וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אווירה של גרנד סלאם"

אחרי הניצחון על יוז'ני, סלע התקשה להירגע מהאווירה והקהל. אייל רן: "עליתי עם שני מטוסי F16 למגרש". רם: "הכל עלינו"

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: איתי חסיד

קשה לחשוב על סופרלטיבים חדשים בכל הנוגע לצירופים "דודי סלע" ו-"גביע דייויס". הילד הקטן-גדול הזה, שמצליח לסחוב על עצמו מדינה שלמה על הגב פעם אחר פעם, נתקל הערב (שישי) במצב מנטאלי מעט שונה. הפעם, סלע עלה למשטח ביד אליהו כשהוא יודע שהראל לוי השיג ניצחון 1:3 ענק על איגור אנדרייב, ניצחון שהעמיד את נבחרת הכחול-לבן ביתרון מוקדם ומפתיע. במידה מסוימת, הניצחון של לוי עשוי היה לשים עוד יותר לחץ על סלע, אלא שגם אם כך היה - לא ראו את זה במשחקו של המחבט הראשון של ישראל, שהציג תצוגת תכלית נוספת בדרך ל-6:3, 1:6, 0:6, 5:7 גדול על מיכאל יוז'ני, ו-0:2 לנבחרת אחרי יום המשחקים הראשון של רבע גמר גביע דייויס.

"זו הרגשה מדהימה, אני לא יכול להסביר את זה. אחרי שהראל ניצח הייתי לחוץ. אני שמח שאנחנו מובילים 0:2, אבל זה לא גמור", אמר בסיום סלע הנרגש, שממש כמו הראל לוי, התקשה להישאר אדיש בפני הקהל המדהים שמילא הערב את היכל נוקיה. "הקהל הזה הוא מספר אחת בעולם, בעזרתו קיבלתי אנרגיות. עם הקהל הזה, אני בטוח שאנדי ויוני ינצחו מחר. זה המשחק הכי חשוב בהיסטוריה של הטניס".

"יוז'ני הוא שחקן טוב מאוד. בהתחלה הוא שיחק יותר טוב, אבל הוא לקח את גביע הדייויס ומי אני לעומתו?", המשיך סלע במסיבת העיתונאים. "בגלל הקהל והנבחרת, כשאני רואה את כולם קמים, זה דבר שאין בתחרויות. אני לא ידעתי בכלל שאני הולך לנצח. לא האמנתי שהראל לוי ינצח. עליתי קצת לחוץ וזה השפיע עליי במערכה הראשונה, אבל האווירה עזרה לי מאוד".

סלע התקשה להירגע מהקהל ביד אליהו: "כמו תחרות גרנד סלאם פה. התעקשתי לשחק ברמת השרון, אבל אם הייתי יודע שאגיע למשחק לאחר שמינית גמר בווימבלדון ומקום 33 בעולם, הייתי משחק גם על הגג פה. חשבתי אז שאם אני לא משחק טוב ואין לי ביטחון, אז זה יהיה קשה לנצח. יש לנו נבחרת מדהימה. אני יושב עם אייל על המגרש ומרגיש ביטחון, כשאני יודע שלא משנה מה יקרה, הוא יהיה שם לצידי".

אנדי רם: "הלחץ עליי ועל יוני"

קפטן הנבחרת, אייל רן, היה מאושר גם הוא. "זה היה יום כזה אמוציונלי. בפנינו יומיים לא קלים. היינו על סף דמעות כש-10,000 שרו את ההמנון ועודדו. היה טניס מדהים של דודי והראל. היה על דודי לחץ, זה טבעי. יוז'ני התחיל את המשחק מצוין. אמרתי לדודי שהוא לא יכול להמשיך ברמה הזו לאורך זמן. אז הוא שינה את המשחק, רכב על יוז'ני ושינה את המומנטום. צריך להצדיע בפני השחקנים והקהל".

"אני תמיד מדמיין את השחקנים מנצחים בכל משחק. אני מדמיין אותם מנצחים ועושים את המהלכים הטקטיים שאנחנו מדברים עליהם. הראל שם כל כדור במקום הנכון וגם דודי הציג טניס מדהים, עם אופי והרבה מלחמה. ראינו מהם כל מה שרוצה קהל לראות משחקנים שלו בדייויס. אני יודע שאני קצת מאופק. הרגשתי שעליתי עם שני מטוסי F16 למגרש. אנדרייב ויוז'ני עשו דברים פנטסטיים בקריירה שלהם, ואני שמח שהצלחנו לעבור אותם", המשיך רן במסיבת העיתונאים.

"השחקנים הם מקצוענים ועשו הכנה טובה. הם עושים את זה הרבה פעמים במקומות אחרים בעולם, אבל כרגע צריך לחזור לקרקע ולעשות את המקסימום שאנדי ויוני יעלו מוכנים. הם מפוצצים באדרנלין. ההתמודדות הזו עדיין לא גמורה. נעשה הכל כדי להשיג את הנקודה הזו. יש לנו את הביטחון שאנחנו מסוגלים לעשות את זה".

וכעת, כאמור, כל הלחץ עובר ליוני ארליך ואנדי רם, שכשניצחון שלהם מחר במשחק הזוגות יעלה את הנבחרת לחצי הגמר. אנדי רם כבר מוכן. "מי שהיה פה חווה חוויה מדהימה, כיף אדיר להיות חלק מהאירוע הזה. זה לא נגמר, אבל היום היה יום מושלם. עכשיו הלחץ עליי ועל יוני. הכל עלינו. עמדנו בלחצים גדולים יותר ואנחנו מוכנים. אנחנו בכושר טוב ומקווים לעשות את העבודה. אם נציג את היכולת שלנו, אני מאמין שנהיה בסדר".

טרפשצ'ב: "ננצח את משחק הזוגות"

בצד הרוסי התקשו להסתיר את ההלם. מיכאל יוז'ני: "התחלתי את המשחק טוב, אבל התמקדתי במערכה הראשונה ואז איבדתי את הריכוז. אני לא חושב שיש הרבה לחץ, כי זה לא משנה אם הובלנו 0:1 או היינו בפיגור 1:0. זה מעט גרם יתרון לדודי ופחות לי, היו לי עליות וירידות ובהמשך איבדתי את הפוקוס".

הקפטן שמיל טרפשצ'ב ניסה לשמור על אופטימיות: "ברור שאנחנו חשבנו שיהיה 1:1, אבל זה המשחק, עושים טעויות. מחר יש לנו את משחק הזוגות שזה המשחק החשוב ביותר בהתמודדות. יש לנו את היכולת לנצח וזה מה שנעשה. מחר זה יום חדש ואני אקבל את ההחלטה לגבי השיבוץ עד המשחק. אנדרייב לא שיחק איך שציפיתי, אבל בכל מקרה אנחנו באים בראש מורם למשחק הזוגות. מה שניצח להראל את המשחק זה ההיבט הפסיכולוגי. מהבחינה הזו ישראל שיחקה היום יותר טוב מאיתנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully