וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל תגיד לי זה לא יקרה

כמו כל החלוצים שכשלו במכבי ת"א, גם יובל אבידור מגיע עם פוטנציאל ענק ואופי בעייתי. האם הוא יצליח לשבור את המסורת?

אוקטובר 2005. אחרי פתיחת עונה מאכזבת, בהם הפועל חיפה חילצה נקודה אחת בלבד בשלושה מחזורים, הגיעו האדומים לטדי. במחצית המשחק, כשירושלים הוליכה, החליט מאמן חיפה דאז, רן בן שמעון, להוציא את החלוץ הצעיר יובל אבידור, לו נתן את הקרדיט לראשונה בהרכב הבוגרים בשלושת המשחקים הראשונים. בן שמעון, שלא נרגע מהופעתו של אבידור, החליט להוציא את זעמו על החלוץ, ורגע לפני פתיחת המחצית השנייה צעק עליו לעיני כולם: "הדבר היחיד שמעניין אותך זה רק איך אתה נראה". באותה דקה נדמה היה שאבידור גמר את הסיפור שלו בחיפה לאותה עונה, אבל זה גרם להפך הגמור. עד מהרה הוא הפך לאחד השחקנים המשמעותיים של חיפה, ועד היום החלוץ הצעיר מספר לחבריו כי זה אחד הרגעיים המשמעותיים ביותר בקריירה שלו. עכשיו, עם הגעתו למכבי תל אביב, אבידור עומד בפני עוד כמה רגעים משמעותיים בקריירה, שיכולים לשנות אותה לחלוטין.

עדיין לא בן 23, וכבר העונה הפך אבידור לאחד המלפפונים המסקרנים של הקיץ. החלוץ כבר היה במו"מ מתקדם עם הפועל תל אביב, אך בסופו של דבר הוא הגיע לקרית שלום, היישר לעין הזרקורים, היישר לביצה הרותחת. על אף שהוא סומן בחיפה ככישרון עולה כבר במחלקת הנוער, אף אחד בכרמל לא האמין שיהפוך לשחקן מוביל בליגת העל בגיל כל כך צעיר, אבל בכל עונה מאז השתלבותו בבוגרים אבידור הצליח לעשות שדרוג במשחקו, ועכשיו, שהוא הגיע למכבי, המבחן האמיתי שלו מתחיל. האם אבידור יוכל לעשות שדרוג נוסף ולהפוך לכוכב בצהוב, או שמא ייכנס לסטטיסטיקה הלא מחמיאה של חלוצים שאיבדו הטאץ' עם ההגעה לקרית שלום?

דורה מאמין

למרות שאת צעדיו הראשונים עשה במדי הפועל חיפה בליגת העל בעונת 04/05 כמחליף תחת ניר לוין, השתלבותו האמיתית בקבוצה הבוגרת של האדומים הגיעה בעונה שלאחר מכן, עם חזרתו של בן שמעון למועדון, הפעם בעמדת המאמן. עד אז ניכן אבידור במהירות בלתי רגילה, דבר שמאפיין אותו גם היום, אך גם במשחק מפוזר מדי. הקואץ' החדש מיד הבחין בתסמינים, והחל לקחת את החלוץ כפרויקט וערך עמו שיחות אישיות בהן שם דגש בעיקר על הצד הטקטי. כבר באותה עונה קיבל בן שמעון תמורה על השקעתו, כשהחלוץ הפך לנשק מסוכן (בעיקר מול הגנות איטיות) והפך לגורם מכריע במשחקי הקבוצה. הפריצה האמיתית של אבידור הגיעה שנה לאחר מכן.

את תחילת עונת 06/07 החלוץ דווקא ירצה לשכוח. את מקומו של בן שמעון תפס רפי כהן, שבניגוד לקודמו לא האמין בחלוץ הצעיר. אבידור יובש לא מעט על הספסל, וכשהבין כי הוא לא בתוכניות של המאמן, ביקש לעזוב את קרית חיים ולעבור לקרית שמונה, שם בן שמעון חיכה לו בזרועות פתוחות. עד מהרה הדברים בין אבידור למאמן הגיעו לידי פיצוץ, החלוץ שוחח עם יואב כץ ודרש את שחרורו, אבל הבעלים ביקש מהחלוץ להמתין יממה נוספת. בבוקר למחרת כהן כבר מצא את עצמו בחוץ, כשאת מקומו תפס עוזרו, שלומי דורה, שהכיר היטב את אבידור עוד מהילדים של חיפה. בסיום האימון הראשון של דורה נקרא אבידור לשיחה דחופה. המאמן חסר הניסיון ידע שעומדת לחלוץ הצעה מקרית שמונה, והיה מוכן לעשות הכל על מנת להשאירו במועדון. להפתעת המאמן ואנשי הפועל, אבידור העריך את תמיכתו של דורה והצהיר בפניו: "אם אתה כאן, אז גם אני כאן". מהר מאוד מערכת היחסים בין המאמן לחלוץ הפכה לקרובה מאוד.

לעומת בן שמעון, שעבד עם אבידור על הצד הטקטי, דורה שם דגש בעיקר על בניית הביטחון של החלוץ ושימוש ביכולת הטכנית המצוינת שבה ניחן. "היתרון של יובל הוא בעיקר במהירות הגדולה שלו וביכולת להגיע להרבה מאוד מצבים בתוך הרחבה", קובע דורה. "ההיכרות שלי איתו היא כבר מהילדים, וכבר עם הגעתי לקבוצה ידעתי שאוכל לסמוך עליו. המעבר מבחינתו למכבי תל אביב הוא בהחלט צעד חשוב בקריירה שלו. אין לי שום ספק שיובל יוכל להצליח שם, אבל זה מצריך גם סבלנות מצד הקבוצה. אם הלחץ שהיה בקבוצה בשנים האחרונות ימשיך, יהיה לו קשה מאוד להצליח שם. פיזית יובל חייב להתחזק וגם חייב לשפר את הריכוז ויכולת הסיום מול השער. הוא מקצוען, ואם הוא ישקיע בדברים הללו - הוא בהחלט יוכל להפוך לבורג מרכזי במכבי".

דיין מהלל

התחנה השנייה בקריירה של אבידור הייתה בקרית שמונה. בן שמעון לחץ על איזי שרצקי להחתימו, וההתאקלמות בצפון עברה בצורה די חלקה. אבידור, יש לציין, נתפס בעיני כל מאמניו כדמות חיובית, ובדרך כלל נחשב לטיפוס שקט שלא מתבלט. המאמן ידע להשתמש באבידור בעיקר כקלף הטקטי שלו, ניצל את מהירותו על שחקנים איטיים בהגנות היריב, ואחרי עונה ראשונה מצוינת מבחינה קבוצתית ואישית - אבידור הפך לשחקן מוביל בקרית שמונה.

החיבור הטוב ביותר של אבידור עם מאמן היה דווקא עם מישל דיין, שהגיע בתחילת העונה שעברה לצפון. ההיכרות בין השניים הגיעה שנה לפני כן, כשאבידור כבש במדי הפועל חיפה במשחק ששלח את ירושלים לארצית. בסיום המשחק השתולל יו"ר ירושלים ויקטור יונה בחדר הלבשה, קילל את החלוץ הצעיר וגידף אותו, עד שדווקא דיין התערב והרחיק את היו"ר הזועם. המאמן קרא לאבידור ואמר לו: "אל תתרגש ממנו. כל הכבוד, עשית את מה שמוטל עליך".

הכימיה המצוינת בין דיין לאבידור החלה כבר עם הגעתו של המאמן, שקרא לחלוץ לשיחה בה אמר לו: "אני בונה עליך. אתה צעיר, אבל אתה יכול להנהיג את הקבוצה". גם היום דיין בטוח שאבידור עשה את הצעד הנכון, אבל תולה את הצלחתו של החלוץ במספר דברים. "בכדי שיובל יוכל לשפר את ניצול המצבים שלו מול השער, במכבי חייבים שתהיה להם סבלנות. בתקופתי גם שחקנים בני 17 היו כבר שחקנים מובילים בקבוצות שלהם, כך שהצעד שהוא עשה לא מוקדם מדי. זה ידוע שמכבי הייתה בשנים האחרונות בית קברות לחלוצים, ואם הלחץ ימשיך גם העונה - יהיה מאוד קשה גם ליובל להצליח, למרות שהוא אחד השחקנים הכי אינטליגנטיים ששיחקו תחתיי. אם במכבי רוצים להפיק ממנו את המקסימום ,חייבים לתת לו ביטחון והרבה מאוד סבלנות בכדי שהוא לא יהפוך להיות חלק מהסטטיסטיקה הלא נעימה הזו".

השריף מזהיר

למרות הצלחתו האישית בשנתיים האחרונות בקרית שמונה, לא נחסכה ביקורת מהחלוץ. לא פעם שחקנים במועדון טענו את אותם דברים שבן שמעון צעק לו בחדר ההלבשה לפני הרבה שנים, שלאבידור אכפת יותר מהצלחתו האישית על פני הצלחתו בקבוצה, זאת על אף שהוא לא החמיץ אפילו אימון אחד בשנתיים האחרונות. ביקורת נוספת שנמתחה עליו היא העובדה כי הוא איננו מנהיג. "אם מכבי תיקלע למצבי לחץ, אבידור הוא לא אחד שיוציא את העגלה מהבוץ", קובע בנחרצות חברו לשעבר בקבוצה.

עוד נטען כי ההחמצות של החלוץ, שעדיין מגיעות לעתים תכופות מדי, יוציאו מאיפוס את האוהדים הצהובים הלחוצים, ושהוא יצטרך לגדל עור של פיל על מנת להצליח בקרית שלום. "יובל הוא שחקן מוכשר, בעל מהירות גדולה, קלילות עם הכדור והמון פוטנציאל", אומר אלי כהן, שאימן את השחקן העונה בקרית שמונה. "יחד עם זאת, אם הוא יסתכל על השורה הסטטיסטית של חלוצי מכבי בשנים האחרונות, הוא יברח. אישית הייתי ממליץ לו להמתין ולצבור עוד ניסיון בליגה על מנת שהחוסן הנפשי יהיה מתאים יותר למועדון לחוץ כמו מכבי. יש לו ללא ספק את הנתונים להצליח, והוא גם בחור מאוד חיובי מבחינה חברתית, אבל הוא צריך גם הרבה מאוד מזל כדי להצליח בקבוצה כמו מכבי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully