וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלישע לוי: "חייבים לפתוח בצורה אגרסיבית"

13.7.2009 / 23:55

מכבי חיפה מתכוננת לגלנטורן, המאמן ביקש הכרעה מוקדמת. גדיר, רפאלוב, קטן ודבאלישווילי בתמונת ההרכב

שחקנה של מכבי חיפה בעונה החולפת, ליאו קרופניק חתם הערב (שני) בקבוצת ניו יורק רד בול, מליגת ה-MLS. קרופניק בן ה-29 שהה בארצות הברית ונבחן בקבוצה בימים האחרונים, ועתה נראה שהמאמץ השתלם. "עקבנו אחרי התקדמותו של קרופניק במשך זמן מה", אמר מנהל הקבוצה ג'ף אגוס, "ואנחנו חושבים שהוא יוסיף לנו עומק באופן מיידי, וניסיון בחלק ההגנתי".

במכבי חיפה כבר לא בטוחים בנוגע לעמידה במדיניות התקציב הכלכלי שהכתיב הבעלים, יעקב שחר. גורמים במועדון טענו ביום ראשון כי הקבוצה לא תצליח כנראה לקצץ עשרה מיליון שקל מתקציב העונה שעברה, זאת למרות ההצהרות של הבעלים במסיבת העיתונאים הרשמית שהתקיימה לפני מספר שבועות בחיפה.

חיפה החליטה לשחרר במהלך חלון ההעברות שישה שחקנים: מדובר בישראלים רוני גפני, עומרי אפק וליאוניד קרופניק ובשחקנים הזרים ת'מבינקוסי פנטאני, ווסט אנדרסון ואוסיי רנספורד. במקום הזרים צירפה חיפה את החלוץ הגיאורגי ולדימיר דבאלישווילי, את הבלם ז'ורז'ה טשיירה ואת החלוץ ירו בלו, שעלותם כמעט זהה לזרים ששוחררו. בסך הכל, חיפה חסכה עד כה כשלושה מיליון שקל בתקציב השחקנים.

מדיניות נוספת שהשפיעה על ההפחתה בתקציב קשורה לקיצוץ רוחבי בשכר השחקנים. בקטגוריה הזאת לא נכללים בינתיים השחקנים ששוחררו וכן הקשר בירם כיאל, שלא יקצץ בשכרו ושחקני הנוער שישתכרו משכורות חייל (כולל אייל גולסה). בסך הכל, בחיפה מעריכים שיוכלו לחסוך לא יותר משלושה מיליון שקל כתוצאה מהקיצוץ בשכר השחקנים. יש לציין כי בשלב זה עדיין לא התקבלה החלטה סופית האם לקצץ בהוצאות מנהלה. לגבי מחלקת הנוער, שחר החליט התקציב יישאר ואולי אף יגדל. גורם בחיפה אישר כי: "נכון להיום המועדון עדיין לא הצליח לקצץ משמעותית בתקציב, מה גם שאנו עשויים לצרף עוד מספר שחקני רכש".

יש לציין כי החיסכון מהקיצוץ בשכר השחקנים עשוי להיות קטן יותר, משום שבמועדון מצפים שהקיצוץ הממוצע בשכרם ינוע סביב 20 אחוז, אולם חלק מהשחקנים מתכוונים להגיע לפשרה בעניין. ההערכה היא כי בסופו של דבר, לאחר צירופם של שחקנים נוספים ולאחר סיום המשא ומתן עם השחקנים הישראלים והזרים (קולמה, מסיללה) ובנוסף קיצוץ של כשני מיליון שקלים בהוצאות מנהלה וכלליות והוצאות פרסום, יעמוד סך התקציב על כ-37-38 מיליון שקלים. זאת, כאמור, למרות הקיצוץ הרוחבי שעורך המועדון.

התקווה היחידה לעמוד במטרה זו, היא שהקבוצה תעפיל לשלבים מאוחרים באירופה (ליגת האלופות או הליגה האירופית) וכך תוכל מכבי חיפה ליישר את התקציב עם המטרות של שחר.

חיפה התאמנה הערב (שני) למשחק מול גלנטורן כשהמאמן אלישע לוי ערך שינוי אחד בהרכב המסתמן, והוא הצבתו של מוחמד גדיר על חשבונו של גוסטבו בוקולי. כצפוי, דבלשווילי תורגל לצידו של יניב קטן, כשרפאלוב וגדיר תורגלו באגפים. יחד עם זאת, רק מחר יוודע ההרכב הסופי, כשברור שלוי עדיין לא החליט באופן סופי על ההרכב. לאחר האימון אמרו שחקנים בקבוצה כי מצב הדשא באיצטדיון לא היה משביע רצון, אך עד המשחק הצוות הלוגיסטי של מכבי חיפה ימשיך לעבוד על שיפורו, והמשטח יהיה ראוי.

אלישע לוי אמר לשחקנים במהלך האימון: "חייבים להתחיל את המשחק אגרסיבי וללחוץ עליהם. בבית חייבים לחפש הכרעה מוקדמת, כמובן שעדיף להימנע מלספוג שער חוץ. יש לזה משמעות כבדה במפעלים האלה".

בחיפה מצפים שרוב האיצטדיון יהיה מלא, ולפחות 9,000 אלפים צופים אמורים להגיע. עד כה הבטיחו כ-7,000 אלפים אוהדים את מקומם למשחק, וזה כולל את 3,000 אלפים המנויים של הקבוצה. מחר (שלישי) בערב תקיים חיפה מסיבת עיתונאים לקראת המשחק מול גלנטורן (רביעי, 20:50) בקריית אליעזר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully