וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קודם אנדרייב, אחר כך נדאל

נבחרת הדייויס והראל לוי פותחים בשישי (13:00, ספורט 5) את המפגש עם רוסיה ובדרך מפנטזים על ספרד בחצי הגמר

איתי חסיד

צילום ועריכה: איתי חסיד

22 שנים אחרי ההופעה האחרונה של נבחרת ישראל ברבע גמר גביע הדייויס, אנדי רם, יוני ארליך, דודי סלע והראל לוי יעמדו לקראת עוד רגע היסטורי ובלתי נשכח בתולדות הטניס הישראלי כשיארחו את נבחרת רוסיה במפגש ביד אליהו מול הנבחרת המאיימת של שמיל טריפשצ'ב.

הרבה מוטל על הכף, ולמרות שהסיכויים לא ממש נוטים לטובתינו, ינסו הבחורים בכחול לבן לעשות היסטוריה ולהעפיל לראשונה בתולדות הנבחרת להגיע לחצי הגמר, שיא חסר תקדים שימנף בהחלט את הטניס הישראלי. אלא שהנבחרת תפגוש בסוף השבוע נבחרת עטירת תארים. הרוסים כבר זכו בתואר ב-2002 וב-2006 ומגיעים בטוחים בעצמם למפגש. לאוהדים הישראלים יש תוכניות לגמרי אחרות.

חגיגת הטניס תחל עם משחקם של איגור אנדרייב והראל לוי, שיעלו ראשונים לפרקט ביום שישי (13:00, ספורט 5). מיד לאחר מכן ישחקו דודי סלע ומיכאל יוז'ני במשחק שינעל את יום המשחקים הראשן. ביום שבת יתקיים משחק הזוגות כאשר אנדי רם ויוני ארליך (15:00) ישחקו נגד איגור קוניצין ומראט סאפין. ביום ראשון יתקיימו שני משחקי היחידים הנוספים כאשר סלע יעלה ראשון נגד אנדרייב ולאחר מכן ישחקו במה שיכול להיות המשחק המכריע, הראל לוי וסאפין. כך או כך לקפטנים יש אפשרות לשנות את שיבוץ השחקנים עד שעה לפני תחילת המשחקים.

הראל לוי - איגור אנדרייב

מאזן בדייויס (יחידים) ללוי: 17 ניצחונות, 11 הפסדים
מאזן בדייויס (יחידים) לאנדרייב: 9 ניצחונות, 6 הפסדים

גיל/ דירוג של לוי: בן 31, 210 בעולם
גיל/ דירוג של אנדרייב: בן 26, 24 בעולם

מי שאמור להביא לא מעט מהניסיון שצבר במהלך השנים בגביע הדייויס הוא הראל לוי, שיעלה לשחק ראשון נגד הטניסאי הבכיר של רוסיה, איגור אנדרייב. כזכור, לוי היה זה שהשיג את הנקודה המכרעת נגד שבדיה והעניק את המקום בין שמונה האחרונות בדייויס. במסיבת העיתונאים לוי נשמע מאופק לקראת המשחק ואמר: "הולך להיות קשה, אבל אני מקווה להתעלות מול הקהל שלנו. אני מרגיש טוב".

אנדרייב, שלא שיחק השנה עוד בדייויס, מגיע אחרי שהגיע כמו דודי סלע לשמינית הגמר בווימבלדון ונעצר רק על ידי טומי האס הגרמני. פרט לכך, אנדרייב הגיע השנה לחצי הגמר בטורניר קזבלנקה ולרבע הגמר בדובאי ונראה שהוא מלא בביטחון להשיג את הנקודה הראשונה של הנבחרת שלו. "אני פשוט אנסה לשחק טוב ולעשות את מה שאני יודע כדי להביא נקודה ראשונה לנבחרת שלי ולשלוח את יוז'ני רגוע יותר", אמר במסיבת העיתונאים בקריצה על מה שהוא מצפה שיקרה בסוף המשחק שלו.

דודי סלע - מיכאל יוז'ני

מאזן בדייויס (יחידים) לסלע: 11 ניצחונות, 5 הפסדים
מאזן בדייויס (יחידים) ליוז'ני: 10 ניצחונות, 9 הפסדים

גיל/ דירוג של סלע: בן 24, 33 בעולם (דירוג שיא)
גיל/ דירוג של יוז'ני: בן 27, 69 בעולם

מה שנחשב אולי לנקודה היותר בטוחה של הנבחרת הישראלית הוא המשחק הזה, בו פוגש סלע את יוז'ני, שהוצב במפתיע על ידי הקפטן שאמיל טריפשצ'ב. סלע מגיע רווי ביטחון אחרי הטורניר המצוין בווימבלדון ולאחר רצף של משחקים מצוינים על הדשא, הוא מקווה לנצל את התמיכה של הקהל המקומי כדי להשיג את הנקודה החשובה.

סלע התייחס גם הוא במסיבת העיתונאים להרגשה שלו לעלות שני על המשטח ביד אליהו, ואמר: "כבר עליתי ראשון ועליתי שני וזה לא משנה. אני צריך לראות מה התוצאה ומה יהיה הלחץ. ניצחתי כבר גם כראשון וגם כשני ואני מקווה שזה יישאר כך". על המשחק שמחכה לו מול יוז'ני, הוסיף הישראלי הבכיר: "הוא שחקן טוב, הוא לקח את גביע הדייויס לפני כמה שנים. הולך להיות מאוד קשה נגדם, אבל אני אעשה את מה שאני יודע ונקווה לטוב".

יוז'ני היה חלק מהנבחרת שניצחה השנה בסיבוב הראשון את רומניה. הרוסי גבר אז בסביבות חודש מרץ על ויקטור האנסקו בשלוש מערכות ולפני שלוש שנים היה חלק מהנבחרת שזכתה בטורניר, למרות שעד היום הוא בוודאי יעדיף לשכוח את המשחק בו הפסיד לג'יימס בלייק, שכאמור לא גרע מההישג הקבוצתי של רוסיה.

יוז'ני, שהודח אמנם בסיבוב הראשון בווימבלדון לאחר הפסד לחואן קרלוס פררו, הגיע השנה לרבע הגמר בטורניר קווינס (כששוב הפסיד לבלייק), לחצי הגמר בקיצהביל ולגמר במינכן, לרבע הגמר במארסיי וברוטרדאם ונראה שהוא בהחלט מוכן לרגע החשוב של הנבחרת שלו. "זה יהיה משחק קשה בשביל שנינו. אולי יש לו יתרון קטן עליי, אבל אני לא בטוח בזה עדיין. נראה מה יהיה מחר".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

רם וארליך מתארגנים ליום החשוב בשבת

באופן ממש לא מפתיע החליט הקפטן, אייל רן, לשבץ את יוני ארליך ואנדי רם למשחק הזוגות בשבת. מי שיעמדו מולם, לפחות על הנייר, הם איגור קוניצין ומראט סאפין, שישחקו ב-15:00. במסיבת העיתונאים התייחס רם לאווירה ולמעמד, ואמר: "יש פה אנרגיה טובה בנבחרת, אווירה טובה והולכת להיות חוויה. אתם הולכים להיות עדים לחווית טניס שעוד לא ראינו בארץ. אנחנו יכולים להביא את הנקודות ונביא אותן".

גם יוני ארליך נשמע דרוך, ואמר: "אנחנו באים במלוא העוצמה ומעריכים את היריבים שלנו. הולך להיות משחק קשה, אבל אם נביא את האנרגיות וניעזר בקהל, יקרו דברים טובים". לשיבוץ של קוניצין למשחק הזוגות, הוסיף ארליך: "האמת שזה לא מפתיע אותנו. חשבנו שזה מה שיהיה. שניהם שחקני זוגות טובים מאוד, במיוחד קוניצין שעושה את זה הרבה. לסאפין יש לנו כבוד ואנחנו מאוד מעריכים את הזוג הזה".

מנגד, מראט סאפין חש מאוד לא בנוח כשנשאל פעמיים אם הוא מאוכזב שהוא לא משחק ביחידים ביום הראשון, ואמר: "למה אני צריך להיות מאוכזב? בסך הכל אני לא בכושר הכי טוב וייקח לי עוד כמה ימים להיכנס לכושר הטוב שלי. אני עוד אקבל את ההזדמנות שלי". בכך הוא רמז שהוא ככל הנראה ישחק ביחידים ביום ראשון.

איגור קוניצין, ששובץ למשחק הזוגות יחד עם מראט סאפין, התייחס ליריבים שלו בשבת, ואמר: "כמובן שזה יהיה משחק קשה. אנדי ויוני הם אחד הזוגות הטובים בעולם, אבל הם לא שיחקו הרבה זמן. לי ולמראט יש ניסיון ביחד. הגענו בשנה שעברה לחצי גמר טורניר לוס אנג'לס. אני מצפה למשחק מעניין מאוד".

יום ראשון כאמור עשוי להיות היום החשוב במפגש כאשר ב-15:00 ישחקו סלע מול אנדרייב כשלאחר מכן ייפגשו הראל לוי ויוז'ני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully