וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפשרות לנקודת שבירה

איתמר בטיטו

9.7.2009 / 11:44

ישראל פייבוריטית מול רוסיה, ולכן הלחץ על סלע והזוגיות המקרטעת של ארליך ורם הופכים את הסוגיה המנטלית למכרעת

אייל רן נקלע לסיטואציה לא מוכרת. הנבחרת שלו הגיעה לרבע גמר גביע דייויס מול רוסיה, אלופת עולם ב-2002 ו-2006, כשהיא פייבוריטית. הרשימה הרוסית אמנם מתהדרת בפיגורות כמו מראט סאפין ומיכאל יוז'ני, אבל בעיקרון, זהו. סאפין (מדורג 60 בעולם) בשנתו האחרונה לקריירה, שהתאפיינה גם כך בחוסר עקביות ויוז'ני (מדורג 69 בעולם) רחוק שנות אור מהיכולת אותה הציג בשנים האחרונות. ללא המחבט מספר אחת שלהם ניקולאי דוידנקו (11, פצוע) ודמיטרי טורסנוב (25) שביטל ברגע האחרון, הרוסים בונים בעיקר על איגור אנדרייב (מדורג 24 בעולם), שנוחת אחרי הופעה טובה בווימבלדון. ובלי לפגוע בו, מדובר בסוג של שפל בכל הנוגע לנבחרת הדייויס של רוסיה בעשור האחרון.

היכל נוקיה מלא יאפשר אווירה ביתית מקסימלית. תוסיפו לזה את דודי סלע (33) בכושר שיא ואת אנדיוני, שאם יציגו יכולת סבירה פלוס אמורים לספק נקודה יקרה בזוגות, ותקבלו נבחרת פייבוריטית והזדמנות בלתי חוזרת להעפיל לחצי גמר היסטורי. עד כאן הכל טוב ויפה, אבל... כן, יש אבל שכזה.

היכולת של הנבחרת הזו להתעלות ברגעים המכריעים, ונגד כל הסיכויים, הוכחה כבר לא פעם. מתחילת המסע ב-2007, עם הניצחון הסנסציוני על צ'ילה של פרננדו גונזלס בדרך לבית העליון לאחר 14 שנות גלות, דרך תצוגה הרואית מול שבדיה במאלמו, שהביאה אותם עד הלום. כל הישג כזה זכה למקסימום חשיפה תקשורתית, ומינימום ביקורת לאחר הפסדים (שבדיה בבית ב-2008), כי הרי עצם מיקומנו בבית העליון הוא הישג אדיר. הפעם הלחץ נמצא בצד הישראלי. הרוסים מגיעים הכי רע שאפשר לתוך הר הגעש בנוקיה. הקהל הישראלי מבין טניס, ולמרות הרקורד הרוסי בעשור האחרון, התחושה הכללית היא שהמשימה יותר מאפשרית. ראינו את סלע אינספור פעמים מגיע כאנדרדוג מול כרישים ונלחם עד טיפת הדם האחרונה. הפעם המצב שונה: עם רוח גבית אדירה מווימבלדון, ודירוג שיא, סלע לא יקבל הנחות מהקהל, ובטח לא מהתקשורת. קשה לצפות כיצד יתמודד עם הנסיבות החדשות.

אבל זו לא הבעיה היחידה של אייל רן. אנדי רם ויוני ארליך אמנם משדרים עסקים כרגיל ונקודה בטוחה בזוגות, אבל המציאות לא כזו מבטיחה. יוני עדיין מתאושש מפציעה ארוכה, אנדי לא ממש התרומם עם שותפו החדש ומעל הזוגיות הכי לוהטת בספורט הישראלי מרחף ענן כבד של רגשות מעורבים. הצלע הרביעית בנבחרת, כרגיל, תעלומה. הראל לוי יכול להופיע במלוא הדרו מול מחבט רוסי מהוסס, בדיוק כמו שהוא יכול להתפרק בקלות בלתי נסבלת.

הסוגיה המנטלית לה נדרש הקפטן הישראלי היא מכרעת, ובדיוק עליה תקום או תיפול קלאסיקה אפשרית. עמידה בלחץ וניצול הנסיבות יובילו את המפגש הזה להיכל התהילה של הספורט הישראלי. התפרקות מנטלית תשאיר לנו טעם של החמצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully