וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עירק חוגגת, על חשבון פלסטין

14.7.2009 / 13:15

העירקים הביסו 0:4 את פלסטין, במשחק הראשון שהתקיים בבגדד אחרי 6.5 שנים: "אנו מביעים את אהבתנו לכדורגל"

לאחר שש שנים וחצי ארוכות שבהן לא הורשתה לארח משחקי כדורגל בשטחה, אתמול (שני) הביסה נבחרת עירק בכדורגל את נבחרת פלסטין בתוצאה 0:4 במשחק ידידות שנערך בבירה בגדד. זהו המשחק השני בין שתי הנבחרות שנערך תוך ארבעה ימים, לאחר שביום שישי ניצחה אלופת אסיה את פלסטין בתוצאה 0:3 במשחק שנערך בעיר ארביל, בירת החבל הכורדי.

את השער הראשון לזכות העירקים כבש הוואר מולא מוחמד בדקה ה-28. כראר ג'אסם העלה את התוצאה ל-0:3 בדקה ה-57 ואילו עלא עבד א-זהרה כבש את השלישי בנגיחה בדקה ה-72. אל המשחק ההיסטורי הגיעו כ-70 אלף צופים נרגשים שלא הפסיקו לעודד את נבחרתם המצוינת.

אלא שהתנהלות המשחק היה החלק המשני. מאמן הנבחרת הלאומית נאזם שאכר, ששכל את אחיו אתמול בבוקר, לא ויתר על המשחק ההיסטורי: "אחי מת בשעה 12, קברנו אותו, ומבית הקברות הגעתי ישירות למגרש משום שהמשחק הוא משימה לאומית. אנחנו מביעים בכך את אהבתנו למולדת ולכדורגל". שחקן הנבחרת פריד מג'יד התקשה להסתיר את התרגשותו: "זהו משחק היסטורי. קשה לי לתאר כיצד אני מרגיש. אני במגרש וסביבי עשרות אלפי אוהדים עירקים".

עירק לא הורשתה לקיים משחקים בשטחה מאז שנכבשה על ידי ארה"ב בשנת 2003. לקראת המשחקים נגד נבחרת פלסטין נקטה ממשלת עירק בכל אמצעי הביטחון על מנת להבטיח כי הם יעברו יעבור בשקט ובסדר. מסביב לאצטדיון התפרשו מאות מכוניות משוריינות ושוטרים ששמרו על הסדר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully