וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוי: "נשתדל לכפות את צורת המשחק שלנו"

14.7.2009 / 19:54

מאמן מכבי חיפה לא מקל ראש בגלנטורן (ד', 20:50, ע' 10). מאמן גלנטורן: "מקווים שלאוהדי חיפה תהיה סיבה להגיע לגומלין"

יותם רונן

צילום ועריכת וידאו: יותם רונן

ביום רביעי תחל מכבי חיפה באופן רשמי את העונה שלה. אלופת ישראל תארח בסיבוב המוקדמות השני את אלופת צפון-אירלנד גלנטורן (20:50, שידור ישיר בערוץ 10). היום (שלישי) ערכה הקבוצה מסיבת עיתונאים, כאשר קדם לה האימון המסכם. הנקודה המרכזית שעלתה מהאימון היא הכללתו בהרכב של מוחמד גדיר באגף ימין של הקישור, על חשבונו של גוסטבו בוקולי.

כזכור, חיפה חזרה לא מכבר ממחנה האימון שהיא ערכה אליו גם הצטרפו שני הזרים החדשים של הקבוצה, החלוץ ולדימיר דבאלישווילי והבלם ז'ורז'ה טשיירה.

לפני 11 שנים נפגשו שתי היריבות, אז הן שיחקו במוקדמות גביע למחזיקות גביע. במשחק הראשון ניצחה חיפה בצפון אירלנד 0:1 משער של אלון מזרחי, כאשר בגומלין גם גברו הירוקים על גלנטורן 1:2, מצמד שערים בפנדלים של מזרחי. שחקן ההגנה הוותיק אלון חרזי הושוער ניר דוידוביץ' הינם שני שרידים היחידים שפתחו אז בהרכב, יניב קטן עלה באותה עונה לראשונה לקבוצה הבוגרת ונכלל בסגל.

לוי: "עשינו הכול כדי ללמוד את גלנטורן"

למאמן אלישע לוי זו תהיה הפעם הראשונה שהוא מדריך קבוצה באירופה בכלל, ובליגת האלופות בפרט. "המעמד מחייב. אני מקווה שנעשה הכול ונעבור את השלב הראשון. עשינו הכול כדי ללמוד את גלנטורן", אמר לוי בפתיחת מסיבת העיתונאים. "שאננות זה הדבר הכי גרוע לספורטאים. נשתדל לכפות את צורת המשחק שלנו. אנחנו יודעים שצפוי לנו משחק קשה, וכך אנו מתייחסים אליו".

לגבי הכללתו הצפויה של גדיר בהרכב אמר אלישע: "במכבי חיפה גדיר יכול לשחק במשחק הזה ולפתוח את הבא על הספסל. זה לא מוריד מהערך של השחקן שיישב על הספסל. הכוח שלנו זה באפשרות להחליף שחקנים במערך. יכול להיות שנשחק בבית ובחוץ אחרת".

אלישע אף התייחס לגבי הקבוצה באופן כללי: בעונה הקרובה נתבסס על השלד העיקרי שלנו משנה שעברה, התחזקנו נקודתית במקומות שצריך - בלם וחלוץ זרים, כאשר ירו בלו ושי מימון חזרו אלינו. מכבי חיפה תתמודד בכל שנה על תארים". לגבי הזרים אמר: "לא עבר הרבה זמן אבל עשינו הכול כדי לאקלם אותם מה שיותר מהר. אני חושב שנהיה קבוצה יותר טובה ביחוד בהתקפה. אם נצטרך עוד שחקן או שניים אז נביא".

הקפטן יניב קטן שגם נכח במסיבת העיתונאים אמר: "אנחנו לוקחים את המשחק הזה ברצינות רבה ולא מקלים ראש לרגע ביריבה. נשתדל לעשות את המקסימום. אני מקווה שמחר בערב נשמח כולנו ביחד. כרגע אנחנו פחות מתעסקים בתוצאה. פחות צריך להתייחס למה שאומרים מסביב. זה משחק לא קל בכלל. נצטרך לתת את המקסימום, כי אחרת יהיו לנו חיים מאוד קשים.

הרכב משוער, מכבי חיפה: ניר דוידוביץ', אייל משומר, דקל קינן, ז'ורז'ה טשיירה, פיטר מסיללה, בירם כיאל, ג'ון קולמה, מוחמד גדיר, ליאור רפאלוב, יניב קטן, ולדימיר דבאלישווילי.

הכוכב הראשי של גלנטורן יצא להפסקת סיגריה

גלנטורן כבר מוכנה לקראת המשחק החשוב מבחינתה מול מכבי חיפה, והערב (שלישי) גם היא ערכה את מסיבת העיתונאים שלה, בה הצהירה כי היא לא ממש מוותרת על המשחק. מאמן הקבוצה, אלן מקדונלד, נשמע דווקא בטוח בשחקנים שלו, ואמר: "אני חושב שיש למכבי חיפה הצלחה באירופה. חיפה פייבוריטית מחר וקיבלנו הגרלה קשה. חיפה זו קבוצה שהצליחה באירופה. המטרה שלנו היא שתהיה לאוהדים סיבה לבוא לגומלין בבלפסט".

כוכב גלנטורן הוא גארי המילטון, שחקן בלקבורן לשעבר שאיחר למסיבת העיתונאים. בהמשך הוא הסביר כי הוא יצא לעשן. אחר כך הוא כבר התייחס ברצינות למשחק, ואמר: "אנחנו רוצים לשחק כדורגל קבוצתי. חיפה ניצחה את מנצ'סטר יונייטד ועשתה חיים קשים לליברפול. אנחנו קבוצה חצי מקצוענית. בחיפה יש כסף גדול ואנחנו קבוצה קטנה".

על המשחק הקודם בין שתי הקבוצות, אמר: "ההבדלים הם שחיפה השתפרה וגלנטורן נשארה אותו דבר. ראיתי DVD של חיפה וזיהיתי כמה שחקנים מסוכנים, שאחד מהם זה בוקולי. אני לא יודע בוודאות אם בוקולי משחק מחר, אבל הוא שחקן טוב. אם נוציא פה תוצאה טובה, אולי שם, מי יודע, נוכל לעבור. היו לנו רק עשרה אימונים אבל יש לנו שחקנים צעירים ששיחקו בנבחרת הצעירה, עקבנו אחרי ליגת האלופות בעבר, לא יהיה קל, נקווה להוציא תוצאה טובה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully