וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוי: "דבאלישווילי יכול לעשות הכל"

15.7.2009 / 23:09

מאמן מכבי חיפה התמוגג מהחלוץ שכבש צמד ב-0:6 על גלנטורן. מאמן גלנטורן, מקדונלד: "הופתעתי מיכולת ההבקעה של חיפה"

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: נועם אשל

לפתיחה שכזאת נראה שאפילו במכבי חיפה לא ציפו. הקבוצה אמנם פגשה במשחק הראשון במסגרת הסיבוב השני של מוקדמות ליגת האלופות את גלנטורן הצפון אירית, שלא נחשבה ליריבה חזקה במיוחד, אבל חיפה הרשימה עם מחצית שניה מצויינת, בדרך ל-0:6 מרשים. מלבד התוצאה הנאה, שכמעט ומבטיחה סופית את העליה לשלב הבא, מרוצים בחיפה מהזר החדש, וולדימיר דבאלישווילי, שכבר בהופעת הבכורה שלו כבש צמד.

"לא פשוט לנצח משחק ראשון"

מאמן הקבוצה, אלישע לוי החמיא לשני השחקנים החדשים שלו, ואמר: "אפשר היה להתרשם מהאיכויות שלהם. דבאלישווילי יכול לעשות הכל. הוא סקורר. טשיירה בא לא בכושר משחק, אבל רואים שהוא שחקן טוב". לוי המשיך והחמיא גם לשאר שחקניו: "מלבד הזרים היה אפשר ללמוד על הסגל שלנו. לבוא למשחק ראשון זה לא פשוט ועשינו את זה בצורה טובה".

למרות זאת, המאמן החיפאי מסרב לקחת כמובן מאליו את המשחק הגומלין. "אנחנו נסיים כשנעבור את המשחק השני. ברור שיש לנו תוצאה מבטיחה אבל יש עוד משחק אחד. אני מעדיף לתת קרדיט לקבוצה שלנו". על יריבתו אמר לוי: "צריך לכבד את היריב. הרבה קבוצות כולל מכבי חיפה בזמנו התקשו מולם. הגענו מוכנים היום. הם צופפו בהתחלה והיה קשה מאוד, אבל לאחר השער הראשון ראינו מהלכי כדורגל מצוינים שלנו".

לוי ציין גם את עבודת ההכנה שעשתה הקבוצה, שהובילה לניצחון הגדול: "מרגע שהוגרלנו מולם עשינו הכל כדי ללמוד אותם ולא הופתענו. חששנו לפני המשחק, שאננות מסוכנת. זאת הגישה שלנו ואין צורך להתבייש בכך". לגבי האפשרות של שחקנים נוספים שיגיעו לקבוצה, אמר המאמן: "אנחנו לא עושים הרבה שינויים. הבאנו שחקנים שהיינו חייבים. יש לנו הרבה שחקנים צעירים טובים, ואם נצטרך נביא שחקן או שניים".

שלומי ארבייטמן, שהתכבד לכבוש את השער החמישי לקבוצתו, אמר בסיום המשחק: "תקפנו מההתחלה. לא היה קל, אבל לאחר שהבקענו את השער הראשון ידענו שהמשחק ייפתח. החום השפיע עליהם וגם הכושר הגופני שלהם, התייחסנו למשחק הזה בשיא הרצינות, נשחק גם שם". על הופעתו הערב סיכם אבייטמן כשאמר: "עבדתי קשה בקיץ כדי להיכנס להרכב הראשון. אני חושב שיש לי מקום בהרכב, יש לי הרבה מה לתרום, כל שנה יש בחיפה 3-4 חלוצים וכל שנה מתמודדים על מקום בהרכב. אני יודע מה אני שווה, היו לי שיחות עם אלישע וללא ספק אהיה בהרכב".

על חברו החדש לקבוצה, שכבש צמד, אמר ארבייטמן: "דבאלשווילי שחקן מצוין, פתח ברגל ימין ואנחנו רק נהנה מהשחקן הזה". כשנשאל על ההשוואה בינו לבין פאנטיני, אמר השחקן: "פאנטיני שחקן גדול, אבל דבאלשוולי שחקן בסגנון שונה ומקווה שיצליח בכל קבוצה אליה יגיע". ליאור רפאלוב, שכבש את השער הראשון, שפתח את הדלת לחמישה שאחריו, אמר: "חשוב שהתחלנו ברגל ימין. היה חשוב שהקהל יגיע אבל צריך לקחת הכל בפרופורציות". דקל קינן עקץ את שחקני גלנטורן ואמר: "אולי היה איזה בלבול והם בכלל הגיעו למכביה".

"היה קשה לשחקנים שלי מול חיפה"

בגלנטורן אמנם ידעו שהם אנדרדוגים, אבל נראה שהתבוסה השפיעה היטב על מצב הרוח בקבוצה. מאמנם, אלן מקדונלד אמר בסיום: "שיחקנו טוב רק בחצי השעה הראשונה. הופתעתי מיכולת ההבקעה של מכבי חיפה". מקדונלד תלה את האשמה בהפסד דווקא במזג האוויר, ואמר: "היה מאוד קשה לשחקנים שלי לשחק מול השחקנים המקצוענים של חיפה. היו 27 מעלות וזה מאוד השפיע עלינו". על שחקני חיפה אמר מקדונלד: "קטן נתן משחק טוב מאוד, הוא שחקן טכני מצוין והיו עוד שחקנים טובים".

על כך ששחקנים שלו נראו מעשנים אתמול לפני האימון המסכם ענה המאמן בכעס: "כמה שחקנים בישראל מעשנים?" המאמן ביקש להבהיר שעישון הסיגריה היתה לפני האימון ולא במהלכו". למרות זאת, נראה שמקדונלד לא יצא שבור לגמרי מביקורו בארץ הקודש: "האנשים פה מאוד נחמדים וזאת הפעם הרביעית שלי בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully