וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורנפיין: "גאידמק אמר לי שמצא רוכש"

דור בלך

13.7.2009 / 13:11

יו"ר בית"ר, איציק קורנפיין, שוחח עם הבעלים, שהודיע לו כי מצא קונה שייקח את כל התחייבויות המועדון, וימנע הקפאת הליכים. "אני לא יודע מי המיועד"

מגד גוזני

צילום וידאו: גדעון צטנר, עריכת וידאו: רן צימט

יו"ר בית"ר ירושלים, איציק קורנפיין, קיים היום (שני) מסיבת עיתונאים בה הסביר את מצבה של מחזיקת הגביע, זאת אחרי שהבוקר פנה המועדון להתאחדות לכדורגל והודיע לה כי אין באפשרותו למצוא מוצא כלכלי למצבו, מלבד הליכה לפירוק. לדבריו של קורנפיין, הוא שוחח עם הבעלים ארקדי גאידמק, שאמר לו כי מצא רוכש לקבוצה, שאמור לקחת על עצמו את חובותיה והתחייבויותיה הכלכליות, ולמנוע ממנה הליכה לפירוק.

"ארקדי התקשר אליי היום בתשע וחצי בבוקר ואמר שאתמול בלילה הוא כנראה מצא רוכש פוטנציאלי לקבוצה", אמר קורנפיין, "הוא ביקש שנאפשר לו עד סוף השבוע למצות את העניין הזה. הוא אמר לי: 'מצאתי בנאדם והעסקה 99.99 אחוז סגורה'. אני רוצה לסייג את הדברים ולומר שאני לא יודע מי הרוכש. לפני כשבוע, בשיחה שלי עם גאידמק, הוא הקצה לנו ארבעה מיליון דולר וביקש שנביא את הקבוצה לתקציב מקוצץ בהשוואה לעשרות מיליוני השקלים שהוא השקיע פה כל שנה".

"המטרה היא לעשות סדר בבלאגן ויש הרבה בלאגן", אמר קורנפיין בפתח מסיבת העיתונאים. "זה לא סוד שהמצב בבית"ר לאחרונה, מאז עזיבתו של ארקדי גאידמק את הארץ, נמצאת בערפל. הייתי אצלו ברוסיה לפני חודשיים על מנת לשפוך אור על הסיטואציה, והוא הבהיר שבמצב הדברים הנוכחי, בגלל מצבו הבריאותי והתסבוכות המשפטיות שלו הוא לא מתכוון להמשיך לתמוך בבית"ר, ונתן לי ייפוי כוח למצוא משקיע חילופי לקבוצה. בית"ר חשובה לגאידמק, והוא רצה שהקבוצה תמשיך להתקיים".

"במהלך החודשיים ניסינו בכל דרך אפשרית למצוא מישהו שייכנס לנעליים שלו. לא אחד שיקנה את קבוצה ממנו, אלא שפשוט יבוא ויעמוד בפני ההתחייבויות של המועדון. לצערי, למרות מאמצים גדולים, לא הצלחנו למצוא רוכש, ויכול להיות שאפילו עשינו צחוק מעצמנו בחלק מהמקרים, אבל העדפנו למצות כל סיכוי וכל אפשרות שהמועדון המפואר הזה ימשיך להתקיים".

"בארבעת הימים האחרונים היה לנו קשה להשיג את ארקדי, הוא לא מרגיש טוב ונמצא בבית החולים, המכתב האחרון שקיבלנו ממנו היה אתמול בערב, מעורך דינו, בו נאמר שהוא לא יכול להמשיך לתמוך בקבוצה, והוא מסמיך אותי כיו"ר למצות כל הליך כדי שהקבוצה תוכל להתנהל. במצב הדברים הזה, הדרך היחידה שלנו לתפעל את בית"ר הייתה פנייה לבית משפט בבקשה לעזרה, על מנת שנוכל להתחיל בהליך של הבראה ולפתוח את העונה, אומנם במינוס 9 נקודות, אבל לצאת לאיזושהי דרך שאולי בעתיד תהיה אפילו עדיפה. זה מה שעשינו באמצעות עורכי הדין של הקבוצה, וזה התהליך שהיינו אמורים להתחיל הבוקר, ואז הגיעה תפנית בעלילה".

לאחר מכן פנה קורנפיין לאוהדים. "גם במקרה שהיינו פונים לבית משפט, לא היינו מגיעים למצב של פירוק. בית"ר תשחק בכל מקרה בליגת העל בשנה הבאה. במקרה של הקפאה נתחיל את העונה במינוס של תשע נקודות, אבל אי אפשר לפרק מועדון כמו בית"ר, את המהות של המועדון הזה ואת הקהל שלו. בית"ר תמשיך להתקיים בכל תרחיש בליגת העל וחשוב מאוד להדגיש את זה. יש לנו קצת בעיה עם השחקנים הזרים בנוגע לקיצוץ, נצטרך למצוא לזה פתרון, כי בתקציב של ארבעה מיליון דולר לא יהיה להם מקום".

"סוגיית המאמן בוערת, אולי החשובה ביותר אחרי מציאת המימון. כשיגיע הרגע נצטרך למצוא פתרון, אם היינו הולכים לתקציב המקוצץ שגאידמק הבטיח, היה לנו כבר מאמן, ואם היינו הולכים לתהליך פירוק גם היה מאמן, וכנראה לא אותו אחד. נמתין עוד מספר ימים".

"כל דבר עדיף מללכת לפירוק"

"התחושות האישיות שלי הן בהחלט לא קלות", המשיך קורנפיין בעיצומה של מסיבת העיתונאים. "מוטל פה על הכף גורל של מועדון שיקר לי אישית ולעוד למאות אלפי אוהדים ברחבי הארץ, אין ספק שהמעמסה היא כבדה. הדברים ידעו עליות ומורדות במהלך החודשים האחרונים, זו הסיבה שאני עדיין מסייג את הדברים שלי ולא יכול עדיין להיות אופטימי, השתדלתי לנטרל את הרגשות שלי, כי אם אתה נסחף, קשה מאוד לתפקד בעסק מורכב כזה".

"כל דבר עדיף מללכת לפירוק, מצב ההתחייבויות של בית"ר לשנה הבאה הוא גרוע מאוד, השנה הזו היא קריטית, אבל אחריה לא נהיה חייבים כסף לאנשים. אם נעבור את השנה הזו ונצליח לשרוד, נצא לדרך חדשה ללא חובות. התנאי כלפי הרוכש הפוטנציאלי הוא שההשקעה שלו תהיה באותו סדר גודל שארדקי היה אמור להשקיע לאחר הקיצוץ".

"אין לנו זמן להגיע לסחבת מיותרת. הדברים קצרים מאוד מבחינת לוח זמנים על מנת לאשר את תקציב הקבוצה, אנחנו כבר עברנו את הקו האדום שלנו, אבל גאידמק השקיע שלוש שנים וחצי מזמנו ממרצו ממיטב כספו, ומן הראוי שניתן לו את הימים האלה שהוא ביקש עד סוף השבוע".

"אני יכול להכות על חטא שלא ידענו להתנהל עם גאידמק, כי לא היינו אמורים להגיע למצב הזה בשום פנים ואופן עם בנאדם שהשקיע קרוב ל-400 מיליון שקל בקבוצה. לא צריך לברוח מאחריות, יש גם אחריות שלו, אבל גם שלנו כמועדון. אני מודע לבעייתיות, אנחנו לוקחים פה סיכון, אבל זה לא קריטי ולא יכול לפגוע בבית"ר מבחינת הכנות או סנקציות של ההתאחדות, כי עדיין יש לנו מרווח של זמן לעשות את הדברים גם בתחילת השבוע הבא".

אם לא יימצא רוכש, המועדון יבקש הקפאת הליכים

היום הדרמטי בבית"ר נפתח בידיעה כי בית"ר מבקשת הקפאת הליכים כדי להימנע מנושים. לאחר כשבוע של נתק עם ארקדי גאידמק, וכשהאימונים כבר נפתחו אמש (ראשון), בבית"ר הודיעו להתאחדות על רצונם להקפיא הליכים. לאחר הודעתו של גאידמק, בבית"ר ינסו עד סוף השבוע לעביר את המועדון לידיו של בעלים חדש. במידה שבית"ר לא תצליח לבצע את המהלך, היא תפנה לבית המשפט, באמצעות נציגו של גאידמק בישראל, עו"ד ישראל שלו, שעשוי להגיע עם הקבוצה לבית המשפט ולחתום על הבקשה לפתיחת ההליכים. אם הפנייה לבית המשפט תתעכב מכל סיבה שהיא, ועד לסוף אוגוסט הקבוצה לא תצליח להעמיד תקציב מינימלי בסך 15 מיליון שקלים לכיסוי התחייבויות המועדון, הרי שדינה של בית"ר הוא ירידה לליגה א'.

במקרה שכזה, איציק קורנפיין יבקש מבית המשפט למנות את עורכי הדין יעקב אמסטר וגיל הירשמן, המתמחים בכינוס נכסים, לנאמנים מטעם בית המשפט. בית המשפט עשוי להתחשב בבקשתו של קורנפיין ולאשר לשניים לנהל את הקבוצה מטעמם, כשאז קורנפיין אמור להמשיך לצידם במועדון, אך לא מן הנמנע כי בית המשפט יסרב לבקשה. כזכור, רק לפני פחות מעשור עבר המועדון תהליך של פירוק, ועל אף שהיה תחת בעלים אחרים, בית המשפט יכול לראות בעין לא יפה את העובדה כי אותו גוף מגיע למצב ניהולי מחפיר בפעם השנייה בזמן כל כך קצר, ולהתעלם מבקשותיו עקב הניהול הלא תקין של המועדו לאורך השנים.

במחזיקת הגביע יודעים כי זמנם הולך ואוזל, בהתאחדות הבטיחו לבוא לקראתם ולאפשר להם לאחר עם הגשת התקציב לבקרה, כשגורם בכיר מאוד בהתאחדות סיפר: "אם ארקדי ישים את הכסף נכופף את החוקים בשבילם, אבל אנחנו לא רואים את זה קורה". ההערכה במסדרונות בית וגן היא שכבר עד סוף השבוע הבא תתקיים הפנייה לבית המשפט, ובתוך פחות מחודש ימונה נאמן מטעם בית המשפט. איציק קורנפיין יבקש להמשיך בתפקידו לצד הנאמן, אך אין לדעת האם בית המשפט יאשר זאת. בכל מקרה קורנפיין ינסה לארגן קבוצת רוכשים חיצונית שתקח את הקבוצה מהמפרק, אבל לא תהיה לו עדיפות אל מול קבוצות אחרות, כשהיותו חלק מההנהלה שהביאה לפירוק הקבוצה הנוכחית אף עשויה לעמוד לחובתו בהחלטת המפרק.

מבחינת השחקנים, שכאמור פתחו את האימונים אתמול, מדובר בסיום דרכם של מרבית הבכירים במועדון. המפרק שימונה ימכור אותם למרבה במחיר, ללא קשר לשווים המוערך בשוק, על מנת לכסות את חובות המועדון לנושיו. השחקנים שלא ימצאו קבוצה לא יקבלו את כל שכרם אלא רק חלק יחסי ממנו. מעבר לבכירים ולזרים, בבית"ר עלולים לאבד גם חלק משחקניהם הצעירים כמו אבי ריקן וקובי מויאל שמבוקשים בקבוצות אחרות בליגת העל. למויאל, אגב, עדיין אין חוזה בקבוצה ורק כרטיס השחקן שלו שייך לה, אך המפרק יוכל להציע לו חוזה בהתאם ליכולותיה של בית"ר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully