וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעודת הערכה

10.7.2009 / 15:14

"עשר של שבוע": איזה עיוות צודק נעשה לטים וייקפילד, כמה שווה מני לדודג'רס ומה עשוי להעניק ליאנקיז את האליפות?

אריאל גרייזס יצא לחופשה קצרה. היינו אומרים שמגיע לו בזכות עבודה קשה, אבל למה לפרגן אם אפשר שלא?

1. ניצחונות בבייסבול הם קריטריון מרמה, והמקרה של טים וייקפילד מבוסטון רק מוכיח זאת. וייקפילד מוביל את הליגה עם 11 ניצחונות, למרות ERA גבוה של 4.31, מה שהספיק לו כדי להיבחר לאולסטאר בפעם הראשונה בקריירה. אבל קשה לבוא בטענות לבוחרים, במיוחד במקרה הזה. קודם כל, משום שאולסטאר הוא לא היכל התהילה ומותר לרכך קריטריונים, ושנית - מכיוון שוייקפילד הוא עדיין אחד ממתי המעט שמייצגים את הפאסט-טיים של הבייסבול האמריקאי - סוס עבודה נאמן לקבוצה, לאוהדים ולערכים של המשחק. קשה למצוא מישהו שמתנגד לבחירה הזו.

2. טורונטו היא הסיפור הגדול של השבוע. תחילה הייתה זו ההכרזה על הנכונות לעשות טרייד על רוי האלאדיי, אחר כך השחרור של בי ג'יי ריאן. אחרי פתיחת העונה הרצחנית, חשבנו שהבלו ג'ייז עוד יחזיקו מעמד עד אוגוסט ואולי אפילו ספטמבר. הסוויפ שחטפו מטמפה ביי רק הוכיח שהציפורים השלימו עם העובדה שהם הולכים לבניה מחודשת. קצת עצוב בהתחשב בכך שהפוטנציאל כן נמצא שם, אבל המנטליות כנראה שלא.

3. ג'ייסון וורת' מפילדלפיה חבט להומראן בארבעה משחקים רצופים. בשנה שעברה חבט וורת' ל-24 הומרים ב-27.2 אחוז, העונה הוא הגיע עוד לפני האולסטאר ל-20 ב-26.7 אחוז. וורת' גילה הרבה חוסר יציבות בקריירה, אבל בשנתיים האחרונות בפיליז הוא מראה שיפור הדרגתי שלא נראה מקרי. יחד עם הכוכב העולה שיין ויקטורינו, העסק נראה מבטיח באאוטפילד של עיר האחווה.

4. זה נאמר כבר בעבר וימשיך להיאמר גם בהווה ובעתיד: אין בספורט האמריקאי מועדון שמוציא יותר מים מהסלע מפלורידה מארלינס.

5. העונה הפסקנו עם נוהל המעקב אחרי בארי בונדס, אבל החופשה של גרייזס מאפשרת לנו להגניב את זה פנימה. ובכן, אנחנו לא שומעים, לא רואים והסיכוי שהוא יחזור לשחק בייסבול אפסי, מה שאומר ששנה וחצי אחרי ששבר את שיא ההומראנס של כל הזמנים, הבן אדם בעצם הוכרח לפרוש מבייסבול. לא משנה מדוע ולמה, דומה שמעולם לא היה כזה דיסוננס בין השורה התחתונה של שחקן על המגרש לזו שמחוצה לו.

טים וייקפילד שחקן בוסטון רד סוקס. AP
במקרה הזה, טוב שהבוחרים סובייקטיביים. וייקפילד/AP

סימנים של בולפן בברונקס

6. היאנקיז השוו את המאזן לזה של בוסטון ונצמדו אליהם בראש ה-AL מזרח, כשהגיבורים של הקבוצה באים לאחרונה ממקור לא צפוי: הבולפן. החוליה החלשה של ניו יורק בשנים האחרונות נראית פתאום יציבה וחזקה, עם אלפרדו אסבס, ברט טומקו, פיל קוק ובעיקר פיל יוז, הגשר למריאנו ריברה, שתמיד היה עשוי מחבלים, פתאום נבנה מבטון יצוק. אם היציבות הזו תימשך והחור ברוטציה יתמלא על ידי טרייד או שיפור ביכולת של צ'ין מינג וונג, הפסים יכולים ללכת העונה עד הסוף.

7. יש דברים שלא באים לידי ביטוי במספרים. אחרי הכל, הדודג'רס הסתדרו מצוין, חואן פייר זרח והכל נראה דבש. ובכל זאת, השבוע האחרון שוב הוכיח שהערך המוסף שמביא מני רמירז לקבוצה הזו לא יסולא בפז.

8. ברגע שהאיינג'לס עלו ליתרון של 2.5 משחקים בפסגת ה-AL מערב, נראה היה שזו שאלה של זמן עד שטקסס תשקע. בינתיים הריינג'רס ניצחו את שתי סדרות המפתח מול אנהיים וחזרו למקום הראשון, כשסיאטל ממתינה מאחור. הרבה צבע חזר לפנים של הבית הזה, שהיה החלש והצפוי ביותר בליגה בעונה שעברה.

9. הנה משהו מעניין ומשעשע שיכול לקרות רק בבייסבול: המשחק בין וושינגטון ליוסטון הופסק באינינג ה-11 בתחילת מאי במצב של שוויון. חוקי הליגה קובעים שבמצב כזה תחודש ההתמודדות מאותה נקודה, וההמשך נקבע לסדרת הגומלין שנערכה ביוסטון. הנשיונאלס עלו לחבוט ורשמו את הנקודה המנצחת. לטובת מי נרשם הניצחון הזה? ג'ואל הנראהאן, שהיה המגיש האחרון של הלאומיים על הגבעה. רק שהוא כבר לא נמצא בקבוצה, לאחר שהועבר בטרייד לפיטסבורג. ואל תחשבו שלא הייתה לו סיבה למסיבה: זה היה ה-W הראשון שלו העונה.

10. בשבוע שעבר ביקרתי בספורטק. משטח מוזנח, דשא צחיח ובלוקים שהונחו על התלולית בתור קרש הסימון למגיש. על הדבר הזה הולכים לשחק בייסבול במכביה?

מני רמירז שחקן לוס אנג'לס דודג'רס. AP
היה טוב בלעדיך, הרבה יותר טוב אתך. רמירז/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully