם הפורוורד הצעיר יחוש שגופו אינו זקוק למנוחה ושיוכל להתאקלם בקינגס גם בלי הנחיתה המוקדמת בסקרמנטו, עליו להתייצב בסגל. אם הוא חושש שלא יעמוד בעומס, שרף צריך לשים בצד את התשוקה העזה שלו לניצחון ואת האמונה נטולת הציניות שלו בערכים, בציונות ובמאבק למען הדגל ולזכור שהעונה הקרובה של כספי חשובה לעתיד הכדורסל הישראלי לא פחות מהמיקום של הנבחרת.

אחרי הכל, גם השלטונות הסינים דיברו על הדגל כשחייבו בכל קיץ את יאו מינג להצטרף לנבחרת. בגיל 28.5, אחרי קריירה שבה לא נח אפילו לשנייה, הוא סובל מפציעה שמאיימת על המשך הקריירה שלו. ככל הידוע, גאווה לאומית עדיין לא הצליחה לרפא קרסול או ברך פצועים, וגם לא הצליחה לשלב אף שחקן בהרכב של קבוצת NBA.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully